Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 2488
jeg skal gjennomføre. skal faen ikke få noe stryk som teller på karakteren min!
Way to go Joken ;> Jeg vill tørre påstod at det skader ikke
noen sutrer over tentamensmengde.
<---- tre tentamener i samme uka.
går vk2 da, men fortsatt mye.
Ble det noen storstilt boikott av matte prøva?

Ingen i min klasse som ikke tok den ihvertfall...
Jeg gjorde så godt jeg kunne hvertfall
10ende klasse på skolen her hadde den idag, var ingen som ikke gjorde den
esr
esr's Avatar
Trådstarter
vell, jeg viste den artikkelen til ett par 'lei-av-skolen-gjør-alt-jeg-kan-for-å-slippe-arbeid' typer å de startet med en gang å printe ut å henge opp. så begynte de å samle inn underskrifter(?), men tror flere hadde levert blankt visst vi hadde fått lov å gå etter å ha levert. vi måtte nemlig sitte til prøveslutt. så ble ett mindretall som leverte blankt.

/me svarte på alt han kunne på han. *stolt*
veldig mange som hadde med seg utskriv fra aftenposten siden men alle gjorde den fordet.
Var noen som maste om dette hos oss også i dagtidlig, men ble vel ikke særlig mye av.
Tror det var rundt 10 av 70+ elever på trinnet som boikottet den.

Selv var jeg en av de som tok den, jeg hadde faktisk tenkt å boikotte, men da jeg fikk prøven så tenkte jeg litt på hva som egentlig var poenget med boikotten.

"Stille skolen i et dårlig lys" - ble nevnt fra et par personer før prøven. Hva faen er poenget med å dytte skolen sin nedover mot søla?..

Mattelæreren vår sa foresten før prøven at han hadde hørt om boikott planene, og at han ikke kom til å sette ned noen pga at de boikotter, men om boikotten var kun for å slippe en matteprøve, så var det helt teit. Noe jeg faktisk er veldig enig i.

Etter prøven ble det naturlig nok en del diskusjon, hvor elever kom med argumneter som: "folk blir stemplet", "vi blir vurdert på alle mulige måter fra før", osv.

Hva er så ille med å få en tilbakemelding om hvordan du ligger ann i matte?
Ser det bra ut, så jobber du jo jevnt videre, men om det ikke ble så bra som du håpet på så har du nå muligheten til å ta det igjenn.

Jeg er litt i mot denne prøven på en måte, det er at det blir litt mye, nå har vi nettop hatt tentamener, skal snart ha eksamen, og mesteparten av tiden går med på å lese til prøver.
Lærerene har jo sagt at dem fikk vite om denne prøven så sent (kanskje den skulle blitt utsatt et år?) , så om de hadde fått høre om den før hadde det ikke blitt noe av den vanlige påsketentamen.

Det hadde jo vært veldig bra med denne prøven erstattet de andre tentamene. Jeg sier ikke dette pga jeg er lat og vil ha mindre å gjøre, men fordi her har hele landet samme prøve, man kan sammenligne skoler, gjøre skolesystemet bedre på mange måter og man vil få flinkere og mere fornøyde elever senere.

Som sagt, jeg tok ihvertfall prøven. Gjorde kanskje ikke mitt beste, desverré, men får vente å se på resultatet. Nå kan jeg jo også få en pekepinn på hva jeg må se en god del på fram til en evt. matte eksamen.
Sist endret av zwifty; 15. april 2004 kl. 18:48.
BTW: noen som klarte oppgave 8b(?)?
E+F=8
E+F+G=

Skjønte ikke stor av den så jeg skrev bare 8+G
Tror nok du hadde riktig med den Vadder. Skrev ihvertfall det selv
sinnsykt dritt at man måtte sitte tia ut...var en del som boikotta i klassen min=)
Jeg syns det er helt greit med disse prøvene jeg. Det er jo bare for å kartlegge hvordan læresystemet har funket. Dette er veldig fint får skolen jeg går på fordi vi har vært med i et prøveprosjekt for å danne en ny undervisningsmal. Det nye skolesystemet vi har hatt har vært med forelesninger og arbeidsplaner. Dette syns vi elever har fungert vedig bra, og nå for vi virkelig svar på om vi har lært mer eller mindre enn hvis vi hadde hatt det gamle skolesystemet.

Det var bare en av 74 elever som boikotta en nasjonal prøve, og det var den skriftlige i engelsk. Han skreiv stilene (veit ikke hvorfor) og når han skulle levere dem inn så reiv han prøven i stykker foran læreren. Nesten litt morsomt og se uttrykket til læreren. Hehe
Opprinnelig postet av Vadder
BTW: noen som klarte oppgave 8b(?)?
E+F=8
E+F+G=
Skjønte ikke stor av den så jeg skrev bare 8+G
Vis hele sitatet...
Jau, skrev også det

Forøvrig så gjenomførte jeg prøven, og har ikke så mye i mot at folka vil sjekke nivået. Jeg glemte hjelpemidlene, så jeg satt bare å knota litt med pennen, hehe :P
Det var noen i klassen min og en hel paralellklasse som boikota prøva tror det ble noe jævlig bråk på skolen... Rett før musikk timen istad kom matte læreren vår inn blod rød i trynet og spurte om noen hadde boikotet prøva i klassen vår?? Det var en som sa at han hadde boikota den "litt" heh Og en som dret i den.. Læreren ble fly forbanna og sa at det skulle komme på vitnemålet og brukes i standpunkt karakteren..... kjipt for dem..



edit: Yeah skrev 8+G jeg og hehe