Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1412
Jeg har brukt ritalin i ca.2 måneder i strekk nå pågrunn av eksamens tiden. Har tatt 10mg tabeletter, 3 ganger daglig siden dag 1. Har hatt de samme positive effektene gjennom helle perioden, og svært få bivirkninger. Jeg har også hatt enkelte dager hvor jeg har tatt pause, og ikke følt noe særlig til bivirkninger. Føler heller ikke trang til å ta mer når jeg har stoppet.

Er dette muligens tegn på at jeg har ADHD/ADD? Eller er dette bare vanlig
Umulig å si om du har adhd eller add basert på medisinbruket ditt. Hvordan var du før du startet på Rivotril? I tillegg er det viktig å huske på at virkestoffet i Rivotril er i omløp i kroppen i mange timer, og man kjenner derfor ikke noe trang til å ta flere tabletter etter en stund siden man svelget sist. Du vil nok kjenne på kraftige abstinenser hvis du stopper cold turkey etter så lang tids bruk. Du burde ta dette opp med fastlegen din.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er det vel ganske stor forskjell på Ritalin og Rivotril.
Det er en meget stor forskjell �� Vet du hvor lenge en 5mg attentin er i kroppen?Går på lar og skal ta urinprøve på torsdag ������Det må da være ute til det eller?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Hvilke positive effekter? Med mindre du utdyper disse er det nesten umulig å si om du har ADHD eller add.
Er litt vanskelig å svare på da du ikke sier så mye om du merket forskjell til vanlig, tankekjør? Sover du normalt, spiser og lever ellers normalt? Hadde kanskje en utredning vert på plass..

Ritalin er jo relativt sterk medisin ment for personer med ADHD. Er en del ting som sjekkes før man starter på Ritalin, i mange tilfeller sjekkes hjerte og kropp for å sjekke at medisinen er trygg for personen.

Du blir avhengig, kanskje du ikke merker abstinenser ennå. Kroppen tilvennes og det blir kanskje tungt uten.

Synes du burde dra til lege å få ei utredning.
Tror nok ikke du vil merke noe særlig til abstinenser etter 2mnder bruk med ritalin. Kjenner flere som har tatt det mye lenger og i tillegg merker ikke folk med ADD/ADHD abstinenser de dagene de ikke tar. Har faktisk en venninne som går på ritalin og har gjort i over 1år pga ADD og hun klarer fint å ta vær dag når det er skole for og så gå uten i flere uker, og tror heller ikke det er noe forskjell med tanke på avheninghet fra de som har add/adhd. Eneste bivirkninger jeg har merket selv er at jeg sliter med å konse uten ritalin etter langtidsbruk.
Man kan ikke diagnosere ADHD ut i fra effekten du opplever fra medisinen. Mange som opplever at det fungerer kjempebra for dem, men de har ikke nedsatt funksjon til det nivået at de kan få en diagnose og derfor grønt lys til å prøve ut slike medisiner.
Sist endret av Picard; 22. mai 2019 kl. 11:54.