Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3486
Jeg lurer på hvordan jeg kan finne ut om det er noen som driver å hacket tlf min, det er en Sony xz3. Å hvordan kan jeg få de bort. Å hva kan jeg gjøre får att de ikke skal kunne hacke den mere? Det er ikke lenge før jeg kaster den på havet om jeg ikke får gjort noe med dette
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kvifor trur du telefonen er hacka?
hmm
Trådstarter
12 0
Fordi jeg fikk en kar til sjekke den å den var hacket, å fikk han til å fjerne det da. Men nå vil jeg vite hvordan jeg kan fikse det selv
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Han lurte deg.
hmm
Trådstarter
12 0
Ka du mene? Fjerna han d ikke, eller att den aldri har vært hacket? Å hvordan kan du si det, har du tadd turen innom å sjekket om min tlf har vært hacket?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det finst mange typer angrep, og det finst ikkje generiske løsninger på ulike problem.

Men når nokon seier du har en hacka telefon uten meir spesifisering er oddsen nær 1 for at dei bullshitter deg.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
La meg gjette.

En som brukte speed sa det.

Han trodde sikkert det selv. Har hørt noe broscience om det og tror han vet a hvordan har slår det av.

Han ahr sikkert slått av noen balgrunnsprogrammer og eller noe google sporing, men antakeligvis var den aldri hacket og du og kompisen burde chille med rus.

Hør på podcaster om Kripos. Det er sjeldent det er mer enn en teflon i Norge som er avlyttet og hacket. Hvorfor skulle noen hscke deg.?

Snakker du om reklame malware kan det stemme. Men dette sletter du ikke sånn uten videre.

Hvorfor skulle noen hacke din telefon? Er det en speiltelfon må du slette hele bios å legge inn nytt. Noe som ikke gjøre sånn uten videre...

. Høres veldig speedfreaker aktig ut dette.
Ja høres veldig ut som speed noia opplegg dette her
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Avlyttet?!
Jeg er IKKE noen speedfreaker,har IKKE noija,-men lurer på om min iPhone XR kan være ikke bare avlyttet,men overvåket.
Grunnen er: Min gode venninne er nemlig sammen med en fyr som sitter veldig høyt opp i « systemet» Han hater meg,-og jeg liker ikke han heller. Han eier egne datafirmaer,sitter høyt oppe mht. Rikets sikkerhet osv.
Han har tilgang og kunnskap mer enn de aller fleste. -Får han ikke tak i programvare her i Norge,-får han det fra Svenske politiet.
Hver gang jeg ringer,-hører jeg tydelig pip før det etter en lang stund begynner å ringe. Når jeg snakker med enkelte,-som nære familiemedlemmer og nære venner,-så skurrer og bråker det SÅ innmari i tlf. at det er ubehagelig. Jeg har kontaktet min leverandør ,men de finner ingen feil på verken tlf. min eller annet.
Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut av dette?
Jeg har lydfil om det er ønskelig,-men den tok jeg opp på en annen enhet.
Håper noen kan gi meg hjelp/råd om hvordan jeg kan finne ut av dette!
Har du prøvd simkortet i en annen telefon? Hvis ikke, prøv det og lytt etter samme pip.

Om du er overbevist kan du prøve å tilbakestille telefonen til fabrikkinstillinger
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du er ikkje overvåka. Det er ingen sakleg grunn til at du skulle høyre piping og skurring om du var det.

Det er ikkje 1970, og det er inga telefonlinje ein kan kople seg på med krokodilleklemmer lenger.
Process of elimination. Skaff deg 2 andre "cleane" telefoner og simkort. Sørg for at alle 3 telefonene er på samme basestasjon.

Prøv så:
1: Bruk de 3 ulike mobilene (inkl. din egen) til å ringe til samme nr etter hverandre. Sjekk om det bare er din telefon som oppfører seg rart.

2: Bruk en annen telefon til å ringe til din egen. Bruk så samme telefon til å ringe til telefon nr 3. Noen forskjell?

3: Bytt så ut simkort med de "cleane" telefonene. Gjenta steg 1 og 2. Da får du da svar på om problemet gjelder telefonen eller SIM i det minste.

Lykke til!