Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1079
Hei noen som kan forklare hvordan man formulerer en søknad, for og få lov til og ta sertifikat på bil etter 2 promille dommer. Har rene prøver som jeg regner med at jeg må legge med. Sperrefristen er i teorien ute. Men det er vell livstid med en minste tid på 5 år. Som det nå har gått
Du kan jo begynne med hvorfor du har behov for førerkort.
Har du en arbeidsgiver som er klar over dette tror jeg at jeg ville dokumentert behovet for førerkort via den personen, så sant det er aktuelt da.
I søknaden bør du forklare hvilke problemer / hindringer / skader det er for deg ikke å ha førerett. For å styrke søknaden bør du, hvis mulig, fremlegge støttende erklæringer fra feks lege, arbeidsgiver, skole oa. Der kan det feks bekreftes hvilke ulemper du har og at dine alkoholproblemer er tilbakelagt.

Lykke til.
Sist endret av nehmZ; 23. april 2019 kl. 17:49.
5FDP's Avatar
Trådstarter
Sitat av nehmZ Vis innlegg
I søknaden bør du forklare hvilke problemer / hindringer / skader det er for deg ikke å ha førerett. For å styrke søknaden bør du, hvis mulig, fremlegge støttende erklæringer fra feks lege, arbeidsgiver, skole oa. Der kan det feks bekreftes hvilke ulemper du har og at dine alkoholproblemer er tilbakelagt.


Lykke til.
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen.

Sitat av Marriese Vis innlegg
Har du en arbeidsgiver som er klar over dette tror jeg at jeg ville dokumentert behovet for førerkort via den personen, så sant det er aktuelt da.
Vis hele sitatet...
Det skal jeg gjøre. Takk
Sist endret av 5FDP; 23. april 2019 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
5FDP's Avatar
Trådstarter
Det jeg lurte mest på er hvordan jeg skal sette det opp. Er det bare og skrive.

At jeg navn nå trenger og få førerkortet tilbake siden jeg må ha det i jobben min noe jeg faktisk kan bevise med arbeidsgiver. Og at jeg angrer på det jeg har gjort og har sluttet og drikke. Legger også med rene blodprøver og en attest fra lege om at legen mener jeg er skikket til og få tilbake førerretten
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Det jeg lurte mest på er hvordan jeg skal sette det opp. Er det bare og skrive.

At jeg navn nå trenger og få førerkortet tilbake siden jeg må ha det i jobben min noe jeg faktisk kan bevise med arbeidsgiver. Og at jeg angrer på det jeg har gjort og har sluttet og drikke. Legger også med rene blodprøver og en attest fra lege om at legen mener jeg er skikket til og få tilbake førerretten
Vis hele sitatet...
Jeg ville fokusert på det siste. Har aldri hørt om noen som har fått tilbake lappen fordi de bare "må" ha den. Derimot så kjenner jeg en drøss med folk som har gjort en forandring de årene de har vært uten og kan vise til det og som alle har fått tilbake lappen.