Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2282
Hei, har et skoleprosjekt der jeg skal sammenligne tre ulike bygdefilmer fra skandinavia. Men har store problemer med og finne noen som virker som aktuelle.

Når jeg sier bygdefilm mener jeg filmer der handlingen utspiller seg på "Bygda" eller i utkantstrøk.

De jeg har funnet til nå er 1732 Høtten, Johnny Vang og Fucking åmål. Men lurer på om noen kunne ha ramset opp noen flere for meg?

Tusen takk for all hjelp!
Smala Sussie er midt i blinken.
1732 Høtten er mange ganger brukt som hovedeksempelet på en ekstremt "bygde-rasistisk" fremstilling av folk som ikke bor i storbyer, men det er du sikkert klar over. Jeg kan ikke komme på en eneste norsk film som ikke fremstiller folk på landet som innskrenkede og innavla idioter, og jeg har sett Jonny Vang. Svenskene er veldig mye flinkere enn oss på dette. Hva med Søndagsengler forresten?
kopps og fattern.
geniale filmer!
Adams æpler ?
Villhesten fra 1994
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Nord? er forøvrig en veldig god film.
Svidd Neger fra Norge - Hysterisk morsom.
Kopps fra Sverige - Mange gode catchfrases og generellt morsom.
Adams Epler fra Danmark - nydelig, herlig, fantastisk, hillarious.
Stikksagen (eller "Fukksvansen" på dansk) må være den morsomste i denne sjangeren! Anbefales på det aller varmeste!
Änglagård Dette er to morsome svenske filmer om folk på landsbygda:P
Onkel Oskar. Lenger kommer du ikke ut på bygda. Trøndersk "bøgdafilm" fra 1997.

Trailer

IMDB
jalla jalla.
svidd neger
kopps
populærmusikk från vittula
blinkende lygter
Sitat av natursvin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nårtid ble Svidd neger en saklig bygdefilm?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Nårtid ble Svidd neger en saklig bygdefilm?
Vis hele sitatet...
Det forslaget er vel helt på linje med mange andre av forslagene her, som kopps og fattern etc. Er ikke mange av de som er veldig saklige.
Sitat av Loppe Vis innlegg
Det forslaget er vel helt på linje med mange andre av forslagene her, som kopps og fattern etc. Er ikke mange av de som er veldig saklige.
Vis hele sitatet...
Så om alle andre hopper utfor et stup, vil du også gjøre det?

Salmer fra kjøkkenet er en veldig god og morsom bygdefilm, tror den har hatt relativt stor suksess i utlandet også.
Her er en typisk amatørfilm fra bygda, men veldig bra lagd.
http://www.norbygdi.net/index2.html
Takker og bukker folkens.. Lastet ned et par av disse filmene nå og skal se dem igjennom i løpet av helgen!
Vinterkyss (fra 2005) - er norsk med et lite svenskt tilsnitt (Svensk tilflytta legedame på den norske bygda)

http://www.imdb.com/title/tt0415023/
Sist endret av Anderson; 26. november 2010 kl. 12:37.
Den gamle norske filmen "Mørkets øy" kan vel kanskje også passe inn her. Denne filmen fikk vel rimelig dårlige kritikker, tror jeg, men jeg syns den var jævlig bra. Kanskje fordi den handler om crazy religiøse folk. Har en tendens til å like slike filmer...
Lolitan på landet! xD handlingen er hvertfall på byda, men regner ikke med det var dette du var ute etter
Sist endret av A Goat; 29. november 2010 kl. 02:25.