Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1731
Hei Folkenz!


Har et lite problem som jeg håper noen av dere har løsningen til.

Når jeg ser på 720p filmer så lagger det litt på bildet mitt. Det er ikke så veldig mye, men nok til å merke det. Lyden blir også tatt ut av sync av og til.
Pleier som regel å se filmene via laptopen min som er ca 5 dager gammel.

Info om laptopen:

Prosessortype Intel Celeron Dual Core
Nummer T3100
Hastighet (GHz) 1,90
CPU Cache 1MB
Chipset Intel GL40
Minne
RAM-type DDR2
RAM (MB) 3 072
Minnehastighet i MHz 800
RAM-spor (total) 2
RAM-spor (ledig) 0
Maksimalt oppgraderbart minne i MB 8 192
Lagring
Type SATA
Kapasitet (GB) 250
Harddiskhastighet (RPM) 7 200
Lyd/Grafikk
Type lydkort 3D Soundblaster pro compatible sound
Integrerte høyttalere Ja
Integrert subwoofer Nei
Grafikkkorttype Intel GMA 4500M
Delt videominne (MB) 1 309
Skjerm
Skjermstr. (tommer) 15.6
Standard WXGA
Maks oppløsning 1366 x 768
Integrert webkamera Ja
Tilkoblingsmuligheter
ExpressCard inngang Nei
Type nettverkskort 10/100
Trådløst grensesnitt 802.11b/g (108 Mbps)
TV-tuner Nei
DVB-T Nei
USB 2.0 3
FireWire (IEEE 1394) Nei
Bluetooth Nei
Minnekortspor Ja
Kompatible minnekort SD,XD,MMC, MS Pro,MS
HSDPA Nei
Esata Nei
Annet HDMI, Microphone And Headphone Jacks
Annen informasjon
Batteritype Lithium-ion
Cell 6
Pekeenhet Touch Pad
Operativsystem Windows 7 Home Premium
Operativsystem (bit) 64
Programvare Microsoft Internet Explorer Windows Live Messenger, Adobe® Reader, Adobe® Flash Player,
Høyde minimum (cm) 3,51
Høyde maksimum (cm) 4,12
Bredde (cm) 37,80
Dybde (cm) 25,20
Vekt (kg) 2,68
CD/DVD-spiller
Optical Drive CD/DVD +/- RW DL
Type driver CD/DVD




Kan også nevne at jeg har prøvd å ende alle programmer og prossesser som kjører i bakgrunnen, men det hjelper fortsatt ikke.


Takk på forhånd :-)
Dårlig dekoder? Hvilket program bruker du? Jeg spillte av 1080p filmer med en dual core på 1.8GHz før, gikk greit det...

-McVik
Det viktige her er vel heller hvor ofte lagger det, hvilken programvare bruker du og fra hvilken kilde ser du filmene (cd/dvd/harddisk/nettverk).
Hvilket program bruker du? Kvalifisert gjetting: VideoLAN. Prøv en annen spiller, slik som Media Player Classic e.l. De takler HD-materiale mye bedre. Nå skal det dog sies at spesifikasjonene på laptoppen din er i nedre sjiktet når det kommer til HD-avspilling.
Har samme problem med filer som kun kan spilles av i VLC...andre 1080p-filmer funker utmerket i Mediaplayer.
last ned coreavc + media player classic = problemet løst
Hvis kortet og driverne du har støtter DXVA, bør det fungere å spille det av uten hakking i Media Player Classic Home Cinema (arvtakeren til Media Player Classic, som er utdatert). Du skal ikke trenge noen kodeker utenom.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Evt last ned K-Lite codec til VLC, funker najs da.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Evt last ned K-Lite codec til VLC, funker najs da.
Vis hele sitatet...
Tull. VLC bruker sine egne codecs.
K-Lite er en fin codecpakke det, men den har ingen effekt på avspilling i VLC:
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av bakkus Vis innlegg
Tull. VLC bruker sine egne codecs.
K-Lite er en fin codecpakke det, men den har ingen effekt på avspilling i VLC:
Vis hele sitatet...
Ahh Kan si at jeg tabba meg her, mente MPC, Media player classic
Sist endret av Fleff; 2. juli 2010 kl. 14:19.
Tror jeg vet hva problemet er. PC-en din veier over 2.5 kilo, og dette i kombinasjon med at du ikke har bluetooth gjør at den er på vei til å dø ut. Neida, prøv Windows Media Player, jeg finner at dette funker langt bedre til HD-filmer enn f.eks VLC.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Kan skrive under på coreavc og media player classic. Kjørte 720p og 1080i på en single core AMD 1200Mhz med 64MB Geforce 2 skjermkort uten lagg. Noe som er langt under det du har. Skal sies at dette var en ekstremt renset versjon av XP uten noe som helst som kjørte i bakgrunnen.
Apl3x's Avatar
Trådstarter
Ok, har prøvd å bruke VLC, det gikk jo rett sør da. Det lagget og var helt på tryne egentlig. Så skifta jeg til MPC og det funka ganske greit for 720p. Var litt lagg når jeg spolte, men bortsett fra det så var det helt perfekt. Har fortsatt problemer med 1080i da :/ Det lagger hvert sekund
http://www.howtogeek.com/howto/windo...f-video-files/
Prøv dette, funket for meg, til en viss grad :P
Media Player Classic - Home Cinema

Haali Matroska Splitter

Last ned begge og du kan kjøre 720p GLATT ; D
Sist endret av plipp; 3. juli 2010 kl. 15:32.
Tingen er, Media Player Classic Home Cinema støtter DXVA, og hvis kortet/driverne dine også gjør det, så skal du kunne spille 1080p helt fint også. I MPCHC skal det stå «Playing (DXVA)» hvis det fungerer som det skal. Med DXVA er det skjermkortet som tar seg av videodekodingen.
Sist endret av Nichotin; 3. juli 2010 kl. 15:36.
Apl3x's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Tingen er, Media Player Classic Home Cinema støtter DXVA, og hvis kortet/driverne dine også gjør det, så skal du kunne spille 1080p helt fint også. I MPCHC skal det stå «Playing (DXVA)» hvis det fungerer som det skal. Med DXVA er det skjermkortet som tar seg av videodekodingen.
Vis hele sitatet...


Hmm, hvordan kan jeg finne ut om driverne mine har DXVA ? Skjermkortet heter hvertfall "Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family"

Prøvde å google det da, men lykkes ikke :/
Du kan prøve å skifte fil formatet til eit anna format. Prøv for eksempel mp4, det har fungert med meg før!
Sitat av Apl3x Vis innlegg
Hmm, hvordan kan jeg finne ut om driverne mine har DXVA ? Skjermkortet heter hvertfall "Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family"

Prøvde å google det da, men lykkes ikke :/
Vis hele sitatet...
Sitat av Nichotin
I MPCHC skal det stå «Playing (DXVA)» hvis det fungerer som det skal.
Vis hele sitatet...
Kanskje en fordel å lese hva folk skriver.

Vil stå "playing (dxva)" hvis det fungerer som det skal. Vet ikke nøyaktiv hvor personlig, men du som er en oppegående kar vil nok fort klare å se det. Hvis ikke du ser det noe sted kan du anta at du IKKE har det.