Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1573
Anonym bruker
"Overtalt Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble tatt av politiet for å røyke og besitte hasj. Fikk bare en bot, men tror det ligger i databasen til forsvaret.

Skal i milla om 2 måneder og lurer på om jeg kommer inn det hele tatt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble tatt av politiet for å røyke og besitte hasj. Fikk bare en bot, men tror det ligger i databasen til forsvaret.

Skal i milla om 2 måneder og lurer på om jeg kommer inn det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Mitt råd er å ikke si noe om det før du blir spurt, gjør du det, så legger du deg langflat. Er ikke så mye annet å gjøre. Om du kommer inn eller ikke kan jeg ikke svare på.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En av de første dagene, skal du fylle ut en sikkerhetsklaering. Tror vis du er ærlig her, har du større sjanse på å få bli tenker jeg.

De finner nok ut av det anyway, så du har nok tapt
New generation
colakork's Avatar
Ble selv tatt ca en måned før jeg skulle inn i milla.

Si at du har røyket hasj en gang. De finner det ut uansett, at du ikke har et clean rulleblad. Du skal tross alt en plass å lære å skyte osv. Dem må sjekke deg opp, alt annet hadde vært absurd.

-Du har aldri rørt det, utenom den ene gangen skal du si.

Jeg sa jeg hadde røyket for å feire noen bursdager her og der, totalt 3ganger.. De sa

"Ta urinprøve hos legen din og bevis edruelighet i 2år, også kom tilbake og prøv igjen"

Kompisen min som var på sesjon med meg, med hasj på rulleblad også, fikk beskjed om å bevise edruelighet i et år. Han gjorde det myyyyeee bedre enn meg på fysiske og psykiske tester.
Anonym bruker
"Overtalt Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har en følelse på at jeg ikke kommer inn. Men får se hva som skjer, skal prøve å overbevise forsvaret til å ta meg inn. Hvis jeg ikke kommer inn blir det å studere i Oslo (må da søke før innkallelsen). Men gruer meg mest til å måtte lyve til venner og familie på hvorfor jeg ikke kom inn
"Øko-Terrorist"
Eneste mulighet du har er å være helt ærlig med NSM når du skal søke sikkerhetsklarering. Jeg fikk "Hemmelig" med eksplosiver på rullebladet, jeg var helt åpen om det på søknaden, så det eneste oppfølgningsspørsmålet jeg fikk var om en inkassosak jeg hadde en gang i tiden.
Er du redd for å ikke komme inn? Her bløffer folk på seg pilleavhengighet for å slippe.
Anonym bruker
"Overtalt Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av trenbro500 Vis innlegg
Er du redd for å ikke komme inn? Her bløffer folk på seg pilleavhengighet for å slippe.
Vis hele sitatet...
Hehe, vil faktisk inn. Men ser nå at sjansene mine er småe.
Anonym bruker
"Overtalt Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men har noen noe gode forslag jeg kan si til folk i tilfelle jeg ikke kommer inn?

Har helst ikke lyst til å si til tante mi : Ja, jeg kom ikke inn i milla fordi jeg røyket meg stein på ett nash, der tame impala blei blasta i hele nabolaget.

Jeg var f. eks litt for tynn, men det gikk akkurat på sesjon del 2.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men har noen noe gode forslag jeg kan si til folk i tilfelle jeg ikke kommer inn?

Har helst ikke lyst til å si til tante mi : Ja, jeg kom ikke inn i milla fordi jeg røyket meg stein på ett nash, der tame impala blei blasta i hele nabolaget.

Jeg var f. eks litt for tynn, men det gikk akkurat på sesjon del 2.
Vis hele sitatet...
Jeg tror heller jeg ville gått for syn eller hørsel, fremfor mengde kroppsfett.
Men du trenger jo ikke å lyve så mye. Om du søker studier uansett, holder det kanskje med det at du plutselig ombestemte deg? Militæret vil jo ikke ha folk som ikke vil, nå tildags ihvertfall.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis jeg ikke kommer inn blir det å studere i Oslo (må da søke før innkallelsen).
Vis hele sitatet...
Søk på studiet uansett. Så har du det i bakhånd om du ikke kommer inn, og i tillegg en god forklaring på hvorfor du valgte å studere i stedet!
Sist endret av Marshmallows; 23. januar 2019 kl. 01:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sannsynligvis blir du dimitert på stedet. Det er likevel muligheter for å få bli hvis du virkelig insisterer, men da vil du antakelig få en kjip tjenestestilling grunnet manglende sikkerhetsklarering. Forsvaret har så mange å ta av under førstegangstjenesten at de ikke tar noen sjanser med folk som har esset på leggen. Jeg vil anbefale deg å tenke over hvor motivert du er for ett år med svært reduserte muligheter i et autoritært miljø. Hvorvidt du er ærlig eller ikke er nokså irrelevant da de finner ut av din strafferettslige historie uansett.

Da jeg var i førstegangstjeneste hadde jeg en særdeles interessant, spennende, utfordrende og ikke minst lærerik tjeneste som var relativt unik, som innebar den høyeste klareringen man kan ha i førstegangstjenesten. Ved en fullstendig tilfeldig anledning ble jeg spurt om hvorvidt jeg hadde rushistorie. Ung, dum og naiv som jeg var, tenkte jeg at ærlighet varer lengst og fortalte jeg at jeg hadde prøvd hasj ved én anledning da jeg var 15 år. Resultatet ble tap av klarering og kjøkkentjeneste resten av året.

Jeg ønsker ikke å anbefale deg å gjøre hverken det ene eller det andre, men vær forberedt på at om du velger å satse på fullført tjenesten bør du være innstilt på, og motivert for, lite givende arbeidsoppgaver.
Sist endret av Sjølvaste; 23. januar 2019 kl. 02:29.
Dette er selvfølgelig veldig variabelt, men mitt inntrykk er at hvis du kommer deg innenfor porten så er de mindre villig til å rett ut dimmitere deg. Har blant annet erfart en tulling som prøvde å slå en politimann, han ble ikke dimmitert men satt på en utrolig kjip stilling.

Uansett, på dette skjemaet får du som sagt spørsmål om bruk og hyppighet men også spørsmål om dine holdninger til rusmidler og slikt generelt, her får du helt enkelt skrive at du har prøvd, det var ikke noe for deg og har egentlig ikke noe forhold til det den dag i dag.
Som sagt, vær ærlig der du kan men ikke vær for ærlig. Du får heller ljuge på deg noen holdninger og meninger som bare er piss.