Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 8863
Commanderpope
Trådstarter
hm, da er det en av disse jeg bruker da. kanskje kjøper jeg begge, og tester hver av dem på noe avkapp.
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162259255
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=167080819
Det var den siste jeg siktet til.
Glass Silikon datablad
ClearSeal datablad

Jeg husket forresten feil. clearseal er shore 40 og silikon er 20, men det er fremdeles sykt mykt og elastisk, ikke herdende
Sist endret av Gerbizzle; 14. november 2011 kl. 19:23.
Commanderpope
Trådstarter
etter å sett databladene tror jeg at jeg går for clearseal ja. takk for hjelp
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Mulig jeg er litt morratrøtt nå, men hvordan kan du seriekoble to utganger fra en strømforsyning?
Vis hele sitatet...
En strømforsyning, vertfall de gamle som han bruker er bygd opp av flere moduler. Så det blir som å koble sammen 2 separate strømforsyninger. Funker fint
Sitat av Markula Vis innlegg
En strømforsyning, vertfall de gamle som han bruker er bygd opp av flere moduler. Så det blir som å koble sammen 2 separate strømforsyninger. Funker fint
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen ekspert på elektronikk, men dette stemmer bare ikke. Du kan nok få 8,3V mellom -5V og +3.3V, men ikke ved å koble sammen +3,3-linjen og +5v-linjen.

Det mest anvendelige er uansett og hente 7V, noe som er fult mulig.

http://www.silentpcreview.com/article6-page1.html
Commanderpope
Trådstarter
kommer til å bruke en egen strømforsyning til pumpa og viftene til radiatoren, ikke PSU'en i pc'en.
Kan du poste noen bilder?
Commanderpope
Trådstarter
Sitat av Freak0.0 Vis innlegg
Kan du poste noen bilder?
Vis hele sitatet...
er mange bilder i tråden. eller snakker du om dette med strømforsyninga?
Muligens det er litt sent nå, men jeg ville ha frest et spor rundt kanten der du bruker pakningsmiddel, med en radiefres for så å kjøpt litt o-ring på rull, som du kapper og limer selv, for så føyd på med noe pakningsmiddel atpå, da har du dobbel sikkerhet.
Commanderpope
Trådstarter
er ikke forsent nei, skal tettes på mandag
men vi har ikke radiefres på skolen, noe sted jeg kan kjøpe en slik i butikk rundt drammen-røyken-asker-oslo området?
Sist endret av AdolfCartman; 17. november 2011 kl. 07:36.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
er ikke forsent nei, skal tettes på mandag
men vi har ikke radiefres på skolen, noe sted jeg kan kjøpe en slik i butikk rundt drammen-røyken-asker-oslo området?
Vis hele sitatet...
Nja, veit ikke helt. Prøv tess eller noe slik. Ellers så er det helt sikkert noen maskineringsbedrifter rundtom som har som du sikkert får låne...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Commanderpope
Trådstarter
ok, da er jeg nesten ferdig med radiatoren, jeg har sveiset sammen en brakett som går rundt hele radiatoren, denne har hull til vifter, og et håndtak som matcher håndtakene på resten av rommet har tettet og trykktestet radiatoren, so far so good
mulig jeg lager noen føtter også, iallefall en eller annen form for støtter.
også skal jeg lage et program så jeg får skjært ut viftegriller på cnc maskin, siden de jeg har nå ser så jalla ut.

http://i918.photobucket.com/albums/ad26/TURBOFUNGUS/DSC_7285.jpg

Sist endret av AdolfCartman; 12. januar 2012 kl. 19:21.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
dæven steike det var kult
Exterminate!
jonnis's Avatar
For et monster! Hva er vekten?
Sist endret av jonnis; 13. januar 2012 kl. 13:57.
Commanderpope
Trådstarter
takk! veide 17 kilo slik den sto på bilde, men med kjøleribbene jeg skal montere nå, blir vekta ca 20 kilo, altså litt stress når jeg skal ha den til og bra lan. etter å ha gått ca. 3 kilometer med radiatoren fra bussholdeplassen og hjem, var jeg glad for at jeg hadde montert et håndak
noen som vet om jeg kan bruke kobberpasta for å lime på kjøleribbene? kan jo selvfølgelig bare kjøpe en shitload med termisk lim for RAM heatsinks, men det ville jo blitt litt i overkant dyrt, da jeg har 400x400mm å dekke.
Sist endret av AdolfCartman; 13. januar 2012 kl. 19:16.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
...håndtak som matcher håndtakene på resten av rommet...
Vis hele sitatet...
Haha, er viktig med detaljer! Ser veldig bra ut!
Exterminate!
jonnis's Avatar
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
takk! veide 17 kilo slik den sto på bilde, men med kjøleribbene jeg skal montere nå, blir vekta ca 20 kilo
Vis hele sitatet...
Såpass ja. Får håpe at kjøleeffekten er betydelig da.
Commanderpope
Trådstarter
vel, tror egentlig ikke kjøleeffekten blir så stor, er jo egentlig ikke så fryktelig stor overflate her, tror egentlig 360 radiatoren som skal kjøle cpu'en har større effekt. greia her er jo å lage noe så man kan se vannet. hadde vært kult å hatt en kjølevæske som bytter farge etter temperaturen da.