Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 11216
Noen som har peiling på noen gode filmer som omhandler psykopati/psykopater?
Trenger ikke nødvendigvis være blod,gørr hele veien,gjerne litt sammensatt,kanskje en jente som utøver et forhold til en mann som etterhvert viser seg å være steingal,dere skjønner tegninga :P
Har sett american psycho,den var jo konge! ga mersmak :P

Takk!
Ted Bundy fra 2002.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Bundy_(film)

Lurer mange forskjellige damer trill rundt og dreper dem samt voldtar. Gal fyr.
Sist endret av Glowiej; 31. august 2010 kl. 14:33.
Syns "There will be blood" er en god skildring av en psykopat.
Pluss at det er en veldig meget god film
http://no.wikipedia.org/wiki/There_Will_Be_Blood
Sist endret av Pkake; 31. august 2010 kl. 14:39.
Tja... "The Jacket" handler kansje litt om psykopater... vertfall SYKT bra film!
Dexter! Heldigvis ingen film, men en tv-serie med flere titalls episoder!
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Dexter! Heldigvis ingen film, men en tv-serie med flere titalls episoder!
Vis hele sitatet...
Dexter er da ingen psykopat. Handlekraftig mann med god moral!
Støtter hard candy.
Ellers har du jo Hannibal-filmene. De er jo ganske bra.
Full Metal Jacket, der er det jo litt psyco-scener.
Alle brae filmer handler om psykopater, det vet da alle?

Fight Club
A Clockwork Orange
Bronson
No Country For Old Men
Se7en

etc.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Mr Brooks er også fin å få med seg.
Human Centipede
Shutter island er jo om en som er psykisk ustabil, men det er mere mindfuckfilm?
Saw jigsaw er jo en sjuk skalle
Jeg vil anbefale The Grey Man som skildrer verdens kuleste (om det er lov å si) psykopat! Albert Fish! Blir omtalt som virkelighetens Hannibal Lecter, og selv om dette kanskje ikke er verdens beste film (6.1 på IMDB) synes jeg fortsatt dette er en ganske god skildring av en absurd ond mann!
A beautiful mind igrunn. Ikke mye vold og slossing. Er kanskje også mere mindfuck film , men handler værtfall om en mann med psykiske lidelser.
The Killing Jar med Michael Madsen. Han er ganske psycho i den filmen
No Country For Old Men! Fyren med trykkanonen er jo mildt sagt psykopat
Haha, hard candy du liksom, handler om en psykopat tenårings jente ja, makan til en freak skal man lete lenge etter, synes filmen er drit dårlig btw, terning kast 1.
Psyco må jo sees! Hvis du ikke har sett den fra før av da..? Se den i svart-hvitt! En av de beste filmene jeg har sett..
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Dexter er da ingen psykopat. Handlekraftig mann med god moral!
Vis hele sitatet...
Måten han behandler "venner" og "familie" på er psykopatisk
Sitat av mo3 Vis innlegg
Shutter island er jo om en som er psykisk ustabil, men det er mere mindfuckfilm?
Vis hele sitatet...
Stusser fortsatt over slutten på den filmen..
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
A beautiful mind igrunn. Ikke mye vold og slossing. Er kanskje også mere mindfuck film , men handler værtfall om en mann med psykiske lidelser.
Vis hele sitatet...
Trådstarter ba om filmer om Psykopater. A beautiful mind baserer seg på livet til John Nash som slet med Schizofreni men overkom det.

Taxi Driver handler heller ikke om en psykopat. Den handler om en amerikansk krigsveteran med insomnia og mentale problemer som forverres utover i filmen.
Du har god smak i filmer (American Psycho)

Kan også anbefale Dexter, det er en TV serie men det er veldig bra!
Sist endret av dalken; 13. januar 2016 kl. 13:32.
Sitat av Hackett Vis innlegg
No Country For Old Men! Fyren med trykkanonen er jo mildt sagt psykopat
Vis hele sitatet...
jepp, av alle filmer man ser av gale mordere og uansett hvilken personlig oppfatning man har av hva en psykopat er, så synes jeg Anton som karakteren heter virkelig får fram definisjonen på en psykopat, følelsesløs.
The Talented Mr. Ripley: http://www.imdb.com/title/tt0134119/...nm_flmg_act_59 vet ikke om den er nevnt allerede, men synes den skildret sosi/psykopat relativt bra
American psycho
Nightcrawler
Pusher
Funny Games, Bronson, The Shining oooog Falling Down er noen jeg kommer på i farta! Alle burde tilfredstille psykopat-katogorien!
Gone Girl av David Fincher(mannen bak Fight Club, Se7en etc). Handler om en mann som er i et forhold med ei sosiopatisk kone som virkelig ikke er riktig skrudd sammen.
Skal overraske dere med en litt ukjent film, som er en dritfet psycho-film:
Sleep Tight (spansk)

Skal ikke si så mye, men den er jævlig fet og syk. Mindfuck fra starten av.

En anna som tok meg på senga var Misery (1990). Basert på Stephen King, anbefalses! En av de mer drøye psychofilmene, må jeg si

Andre som er kule og inne på temaet:
A Perfect Murder
I Saw The Devil (koreansk)
Natural Born Killers

Og helt til slutt anbefaler jeg The Jinx - The Life and Death of Robert Durst - denne er en dokumentar og en sann historie, anbefales virkelig!
Jeg så Knock knock i går og fikk nesten kreft i øya, satt å irriterte meg så sjukt over oppførselen til de to jentene. Ikke anbefalt
Serien Hannibal er utrolig spennende. Ser noen har nevnt filmene, personlig mener jeg serien er bedre. Psykologisk thriller med mye fokus på det mentale aspektet ved sosiopati og psykopati. Anbefales på det sterkeste!

Fra IMDB:
"Explores the early relationship between the renowned psychiatrist and his patient, a young FBI criminal profiler, who is haunted by his ability to empathize with serial killers.

8.6/10

http://www.imdb.com/title/tt2243973/
nattsvermeren