Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5079
Hei, jeg er litt usikker på hva jeg vil betale for.
Netflix eller Viaplay? Hvem har mest serier, filmer, nyere serier og nyere filmer?
Det jeg liker med viaplay er at du kan laste ned film og se offline, men det kan du ikke med netflix(tar jeg feil?).

Hva burde jeg betale for?
Hvis du ønsker å se serier mener jeg HBO Nordic er det beste alternativet.
Jeg ønsker nokk å se filmer/serier når jeg ikke har noe annet å gjøre på.
Filmer jeg kansje ikke har sett og serier som jeg ser/ikke sett før
Netflix har i alle fall et godt utvalg av B-, C-, og helt ned til F- og G-filmer, så det skal ikke være noe problem å finne filmer hverken du eller de fleste andre har sett før. Når det gjelder kvalitetsfilm tror jeg Viaplay har hakket mer å tilby, uten at jeg har prøvd det selv.
Har Viaplay og Netflix, problemet til Viaplay er kvalitet/dårlig serverkraft. Netflix har bra kraft å holder HD kvaliteten fra start til slutt. Dessverre gjør ikke Viaplay det hos meg.
Netflix har OK serie utvalg, men Viaplay har southpark
South Park er jo gratis uansett?
Jeg har hatt HBO, viaplay og Netflix i en god stund.
Netflix er best, HBO er en god nummer to og viaplay er crap.
Har hatt alle tre jeg også, og synes helt klart Netflix er den beste av dem. Liker at de har mange egeninnspilte serier som absolutt er verdt å se.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Leste akkurat en artikkel på VG nett, alle brukerne skal låses på sin region i løpet av de neste ukene.
En påtvunget avgjørelse sier netflix, ingen mulighet for Proxy/VPN snarveier lenger med andre ord...

That Sucks

http://www.vg.no/rampelys/tv/netflix...er/a/23596481/
Sitat av FeilFreak Vis innlegg
Leste akkurat en artikkel på VG nett, alle brukerne skal låses på sin region i løpet av de neste ukene.
En påtvunget avgjørelse sier netflix, ingen mulighet for Proxy/VPN snarveier lenger med andre ord...

That Sucks

http://www.vg.no/rampelys/tv/netflix...er/a/23596481/
Vis hele sitatet...
Amazon har samme opplegget på prime. Er ikke verre en å ha en konto med amerikansk adresse. En kan jo og strekke det så langt å bruke elektroniske bankkort om det skulle komme til det.
Godt å høre Zherxyl, men kan fort bli dyrt om man bruker US, UK og flere. Er vel et spørsmål om hva man
synes det er verdt å betale, uansett viktigst at muligheten fremdeles er der i guess
man kan laste ned ifra viaplay å se offline, hvis ikke det er veldig viktig for deg burde du gå for netflix
Står ingenting om noe regionsperrer i bloggposten til Netflix som VG skibler ifra, det er bare oppspinn. Det er Proxy/DNS/VPN dem skal blokkere for..

https://media.netflix.com/en/company...global-service
Sitat av thundercat Vis innlegg
Står ingenting om noe regionsperrer i bloggposten til Netflix som VG skibler ifra, det er bare oppspinn. Det er Proxy/DNS/VPN dem skal blokkere for..

https://media.netflix.com/en/company...global-service
Vis hele sitatet...
Ehm, du skjønner at det i praksis betyr at de sperrer mulighetene for å omgå regionsperren deres, ikke sant?
Ettersom jeg er en basic bruker og ikke utvikler etc av VPN/PROXY, er det mulig dette er et dumt spørsmål, det finner vi snart ut av.

La oss si man skaffer seg Netflix US, UK eller hva det skulle være, ved å betale via kort tjenester etc fra gjeldende land som foreslått,
eventuelt kjøper deg hus i USA bare for netflix sin skyld. I det man åpner netflix i browseren hjemme i norge,
klarer jeg ikke å se hvordan denne sperren som netflix skal introdusere for å sperre for VPN/PROXY på magisk vis forsvinner?

Vil det ikke fungere slik at netflix sjekker følgende når du logger deg inn:

1... Registreres det bruk av VPN/PROXY så får du ikke tilgang, eventuelt feilmelding.
2... Hvor befinner du deg i verden? For så å åpne tilgang for der du befinner deg.

Ser ikke hvordan sjekk punkt 3... åpne tilgang der du eller kortet ditt etc, befant seg i det du betalte for tjenesten kommer inn i bildet?
Ville jo vært utrolig rart, da man gjerne vil ha netflix med seg på tur etc. vil jo også bli et veldig åpenbart smutthull,
kan ikke tenke meg at de som står bak rettigheter etc vil godta dette?

Hvor er det mine basic kunnskaper rundt dette sender meg på villspor, anyone
Sitat av danielsk Vis innlegg
Ehm, du skjønner at det i praksis betyr at de sperrer mulighetene for å omgå regionsperren deres, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Jeg besvarte tidligere post hvor det påstås at abbonementet blir låst til landet du hører til.. det er BS.