Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4291
Hei IT-freaks,

Jeg mistet tilgangen til den forrige Freak-kontoen min.
En kveld endret jeg e-posten tilknyttet til kontoen (en g-mail jeg opprettet den kvelden kun for dette formålet), men jeg har glemt passordet til både Freak-kontoen og Gmail-kontoen.

Har prøvd alle passord tenkelige, både på Freak og Gmail, men til ingen nytte.

Dette er veldig uheldig siden jeg har mange samtaler og informasjon i samtaler på den gamle kontoen som jeg *svært* gjerne skulle fått tilgang til igjen.

Hvordan er det med passordgjenopprettingsprogramvarer, som de er så hyppige på å bruke på film og i Hollywood, som prøver å knekke passordet for deg (og vanligvis klarer det innen 24 timer...)

Finnes det noen alternativer der ute? Eventuelt hvor mye ville det kostet å sponse utviklingen av en slik programvare?

Mvh
Gammel freaker
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har du prøvd recovery-prosedyren til google? Har du registrert telefonnummer hos de så skal dette være en enkel sak.

Det du ber om er desverre ikke mulig: Det er en ting å tilbakestille et passord på en lokal brukerkonto i for eksempel windows. Men det du ber om er en lett måte å angripe eksterne servere (henholdsvis cloudfare og google) og hente ut eller tilbakestille passord. Om dette hadde vært mulig hadde det vært et katastrofalt sikkerhetshull som firmaene hadde jobbet hardt med å lukke så fort som mulig.
Trådstarter
16 1
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Har du prøvd recovery-prosedyren til google? Har du registrert telefonnummer hos de så skal dette være en enkel sak.

Det du ber om er desverre ikke mulig: Det er en ting å tilbakestille et passord på en lokal brukerkonto i for eksempel windows. Men det du ber om er en lett måte å angripe eksterne servere (henholdsvis cloudfare og google) og hente ut eller tilbakestille passord. Om dette hadde vært mulig hadde det vært et katastrofalt sikkerhetshull som firmaene hadde jobbet hardt med å lukke så fort som mulig.
Vis hele sitatet...
Hei Dodecha,

Siden dette var en impulshandling fra min side, så ble det ikke registrert noe telefonnummer tilknyttet til den kontoen. Har gått gjennom alle trinnene deres flere ganger, men de kommer til konklusjonen om at jeg ikke er identifiserbar nok for å få ny tilgang til kontoen.

Slik du beskriver det så høres det jo ikke mulig ut.

Sånn jeg tenkte det var at programvaren taster inn "123abc" + e-posten og prøver å logge inn; deretter "123abd", osv. Dette er jo i praksis det samme som meg som enkeltindivid prøver å logge inn og huske passordet mitt, bare at en maskin gjør det for meg.

En veldig frustrerende situasjon. Har forsøkt å logge inn på den gamle Freak-kontoen i flere år, men av en eller annen grunn har jeg valgt et tilsynelatende umulig passord å huske.
Sist endret av CoroCoro; 27. august 2019 kl. 11:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tar ca. fire forsøk før google har blokkert deg.

Send ein pm til nso her på forumet. Ikkje forsøk å cracke passordet på freak eller på gmail; det ender fort i enda mindre tilgang begge plasser.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av CoroCoro Vis innlegg
Hei Dodecha,


Slik du beskriver det så høres det jo ikke mulig ut.

Sånn jeg tenkte det var at programvaren taster inn "123abc" + e-posten og prøver å logge inn; deretter "123abd", osv. Dette er jo i praksis det samme som meg som enkeltindivid prøver å logge inn og huske passordet mitt, bare at en maskin gjør det for meg.
Vis hele sitatet...
Umulig er kanskje et sterkt ord å beskrive det som, på samme måte at man kunne beskrive at det er umulig å rane en bank. Muligheten er der, men det er særdeles vanskelig.

Det du beskriver her er et "brute force" angrep, det er et eldgammelt triks som sikkerhetsfolk alltid tar med i beregningen når de lager løsninger for innlogging: Den enkleste prevensjonen går ut på å begrense antall forsøk per klient.
Og nå om dagene vil man etter et par misslykkede forsøk må man løse en "captcha", det er en automatisert Turing-test der du må bevise at du er et menneske ved f.eks å identifisere vrengte bokstaver/ord og tall for å kunne fortsette.


Om google ikke mener de kan identifisere deg må du nok desverre anse kontoen som tapt.
Trådstarter
16 1
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Tar ca. fire forsøk før google har blokkert deg.

Send ein pm til nso her på forumet. Ikkje forsøk å cracke passordet på freak eller på gmail; det ender fort i enda mindre tilgang begge plasser.
Vis hele sitatet...
Det er jo i og for seg et bra tiltak med høy sikkerhet...
Forstår nå at det jeg var ute etter å gjøre ville vært svært ugunstig prosess, både mtp. oppdatert sikkerhetspraksis og evt. juridiske følger.

Takk for henvisningen.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Umulig er kanskje et sterkt ord å beskrive det som, på samme måte at man kunne beskrive at det er umulig å rane en bank. Muligheten er der, men det er særdeles vanskelig.

Det du beskriver her er et "brute force" angrep, det er et eldgammelt triks som sikkerhetsfolk alltid tar med i beregningen når de lager løsninger for innlogging: Den enkleste prevensjonen går ut på å begrense antall forsøk per klient.
Og nå om dagene vil man etter et par misslykkede forsøk må man løse en "captcha", det er en automatisert Turing-test der du må bevise at du er et menneske ved f.eks å identifisere vrengte bokstaver/ord og tall for å kunne fortsette.

Om google ikke mener de kan identifisere deg må du nok desverre anse kontoen som tapt.
Vis hele sitatet...
Setter pris på optimismen.

Er klar over at brukerpassord i databaser er krypterte for alles sikkerhet; men dette inkluderer vel også kryptering av antall tegn i passordet?

Som en sidenotat: Ble nylig bevisst på at Apple-logoen er en "lekfullt" vri på eplet som Turing spiste mot slutten. Dette forandret synet mitt noe på Apple som selskap, til det bedre vel og merke. Ha respekt for dine eldre og vit hvor suksessen din stammer fra.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av CoroCoro Vis innlegg

Er klar over at brukerpassord i databaser er krypterte for alles sikkerhet; men dette inkluderer vel også kryptering av antall tegn i passordet?
Vis hele sitatet...
Korrekt, om du er interessert så kan denne artikkelen på wikipedia være brukbar.
Trådstarter
16 1
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Korrekt, om du er interessert så kan denne artikkelen på wikipedia være brukbar.
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen, Dodecha. Sender deg en melding hvis jeg en dag kommer meg inn på hovedkontoen igjen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisan

Har du aldri logget på kontoen etter den første gangen? Kan du ha lagret passordet?


Tenk tilbake på hvilke passord du har brukt. Jeg har opplevd det samme. Dette var det jeg gjorde og da hadde jeg ikke noe mail og recover til


Skrev alle passord jeg kunne tenke meg at jeg har brukt

Brukte passord listen (Chrome passord for å sjekke hvilke passord jeg har brukt

Brukt proxy og VPN for å bypasse blocking.


Hvis det er veldig viktig kan du anmelde den stjålet og politiet kan muligens kreve utlevering av kontoen. Da får du nok passord tilbake. Er du logget på kontoen din? I såfall kan du nok fikse det.

https://webapps.stackexchange.com/qu...rd-or-username
Sist endret av SkyGamer911; 19. september 2019 kl. 15:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.