Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6411
God kveld freaks!

Sitter nå og ser på det nye programmet "Insider" på MAX. Og da lurer jeg egentlig på noen ting. For dere som ikke vet hva serien er, så er det kortfortalt en reporter som følger "bad guys" som smugler inn til Norge. I dagens episode er det Erik Fallo som smugler en haug av sprit inn til Norge med et par andre.

Hvorfor i all verden stiller han opp på tv med planer, utføring osv osv? Noen som har noen logisk forklaring på det? Det eneste logiske jeg kan tenke meg er at han får en stor pengesum ut av dette, men det er jo ikke helt logisk det heller.. Anyone?
Fordi han er utrolig dum og han mangler elementære menneskelige egenskaper man trenger for å passe inn i et normalt samfunn.
Leste dette tideligere i dag, han fyren er helt føkka i huet.
Han har vært lenge i gamet og vil kanskje si ett "føkk deg" til norske myndighetes avgiftspolitikk før han pensjonerer seg, tenker jeg.
nimr0z's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Han har vært lenge i gamet og vil kanskje si ett "føkk deg" til norske myndighetes avgiftspolitikk før han pensjonerer seg, tenker jeg.
Vis hele sitatet...
kan han egentlig bli tatt siden det er videobevis? Eller må han bli tatt på fersken? Og er ikke egentlig han MAX-reporteren medvirkende da?
Sitat av nimr0z Vis innlegg
kan han egentlig bli tatt siden det er videobevis? Eller må han bli tatt på fersken? Og er ikke egentlig han MAX-reporteren medvirkende da?
Vis hele sitatet...
Det er jeg usikker på, men jeg tror han kan bli dømt på grunnlag av noe slikt. Men han er jo blitt dømt for lignende og mer omfattende saker tidligere, så det er jo mulig at han ikke bryr seg så mye.

MAX-reporteneren bryter muligens en lov ved at han ikke melder i fra til myndighetene om en ulovlig handling. Men han deltar jo selv ikke i selve smuglingen, han bare observerer.
Sitter og ser på dette nå selv. Reagerer på at han har før blitt dømt får ''drap'' da det var ei dame som drikket Giftspriten til han(dette er en stund siden). og nå er han tilbake, til og med på tv.. Dette blir for dumt...

MEN! liker egentlig programmet. Spennenes fra min side
Handler serien kun om smugling? Trodde de også skulle inn i litt hardere miljøer en rullings røykende smuglere og neste episode da fulgte vi spanere som spana på smuglere
Sist endret av ParadiseCity; 17. januar 2012 kl. 22:03.
Du kan jo lese hva han sier her:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10075673

Han gir rett og slett faen, og det er også det han ønsker å formidle ser det ut til.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Handler serien kun om smugling? Trodde de også skulle inn i litt hardere miljøer en rullings røykende smuglere og neste episode da fulgte vi spanere som spana på smuglere
Vis hele sitatet...
Nei, men første episode var om smugling. Neste episode var det bolemiljøet eller noe.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du kan jo lese hva han sier her:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10075673

Han gir rett og slett faen, og det er også det han ønsker å formidle ser det ut til.
Vis hele sitatet...
Ikke for å forsvare han på noen måte, men i intervju med Aftenposten sier han.

Men når Aftenposten.no ringer, påstår Fallo at han er feilsitert av VG.

- Skjønner du at de pårørende opplever dette som belastende?


- Det er klart jeg skjønner. Det er klart at de pårørende opplever dette som like tragisk som for ti år siden. Jeg har ikke sagt det som står i VG, sier han.
Vis hele sitatet...
Teknisk sett så smugler han vell ikke heller ikke.
Fallo hevder dessuten at det ikke er smugling han driver med i TV-programmet.

- Jeg gjør ikke det, jeg har sonet nok. Jeg reiser til Tyskland og henter et lass med noen kompiser, og de slipper meg av i Sverige, der jeg bor. Og så kjører de det videre. Det er EU-kvote jeg kjøper i Tyskland, og det er ikke smugling. Jeg har ikke peiling på hva de andre gjør med det. Jeg var bare med fordi jeg kjenner han i Novemberfilm (TV-produksjonsselskapet journ. anm.). Jeg var med litt for gøy, egentlig, sier Fallo.
Vis hele sitatet...
Snodig type

Edit:Kilde - Aftenposten
Sist endret av maxphone; 17. januar 2012 kl. 22:23.
nimr0z's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Nei, men første episode var om smugling. Neste episode var det bolemiljøet eller noe.
Vis hele sitatet...
Nope, da skulle man se på tollernenes spanere osv. Altså, motsatt vinkel av det som var i dagens episode.
Sitat av maxphone Vis innlegg
Ikke for å forsvare han på noen måte, men i intervju med Aftenposten sier han.



Teknisk sett så smugler han vell ikke heller ikke.

Snodig type

Edit:Kilde - Aftenposten
Vis hele sitatet...
Det snur egentlig hele saken helt på hodet..

Noen som har tatt opp pogrammet som kan laste det opp på YouTube unlisted?
Sist endret av PerPerPerPer; 17. januar 2012 kl. 22:24.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det snur egentlig hele saken helt på hodet..

Noen som har tatt opp pogrammet som kan laste det opp på YouTube unlisted?
Vis hele sitatet...
Du kan se det på nett mot en liten avgift: http://webtv.tvnorge.no/main.aspx?le...=1725001926657
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Du kan se det på nett mot en liten avgift: http://webtv.tvnorge.no/main.aspx?le...=1725001926657
Vis hele sitatet...
Liker ikke ordet "betale" i denne sammenhengen.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Liker ikke ordet "betale" i denne sammenhengen.
Vis hele sitatet...
Nei gud forby at noen skal tjene penger for jobben dem har gjort. Hva faen skal vi med journalister uansett? Bruk pressestøtten på økokrim, og la bloggere stå for resten av journalistikken.
Sitat av Sio Vis innlegg
Nei gud forby at noen skal tjene penger for jobben dem har gjort. Hva faen skal vi med journalister uansett? Bruk pressestøtten på økokrim, og la bloggere stå for resten av journalistikken.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke bankkort som funker på nettet atm, that is why.
Sist endret av PerPerPerPer; 17. januar 2012 kl. 22:58.
Sitat av nimr0z Vis innlegg
Nope, da skulle man se på tollernenes spanere osv. Altså, motsatt vinkel av det som var i dagens episode.
Vis hele sitatet...
Nei, da har du ikke fulgte godt med. Jeg så nettopp reklamen, og det kommer tydelig frem at de skal være med tollen for å finne ulovlige anabole steroider på treningsstentere og lignende.
nimr0z's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Nei, da har du ikke fulgte godt med. Jeg så nettopp reklamen, og det kommer tydelig frem at de skal være med tollen for å finne ulovlige anabole steroider på treningsstentere og lignende.
Vis hele sitatet...
My bad, så bare "i neste episode" på slutten av episoden. Da sa de "vi følger tollernes spanere i jakten på blabla"..
VG fremstiller Follo som en sosiopat
Sitat av McLovin Vis innlegg
VG fremstiller Follo som en sosiopat
Vis hele sitatet...
Sosiopat er bare et finere ord for psykopat.
Så man får ikke sett det noe sted på nettet gratis? :/
Jo, det er lastet opp på forskjellige torrenttrackere, men mer enn det har jeg neppe lov til å si her inne.
dette er jo bare en "sjarmør" tur for å smøre eksisterende kontakter og ikke det follo ville kalt en smuglertur med vogntog som er det han egentlig driver med ..

det er vel ingen her som tror han kjører den råtne chrysler'n tur retur tyskland så veldig ofte og tjener seg rik på dette , hele greia er bare "made for the press" tur --
Sitat av nimr0z Vis innlegg
kan han egentlig bli tatt siden det er videobevis? Eller må han bli tatt på fersken? Og er ikke egentlig han MAX-reporteren medvirkende da?
Vis hele sitatet...
som han sa i den episoden så tar de med seg eu kvote over til sverige som ikke er ulovlig i det hele tatt å han er forsåvidt ikke med på å smugle det over til norge, vel han organiserer det, men så lenge kurerne hans holder kjeft hvis de blir tatt så har de fint lite beviser på han.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av nimr0z Vis innlegg
God kveld freaks!


Hvorfor i all verden stiller han opp på tv med planer, utføring osv osv? Noen som har noen logisk forklaring på det? Det eneste logiske jeg kan tenke meg er at han får en stor pengesum ut av dette, men det er jo ikke helt logisk det heller.. Anyone?
Vis hele sitatet...
"Hoy! Kor det går i svengan Erik!"

Luringen trodde han kunne kjøre fra politet med en gammel rustholk av en bil, istedenfor så kan han nå fint legge til litt tid på dommen han nå vil få.

(Til dere som ikke har sett Insider, så kjører de biler som er urgamle, og rimelig nedslitt.)

Erik Follo går bananas på svenske veier
Sist endret av stagg; 25. juli 2012 kl. 08:39.
Håper fyren får straff så det svir.. han eier tydeligvis ikke samvittighet.