Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 660
Noen kamerater og jeg har lagd en film. Filmer har formatet Mpeg.
Filmen er helt fin når vi brenner den ut som SVCD og ser den på dvd. Men når jeg prøver å se selve mpeg fila på dataen, hakker den over rulleteksten, og det er "små bugs" i filmen. (hopper over små ting). Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

Og en ting til. Viss jeg skal legge ut filmen på internet (netside da..) hva kan jeg gjøre for at den på lettest måte kan bli sett på ei side. Filmen er på 70MB. Så den må jo bli litt mindre for at folk skal gidde å gå in på siden i det hele tatt.
Jeg har sett noen sider hvor Windows Mediaplayer åpnes midt på siden, og man kan bare trykke "play" for å se filmen. Hvordan kan jeg klare å gjøre noe i den duren?

-takker for tips
Den er i mpeg2 (hvis den er SVCD og ikke VCD), og hvis du ikke har dvd-hardware (i dvd-drive eller skjermkort) må den spilles av via software og det krever mye og hakker ofte. Lag heller en divx-versjon for avspilling på pc.