Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5533
Er det slik at hvis man får utbetalt tidligere beslag, så blir dette skjekket før utbetaling. At da pengene havner rett hos namsmann?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er ingen automatikk i dette. Du er avhengig av at namsmannen vet det er penger et eller annet sted. Dersom du bor på et såpass lite sted at det er lensmannen som også er namsmann, vil de nok vite at du har pengene. Bor du i en by med egen namsfogd, vil de neppe sjekke med politiet.

Men vet de at du har utestående penger noe sted er de i sin fulle rett til å kreve at disse utbetales til de du skylder penger i stedet for deg hvis det er noen åpne namssaker på deg.
Og om du har krav hos namsmannen så sjekker de vel kontoen om nye krav dukker opp? Får du penger uten at futen tar de så stapp dem i madrassen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det kan skje ja. Fikk 250k beslaglagt av politiet for 2 år siden og ble siktet for narkosalg, for en månedstid siden ble saken henlagt og pengene skulle bli betalt tilbake til meg....trodde jeg. Politiet sjekket opp om jeg hadde noe gjeld og sendte de rett til namsmannen.

Du kan alltids klage på det slik jeg har siden det ikke er helt juridisk korrekt at politiet kan oversende penger de har beslaglagt på feil grunnlag, men jeg kan ikke si jeg har så veldig stor troa på at det. Kan alltids komme med en oppdatering når retten har behandla klagen min..
Kjempebra hvis de er sendt dit. Da er du godt på vei i å betale din gjeld samt slippe å være en gjeldsslave. Hør litt på Dave Ramsey så tar du deg nok sammen og får et bedre liv.