Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 758
Heisann, om ikke litt over et år til har jeg tenkt til å starte på ingeniør utdanning. Jeg har enda ingen aning på hvilken linje jeg skal gå og sliter veldig mye med å finne ut av det og. Noen som har tips til hvordan jeg skal klare å finne ut av det? Vet at det er veldig individuelt, men tenker bare sånn generelt

Går for tiden som elektriker lærling og har tenkt å ta Y-veien som sagt. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å være klar til å måtte starte på skole igjen? Kanskje studere litt på fritiden i forhånd så jeg blir litt bedre på studieteknikk og litt mere vandt til det. Er tross alt stor skille å gå fra jobb til skole.

Det er og spennende og høre om noen har gjort det samme og ønsker å fortelle litt
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg har gjort noe tilsvarende, men begynte da på ingeniør forkurs, som blir alternativet til Y-veien. Det er et fult studie hvor man på ett år tar fordypning i matematikk, fysikk og et par andre fag for å kvalifisere seg direkte til ingeniørfag. Man blir også introdusert til de forskjellige ingeniør-linjene som universitetet man studere på tilbyr.