Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1761
Satt å filosoferte sånn smått for meg sjæl her. Før jeg prøvde noen som helst form for rus hadde jeg jo forskjellige inntrykk fra popkulturen, media og det som blir sagt rundt en. Noen av rusmidlene jeg har tatt har vært rimelig sånn jeg forventa, andre slo all forventning og andre skuffa. Hva hadde du forventa mer av og hva slo deg bedre enn du trodde?

For min del - ting som stemte med forventningene :

Cannabis - var vel lenge en skapstoner mange år før jeg rørte noe rusmiddel som helst (alkohol var mitt første), og hadde gjort research over lengre tid, så følte jeg hadde et relativt nyansert syn på hva jeg kunne forvente. Første gangen jeg røyka var det basically 100% som jeg hadde forestilt meg rusen.

Syre (første gang) - tok vel 75ish ug vil jeg tro, og for en trip! Hadde pratet med en venninne som hadde noen turer bak seg og hun ga meg mer lit i hva jeg kunne tenke det var. Kontrollert og morsom stuking med venner.

Kokain - hadde ufattelige lave forventninger, og ble ikke nyfrelst etter å ha prøvd det heller. Jada, har sikkert bare fått ræva kokain, menmen

Amfetamin - på godt og vondt, røffly som jeg trodde.

Benzo - forventa at det fjerna angsten min (for en pris) og det gjør den også.

Hva jeg hadde for høye forventninger om:

MDMA - For all del, likte det og liker det forsåvidt enda, men tror det ble hypet litt i skyene.

Alkohol - Et par måneder før jeg fylte 18 hadde jeg min første smak av alkoholrusen. Hadde vel for store forventninger mtp hvor stor rolle det har i samfunnet, og hvor viktig dette var for mine gjevnaldrende oppigjennom oppveksten. Da jeg gikk ut 10. var jeg en av 4 i kullet som ikke drakk (lenge leve bygda og nykomf!). Så når jeg endelig skulle lære å drikke var det ikke store høydaren. Ble ikke sånn fjortissdårlig eller noe, men det tok sin tid før jeg drakk mer regelmessig.

Hva jeg ble positivt overasket over:

Sopp - hadde allerede rimelig høye forventninger etter syreturen. Denne gangen tura jeg med venninna over og noen andre. Tok vel 30 flein eller noe og det var en av de mest magiske og minneverdige turene jeg har hatt per dags dato (og jeg har spist adskillig mye mer volum siden :P). Det ble også starten på et nært og viktig forhold til soppen på et plan jeg enda ikke helt skjønner.

2cb - Hadde hørt det skulle være relativt tamt alene og rimelig kult sammen med LSD. Rimelig kult er vel å ta litt svakt i, for noen visuals!

Badtrippe på LSD - ja hva kan man si? hadde en forferdelig opptur og store deler av peaken i et forferdelig kaos med egodød og noia oppetter veggen. Følelsen når det kjipe var over og jeg kunne nyte slutten av trippen var verdt alt. Lærte mye den natta gitt.


Hva opplevde du?
Anonym bruker
"Rik Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
MDMA - Gikk inn med null forventninger, men følelsen det ga meg slo meg tilbake i sofan, og hadde en av mine beste kvelder den gangen. Å forklare en tur på molly er tilnærmet umulig, men du verden for et stoff. Kjærlighet i en drop rett å slett. Føler meg mer tålmodig mot andre mennesker etter første gang, føler en interesse av å høre om andres liv/problemer og rett å slett en kjærlighet til andre mennesker som jeg ikke gjorde før.

Alkohol - Drakk endel før på fest, men etter tur på MDMA så er alkohol blitt et rusmiddel jeg rører kun når jeg "må".

2CB - Første tur fikk jeg noia og trippen slo meg rimelig hardt, mulig litt overdosering, men tur nummer 2 følte jeg at jeg klarte å kontrollere og nøyt faktisk trippen. Utrolig mye farger og visuals. Gjør det gjerne igjen
Anonym bruker
"Lett Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
MDMA - prøvde dette før cannabis og hadde egentlig hørt litt av hvert. Hadde faktisk ikke gjort så mye research om hvordan rusen var, heller hvordan å ta det trygt. Var en helt ubeskrivelig kveld, hadde ikke anelse om at man var så klar psykisk samtidig som man hadde den euforien. Trodde man liksom lå der, litt spaced ut og hadde det digg, men det var jo tvert i mot.

Cannabis - Var faktisk helt ulikt det jeg trodde. Trodde man så litt milde hallusinasjoner (kan jo forsåvidt skje) og at man hadde litt mindre kontroll på det her og. Tror det er grunnet at jeg bare hadde holdt meg til alkohol, og da har jo man absolutt ikke noe kontroll.

Alkohol - Var også usikker på hvordan alkohol fungerte, og kanskje det jeg var mest nysgjerrig på. Alkohol er jo som oftest det første folk prøver når det kommer til rus, så det var en spesiell følelse i seg selv.
Husker at jeg ble ganske blown away første gang jeg røyka weed. Jeg kjente ingen andre som drev med det men jeg hadde lest litt opp om det så hadde en viss forståelse for hva som kom til å skje. Jeg rulla opp en joint på ca 0.5g og røyka den helt opp for meg selv. Ble egentlig ganske skuffa til å begynne med da jeg ikke kjente noe spesielt. Jeg følte meg litt "borte" men ikke så borte at det var nice på noe måte. Men så begynte jeg å bli paranoid på folk siden jeg hørte at det var noen som kom. Så jeg begynte å gå og røykte opp resten iløpet av de neste sekundene. Dette var på vinteren og jeg var i skogen så det var bare stiene som man kunne gå på uten å måtte vasse i snø. Men, siden jeg var høy og ikke klarte å legge ordentlig merke til det selv, så trodde jeg det var smartest å gå opp en bratt bakke full av snø istedenfor å følge stien videre. Jeg var litt stressa pga personen som var bak meg haha.

Så jeg gjorde det da. Jeg gikk oppover, og oppover, og oppover, og oppover... Jeg så for det meste ned i bakken, men hver eneste gang jeg så oppover mot toppen så var det som om jeg ikke hadde rørt meg i det hele tatt. Hver gang så var det like langt igjen når jeg tittet. Fremdeles så var jeg skuffet og skjønte ikke at jeg var høy. Etter å ha gått i hva som kjentes ut som hvertfall en halv time (tok bare 5 min), så satt jeg meg ned på en benk og bare så rundt. Grener og andre gjenstander rundt meg hadde et sånt neon farget skjær på seg, som om jeg så igjennom et par 3D briller med rød og blå linser. Det var da jeg skjønte at jeg var balle fjern og det var helt hysterisk morsomt syntes jeg. Jeg lo meg ihjel der jeg satt, helt alene i skogen

Så både ja og nei til weed. Det var litt som forventet, men samtidig ikke til den grad jeg trodde. Det var mer intenst enn jeg skulle tro!

Etter den hendelsen så har jeg ikke hatt noen spesielle forventinger til de forskjellige stoffene jeg har tatt. Eneste forventingen jeg har hatt har vært veldig generelt, som at LSD er intense saker, MDMA føles bra ut, osv. Og det har jo stemt. Men jeg sier meg enig med bad trip eksemplet du kom med TS. Det var absolutt ikke som forventet og mye verre enn jeg forventet. Behandler fremdeles traumene etter det et helt år senere. Ingenting å spøke med for å si det sånn!

Ketamin er et stoff som skiller seg litt ut for meg. Jeg hadde heller ikke noen spesielle forventinger til dette, men effekten var likevel overraskende. Beste måten jeg kan beskrive det på er at ketamin gir meg den rusa følelsen jeg forventet at rus skulle få deg til å føle når jeg var ung, altså den tiden jeg hadde null peiling om alt dette. Føler meg skikkelig drugged down på ketamin!
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Weed: Første gang jeg røyka var hjemme når jeg var 17. Foreldrene mine var hjemme så tenkte å snike meg ut i hagen til et veldig trygt sted å stå. Skulle egentlig bare røyke en halv joint, men jeg hadde ingen steder å gjømme den andre halve delen så jeg bare røyka hele. Når jeg var ferdig skulle jeg egentlig inn igjen for å høre på musikk og se på film elns, men det ble til at jeg gikk meg en liten tur rundt nabolaget fordi jeg var redd for at det luktet av meg. Jeg husker hvor mind-blowing det var å se ned på bakken mens jeg gikk, det var nesten hypnotiserende og hver gang jeg tok et steg var det som om jeg gikk på en tredemølle (fikk meg ingen sted). Lydene rundt meg spratt rundt som ekkoer. De to første lydene jeg hørte når jeg gikk ut på gata var et par biler som suste unna i gata under, disse lydene gikk på repeat i hodet under hele turen som beaten i en sang. Jeg plukkte opp flere lyder under den korte turen som la seg oppå beaten Var helt zona-inn på rytmen jeg gikk i, så plutselig innså jeg at jeg var gått rundt nabolaget en og en halv gang Jeg husker hvor redd jeg var fordi hjertet mitt banket så fort, men nå savner jeg den følelsen av at jeg "peaket" med hjertet ut av brystet.

Cannabis var absolutt slikt jeg forventet, bare litt bedre.
Var redd for cannabis første gang jeg tok det. Visste ikke hvordan effekten var. Sa nei til å røyke flere ganger når jeg var 13 år da det var eldre i 14-15 års alderern som ville ha meg med. Året seinere begynte jeg å eksperimentere med hasj. Pleide å bæde mye i starten, kaste opp osv.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka weed 4-5 ganger før det ga funk. Altså hele jointer, alene. På den fjerde eller femte gangen sa det pang. Fikk litt panikk (fikk akutt vondt i lungene osv), og etterpå var det bare latter. Forbedrede farger, og sanser generelt.

Amfetamin var litt som forventet: man blir svært fort hekta på å føle seg perfekt hele tiden.

MDMA var bedre enn forventa, men hadde ikke regna med en så hard opptur med feber-tendenser.

Cola var bedre enn forventa (med noen pils). Helt sykt som jeg savner god cola (eller cola generelt, da jeg har slutta med narkotika).

LSD var mye rarere enn jeg trodde. Ut fra filmer, serier, lesing osv så hadde jeg sett for meg at det var mer visuelt enn det var, men det var inni hjernen det virkelig skjedde... Forskrudd tankemønster, ble oppriktig kåt av musikk osv...

Benzo ER mye mer oppskrytt enn det jeg trodde. Trodde det kunne roe ned nervene mine og få meg til å føle meg chill i godstolen, men slik er det absolutt ikke. Blir bare sittende å vente på at skuldrene skal senke seg. Det være seg Rivotril, Xanax, Diazepam eller Oxazepam... Blir like skuffa hver gang jeg lurer hjernen min til å tro at "det blir nok bedre denne gangen".


Er nok amfetamin som gjør at jeg lengter til rusverdenen hver dag enda, etter å ha sluttet med alt (bortsett fra alkohol) for 2-3 år siden. Føler meg perfekt på det. Føler at hjernen funker kjappere, jeg slipper å overtenke ting, jeg syns ting er gøy, jeg er for én gangs skyld komfortabel med å være sosial, også videre. Synd jeg oppdaget dette stoffet. Nå får jeg ikke til å slutte å tenke på det.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du oppsummerte det vel egentlig ganske bra.

Når det er sagt så har jeg hatt en del ufrivillige bad trips.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vel, jeg er ikke så mangfoldig som de øvrige. Alkohol (beroliggende). Nikotin (svært euforisk). Cannabis (egentlig ganske chill).
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vel vært innom det meste av ups and downs og psykedelika
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vel, jeg er ikke så mangfoldig som de øvrige. Alkohol (beroliggende). Nikotin (svært euforisk). Cannabis (egentlig ganske chill).
Vis hele sitatet...
Tror ikke du vet hva euforisk er hvis du synes nikotin er euforisk.
Synes mdma og kokain ikke levde opp til forventningene, samme med kodein. Hasj, paykedelika, tabletter og amf synes jeg virket som forventa.
Sist endret av sukkersyke; 23. desember 2018 kl. 15:12.
I kronologisk fekkefølge


Alkohol:
Ble dritings. Skjønte ikke at jeg var dritings. Trodde bare jeg var jævla lur og vittig. Oppddaget dagen etter at jeg var dritings.

Tobakk:
Hadde ingen forventninger, ble veldig fornøyd. Jævla digg når det bare løsner litt ikke sant. Savner de første gangene nikotinrusen skyllet inn over meg.


Cannabis:
Første gangene jeg røyke ble jeg ikke høy, men da jeg endelig ble høy ble jeg høyere enn himmelen. Hadde hørt litt om det her og der, men ante ikke at man kunne bli så høy. Grønnet fullstendig ut. I senere tid har jeg lært å mestre rusen, om jeg kan si det sånn. Omtrent som forventet. Får etekick, blir sløv, musikk blir kulere, liker jævlig godt å finne på skrøner à øa fear and loathing som ingen tror på men likevel, etc.

Amfetamin:
Hadde av en eller annen grunn aldri forstått at speed betydde amf. Jææææævlig gøy. Hadde heller ikke så mye forventninger. Første gang var for overveldende til å si noe fornuftig. Nachspiel med noen jusstudenter som skjønte vi var rusa, men ikke på hva, dømte oss som faen. Var bare så sykt digg. Bare freste av gårde i 250km/t ikke sant. Hold samme fart da jeg traff veggen. Blitt et par ganger til, men ferdig med det nå, tåler ikke nedturen.

MDMA:
Visste ikke helt hva jeg forventet. Kjærlighet etc.
Første to gabgene fikk vi ikke noe skikkelig funk. Endte opp med å blande inn noe speed for å få litt fart. Tredje gangen var det en extacy pille, funket som faen, 10/10, danset som en villmann hele kvelden, liker å danse ellers men var om mulig enda bedre nå. Rett og slett veldig bra. Da vi fikk dosert skikkelig ble alt som det skulle, rett og slett.

Kokain:
Tenkte speed light, ble speed light. Bare prøvd en gang så sikkert noen som har «prøvd noe bra kola» etc. høyt tempo, kort varighet kontra speed, men ikke koe nedtur. Følte meg som forventet: jævla kul etc. etc.

LSD mellom amf og kola.

Trodde det skulle bli spennende, en tur i skjærgården. Endte opp i full storm. Det er det villeste, galeste, rareste jeg har vært med på. Overskred forvetningene fullstendig.
Sist endret av Marlboro666; 24. desember 2018 kl. 02:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol: Alle mente det var så digg. Jeg synes det smaker dritt og føler folk bare er idioter på det.

LSD: Første møtet mitt med ulovlige rusmidler. Visste egentlig ikke så mye, bare hang meg på en kompis fordi jeg ville utforske om rusmidler var så stor hype som alle skulle ha det til. Tok bare en halv lapp(aner ikke hvor mye det var i den) og hadde det koselig og så litt halliser, men ikke mye. Var mest koselig og morsomt, ikke stort mer enn det. Antageligvis fordi mengden var så liten.

Xtc: Hadde en kompis som hypet det skikkelig opp. Kunne ikke helt forstå greia så slengte meg på. Ikke lest så mye om det, men ble helt sykt amazed når jeg begynte å peake. Fikk helt sykt fucka kjeve og øynene gikk i 1000 så synes det var litt scary, men kompisene mine ga meg en stor klem og da gikk det bedre. Var litt skummelt i starten synes jeg fordi var bare jeg og ei anna som var jente der, men det gikk helt fint etterpå og fikk sykt bra connection med alle folkene der. Eneste kjipe var at dagen derpå så hadde jeg digre kjøttsår i hvert kinn og bitemerker som hadde gått igjennom huden på fingrene fordi jeg hadde biti på fingrene mine den kvelden for å stoppe kjeven litt.

MDMA(krystallform): Sykt mye bedre enn xtc. Fikk ikke like fucka kjeve og følte ting var mye bedre generelt, men sikkert litt fordi jeg visst litt mer hva jeg gikk til nå. Hadde med glowstick og shit og ting var dritgøy. Satt også å så på ene kompisen min spilte rocket league og jeg snakka med han fyren han snakka med via discord som var dritchill om Emma og alt. Synes navnet engangstallerken(som var en spiller på motlaget) var helt hysterisk morsomt. Generelt mdma som er min go to fest om det har gått langt nok tid mellom gangene vi tar det

Weed: Helt ærlig ikke skjønt helt hypen rundt det, har aldri fått noe bra effekt av det føler jeg. Får kanskje ikke til å inhalere riktig eller noe? Aner ikke, røyking er bare ikke helt min greie.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol: Helt greit. Passer bra på fest, byen og i større sosiale settinger. I senere tid må jeg kombinere dette med cola da jeg syns alkohol alene blir drit kjedelig og jeg savner den ekstra energien, fra da jeg var 18-25. Alkohol alene blir jeg som oftens bare trøtt av.

MDMA: Mitt go2 drug. Venter jeg lenge mellom hver gang er oppturen helt sinnsyk. Gjerne være 3-6 stk i en leilighet der man kan høre på musikk, ha dype samtaler, og helt sinnsyk sex med kjæresten.

Cola: Liker ikke å ta dette alene, da dette gir meg "bare" verdens største selvtillit og en euforisk følelse, men kombinert med noen øl eller litt sprit så har jeg det kjempegøy.

LSD: Nylig prøvd dette. Første gangen (~125mikrog) var veldig rart. Trippen var helt ok. Gang nr 2, 3, 4 og 5 har jeg lært av tidligere feil og dette er også et kjempedop. Aldri hatt noen badtrips på dette. Pleier da å dosere ~250mikrog. Anbefaler dette, men føler at dette er et mer "voksendop". Kombinerer man dette i tillegg med mdma(candyflip) så tror jeg dette er verdens beste følelse, hvis man tar dette med de riktige folka i den riktige setningen. Morsomt å se filmer, høre på musikk eller gjøre hva som helst produktivt(tegne, programmere etc). Gjør man ingenting blir man fort rastløs.

Hasj: Røyker endel av dette, røyker ofte en times tid før jeg skal legge meg. Jeg startet med dette pga søvnproblemer, og jeg følte at dette var det jeg trengte for å sove bedre. Rusmessig er det helt ok. Chill å se film, høre på musikk, game etc, men dette er noe jeg fint kan gjøre alene.