Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1079
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg opplevde en psykose for ca ett år siden, denne psykosen var rusutløst. Etter episoden har jeg slitt med angst og depresjon.
Jeg merker at hukommelsen min er utrolig dårlig, jeg glemmer masse ting fort, jeg kan glemme instruksjoner på jobb etter noen minutter. Jeg kan glemme navn på forskjellige verktøy også ganske fort, ikke alle verktøy men en del(dette er i forbindelse med jobb) Hvis jeg snakker med kompiser og diskturerer, så kan jeg plustelig få helt "hjerneteppe". Dette har preget meg en stund. Jeg får ikke noe ordentlig svar av leger,psykiatere osv.
Jeg har lest på en troverdig kilde på nettet at det kan ha en sammenheng med depresjon som jeg sliter med, at depresjon påvirker hjernen slik at man har dårlig konsentrasjon. Har noen samme erfaring eller tips?
Har du vært på utredning hos nevrolog?
Bruker du/har du brukt noen form for nevroleptika eller rusmidler?
Sist endret av Skepty; 17. september 2018 kl. 15:31.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Skepty Vis innlegg
Har du vært på utredning hos nevrolog?
Bruker du/har du brukt noen form for nevroleptika eller rusmidler?
Vis hele sitatet...


Har ikke vært på en ordentlig utredning hos nevrolog
Jeg har tatt ct scan av hjernen, var ikke noe feil der.
Jeg bruker en type antideppresiva, og en type antipsykotika for søvn(Seroquel) Jeg har sluttet med alle rusmidler uten om noen øl noen ganger.
Det er jo ikke så rart at angst og depresjon kan føre til problemer med konsentrasjon og hukommelse. Problemene dine er tvilsomt en fysiologisk endring i hjernen under psykosen, men heller et symptom på at du bruker mye konsentrasjon og tenkning på angsten og depresjonen. Medisiner kan også gi slike symptomer, spesielt for eksempel seroquel mens det virker.
Sist endret av Relevant; 17. september 2018 kl. 15:54.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er jo ikke så rart at angst og depresjon kan føre til problemer med konsentrasjon og hukommelse. Problemene dine er tvilsomt en fysiologisk endring i hjernen under psykosen, men heller et symptom på at du bruker mye konsentrasjon og tenkning på angsten og depresjonen. Medisiner kan også gi slike symptomer, spesielt for eksempel seroquel mens det virker.
Vis hele sitatet...
Gir jo mening det med antipsykotika, blir jo omtalt som "apedop"
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har også brukt seroquel for søvnvansker. Hater de pillene. Blir i så utrolig dårlig humør. Føler meg bare sint og irritert uten noe rasjonell grunn. Har begynt å røyke en bitteliten joint før leggetid i stedet. Føler meg utrolig mye freshere dagen etterpå!

Jeg fikk litt av det du beskriver etter ett år med utrolig mye syre og molly. Kjentes ut som jeg hadde mistet en del iq rett og slett. Fant ikke riktig ord og glemte ting hele tiden. Heldigvis har det begynt å bli bedre nå.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har opplevd det samme etter en benzo binge av dimensjoner. Snøvla i et par uker etterpå også, skrev med mye skrivefeil og hukommelsen var i dass