Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1442
Heisann!

Er det mulig å lodde eller endre/kutte noen kretser sånn at bare lampene slås av når power-knappen trykkes inn på en ruter? I så fall, er dette vanskelig?

Takk for alle svar.
Det kommer VELDIG ann på routeren vil jeg tro.
Kan desverre ikke sjekke nå, har ikke ruteren her, men det er en Zyxel, som jeg fikk av telenor.
Sitat av Landlubber Vis innlegg
Kan desverre ikke sjekke nå, har ikke ruteren her, men det er en Zyxel, som jeg fikk av telenor.
Vis hele sitatet...
Zyxel 600 series?
Sitat av MortenYeaH Vis innlegg
Zyxel 600 series?
Vis hele sitatet...
Fant den! http://WWW.iktforum.no/wp-content/up...p2602_jpg.jpeg
Sist endret av Landlubber; 9. mars 2011 kl. 22:53.
Hvor gammel er du?

Høres ut som at mor og far har satt rutern i huset på soverommet sitt, og skrur den av hver kveld for at du ikke skal sitte oppe og surfe...

Jeg synes dette var en genial, men risikabel løsning, lykke til.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Landlubber Vis innlegg
Heisann!

Er det mulig å lodde eller endre/kutte noen kretser sånn at bare lampene slås av når power-knappen trykkes inn på en ruter? I så fall, er dette vanskelig?

Takk for alle svar.
Vis hele sitatet...
Det kan fort bli ganske vanskelig, ihvertfall med delayet som gjerne er mellom man trykker og ruteren skrus av. Stilig om du kan laste opp noen bilder av kortet på ruteren. Lykke til!
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hvor gammel er du?

Høres ut som at mor og far har satt rutern i huset på soverommet sitt, og skrur den av hver kveld for at du ikke skal sitte oppe og surfe...

Jeg synes dette var en genial, men risikabel løsning, lykke til.
Vis hele sitatet...
Blir 16 til sommeren, og ruteren står to etasjer under meg
De slår den av hver kveld de legger seg, som er 22.30-ish hver kveld

Sitat av Ffojt Vis innlegg
Det kan fort bli ganske vanskelig, ihvertfall med delayet som gjerne er mellom man trykker og ruteren skrus av. Stilig om du kan laste opp noen bilder av kortet på ruteren. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Skal prøve å få opp noen bilder i morgen. Ellers må jeg si at jeg kan null og niks om lodding, kretser osv.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Normale mennesker er jo da oppegående nok til å se \ kjenne forskjell på en bryter i av \ på posisjon, på mange modemer er dette en sprettutbryter av noe slag som er ganske enkel å merke om den er "ute" eller "inne".
HøyRisiko Psykopat
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Normale mennesker er jo da oppegående nok til å se \ kjenne forskjell på en bryter i av \ på posisjon, på mange modemer er dette en sprettutbryter av noe slag som er ganske enkel å merke om den er "ute" eller "inne".
Vis hele sitatet...
noen brytere er lukket krets kun når du holder den inne men straks du fjerner fingeren er kretsen brutt (Datastyrt, bruker kunn en signal bryter). håper dere forstår
hahha for en genial ide Har loddet littegrann men tror dette skal være mulig, tror du må finne kretsen som går fra hovedstrømknappen og bryte den kretsen, eller kanskje bare deaktivere hele knappen, så når dem trykker skjer det ingenting og lysene kan du vel og deaktivere så alt ser ut som det er av hele tiden! Hadde ikke vært så dumt, med mindre de sender den inn på reperasjon da.
Hvis ruteren ikke står på soverommet deres, kan man lage en enkel krets med trådløs styring og et rele´ som er paralellkoblet med powerknappen. Når de slår av og går å legger seg kan man slå den på igjen via trådløs.
Sist endret av PyrONics; 10. mars 2011 kl. 09:44.
Det du må gjøre er å lage en ny strømbryter og plassere den et annet sted på routeren, f.eks på undersiden der ingen ser den. Så kan du enkelt modifisere den opprinnelige bryteren til å kutte strømmen til ledsene. Det som kan være litt dritt er tilgjengeligheten til ledsene, hvis det er bittesmå overflatemonterte leds så må du begynne å kutte i kobberbaner osv. Kan du ikke åpne den, ta et BRA bilde og legge ut her?

Og foresten. Du må ikke sette på en ny strømbryter, du kan bare laske over så den alltid står på, og bruke originalbryteren til leds som forklart over. Da må ruteren restartes ved å dra ut ledningen.

edit: et annet problem er hvis det er mange leds på routeren. Da trenger du en bryter med en pol for hver led for at ikke alle bare kobles sammen og lyse konstant.
Sist endret av wanna-b; 10. mars 2011 kl. 13:09.