Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 30519
[quote=slashdot;1992782]Uh. Effekt er lik dreiemoment ganger turtall. [/QU

Stemmer forsåvidt, moment*turtall/tid.
Jeg har også en girkasse fra en snøfreser som jeg har satt på, det har også kanskje noe med at den går så sakte.
Vet ikke om jeg vil la den gå sakte og kjøre i terrenget, eller om jeg skal gire om så den går fort?
Noen forslag??
Sitat av Jallamekk Vis innlegg
Jeg har også en girkasse fra en snøfreser som jeg har satt på, det har også kanskje noe med at den går så sakte.
Vet ikke om jeg vil la den gå sakte og kjøre i terrenget, eller om jeg skal gire om så den går fort?
Noen forslag??
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke helt hva du ville frem til der. Ville vurdert variator jeg, mye enklere til et slik prosjekt
Sitat av Troennes Vis innlegg
Skjønte ikke helt hva du ville frem til der. Ville vurdert variator jeg, mye enklere til et slik prosjekt
Vis hele sitatet...

Skal jeg bruke den til fart eller til terreng?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hvordan i alle dager skal vi vite hva du vil bruke den til?
Jeg vet ikke selv, så da spør jeg hva dere hadde gjort :P
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg personlig hadde ikke giddet å brukt tid på det.
Om du har en snøfresermotor, som faktisk er relativt kraftig motor, hadde jeg brukt den til noe annet
Har ganske mange motorer liggende, så da må jeg jo bruke dem til noe
Lag deg minigravemaskin, fint prosjekt egentlig.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Med rullestol og snøfresermotor som utgangspungt?
jepp!
Sist endret av Ignifer; 20. januar 2013 kl. 20:03. Grunn: leif
Har også en beltebil jeg driver med, men mangler noen deler til beltehjulene :P Så da måtte jeg finne på noe annet å gjøre

Rullestolen er ferdig, men vet ikke hvordan jeg skal gire den
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Bilder takk!
http://www.youtube.com/watch?v=zy5rkw4SeP4
Ganske lik denne, bare det at jeg har åpen motor, og andre type hjul bak
Sist endret av Jallamekk; 20. januar 2013 kl. 20:15.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg mente bilder av "beltebilen" din...
Åja, den er langt i fra ferdig, men kan legge ut bilder i morgen
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Med rullestol og snøfresermotor som utgangspungt?
jepp!
Vis hele sitatet...
Hehe, vel optimistisk av meg kanskje. Men uansett, det går. Jeg og noen kompiser/arbeidskollegaer begynte på en slik en, solgte den desverre til et mekanisk verksted før den ble ferdig. Hva som skjedde med den videre er uvist.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Å lage en minigraver er ikke noe problem om du har litt kunnskap om sveising, mekanikk og hydraulikk.
Men for å vere helt erlig tviler jeg litt på om det er realistisk å kreve det av enkelte her..
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Å lage en minigraver er ikke noe problem om du har litt kunnskap om sveising, mekanikk og hydraulikk.
Men for å vere helt erlig tviler jeg litt på om det er realistisk å kreve det av enkelte her..
Vis hele sitatet...
Joa, det trengs noen forkunnskaper. Vi var endog flere personer. Platearbeidet tok faktisk mest tid, sett bort fra teknisk tegning. Men som sagt, hele prosjektet ble desverre lagt dødt. Og sett i lys av tidligere prosjekt så har jeg heller ville gått for en kraftig el-motor. Vi fant forresten insiparasjon fr tyske http://www.rc-grossmodellbau.de/
Sorry for at jeg ikke har lagt ut bilder, men jeg har ikke hatt tid Ganske mye å gjøre på skolen...
Dette minte meg om da meg og en kamerat monterte 6 hesters snøfreser motor, på en sparkesykkel. Type jalla Nille.
Den gikk som et HELLVETTE da! Vi tok enkelt å greit i bruk tannhjul og kjede. - Beklageligvis er det på skraphaugen nå
Awesome!

Får ikke lastet opp bilde
Noen som har tegninger til veltebur?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Seriøst?

Det må du lage selv, ut ifra hva du bygger...
Buret er helt avhengig av hva du skal ha det inni, og hvilket bur du skal ha. Skrudd eller sveiset osv.
Sitat av Jallamekk Vis innlegg
Noen som har tegninger til veltebur?
Vis hele sitatet...
Til hva? Veltebur lager man lett selv, så lenge man ikke skal bruke den i noe konkuranse eller om den går såpass fort at den må tåle er hardt smell.