Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1606
Nrk lisens?

Viste ikke helt om jeg skulle poste her eller på parabol, men satser på det går grett her jeg.

Det er jo kjent at man er nødt til å betale Nrk lisens bare man eier et tv, dette pga de sender ikke reklame som sikkert de fleste vett. Men det jeg lurer på er:

Si at jeg flytter hjemmefra og kjøper meg parabol/kabel og tar inn Nrk kun fra dekoderen, må jeg da betale lisens? Da har jeg jo betalt for å se på disse kanalene, så da betaler man lisens og for å få det inn på dekoderen.
Det kan jo hende det kommer kontroll hjem til deg, men viss man da ikke har tunet frem nrk på vanlig antenne og kan bevise det, kan man da få bot?

Det jeg også lurer litt på er om etter at Nrk 2 kom, har da lisens avgifta steget. Hvis det er tilfelle er det hål i hue egentlig, i å med at det er så å si umulig å få gode signaler på Nrk 2 uten dekoder.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Ja, om du har TV må du betale lisens.