Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 722867
Sitat av Mith Vis innlegg
Da er mottaker avhengig av at noen tar risken å kjøper hans bitcoins for ekte penger.
Vis hele sitatet...
Om jeg i dag skulle overført en slump med ølpenger til deg anonymt, ville jeg jo selvfølgelig dobbeltsjekket situasjonen, for å forsikre meg om at du faktisk kunne tatt ut pengene om du ville. Det er jo lov å bruke litt sunn fornuft før man tar systemet i bruk

Her er en wiki-side med ulike muligheter for å omgjøre bitcoins til annen valuta: https://en.bitcoin.it/wiki/Selling_bitcoins

Som en liten digresjon, her er en videos som viser hvordan man kan bruke Coincard til å bestille pizza fra Domino's:
http://www.youtube.com/watch?v=n5uoEqb3VaQ
Sist endret av m0b; 25. mars 2011 kl. 17:50. Grunn: Wiki-triks!
Warz's Avatar
Trådstarter
Poenget mitt er at det ikke finnes noen pizzasjapper som aksepterer bitcoins.
Vis hele sitatet...
Nei, men hvor mange pizzasjapper er det som aksepterer paypal da? Og forressten er det i hvertfall en person som har kjøpt pizza med bitcoin:
http://heliacal.net/~solar/bitcoin/pizza/
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=137.0

Edit: Jammen kan man kjøpe pizza med bitcoin gitt! (Nichotins link)
Sist endret av Warz; 24. mars 2011 kl. 01:32.
Sitat av Warz Vis innlegg
Nei, men hvor mange pizzasjapper er det som aksepterer paypal da? Og forressten er det i hvertfall en person som har kjøpt pizza med bitcoin:
http://heliacal.net/~solar/bitcoin/pizza/
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=137.0

Edit: Jammen kan man kjøpe pizza med bitcoin gitt! (Nichotins link)
Vis hele sitatet...
Hos en av de største amerikanske kjedene ja. Og så må man gå omveien med å kjøpe gavekort for å kunne betale for pizzaen.

Du høres litt ut som en nyfrelst som sperrer ute alt som kan være negativt.

Men jeg ønsker deg lykke til og håper du ikke har solgt alt du eier for å kjøpe usikker valuta. For dette er igrunn spekulering, som foregår i alle verdens markeder.
Sist endret av Omaha; 24. mars 2011 kl. 01:50.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Omaha Vis innlegg
Hos en av de største amerikanske kjedene ja. Og så må man gå omveien med å kjøpe gavekort for å kunne betale for pizzaen.

Du høres litt ut som en nyfrelst som sperrer ute alt som kan være negativt.

Men jeg ønsker deg lykke til og håper du ikke har solgt alt du eier for å kjøpe usikker valuta. For dette er igrunn spekulering, som foregår i alle verdens markeder.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg sperrer ikke ute det som er negativt, jeg bare synes det er utrolig latterlig å kreve at en så ny valuta som dette skal kunne benyttes i lokale butikker! Ikke en gang paypal, den aller største betalingsmetoden online kan det.

Så vil jeg bare nevne at jeg har visst om bitcoin siden Januar og studert det nøye siden da, er selv programmerer og skjønner da hvor genialt dette faktisk er.
Sist endret av Warz; 24. mars 2011 kl. 02:02.
Sitat av Warz Vis innlegg
Hehe, jeg sperrer ikke ute det som er negativt, jeg bare synes det er utrolig latterlig å kreve at en så ny valuta som dette skal kunne benyttes i lokale butikker! Ikke en gang paypal, den aller største betalingsmetoden online kan det.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker idag Neteller, det er ikke en egen valuta men ett alternativ til Paypal osv som også er ganske så store. Men jeg kan ihvertfall handle hva jeg vil, og hvor jeg vil der det finnes mulighet for betaling med kort. Å sende penger er også gjort på sekundet. Pengene er også sikret i bank garantier i England.

Ser ikke noen grunn til å bruke noe annet hvis jeg ikke skulle drive med noe kriminelt. Gjør du?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Omaha Vis innlegg
Jeg bruker idag Neteller, det er ikke en egen valuta men ett alternativ til Paypal osv som også er ganske så store. Men jeg kan ihvertfall handle hva jeg vil, og hvor jeg vil der det finnes mulighet for betaling med kort. Å sende penger er også gjort på sekundet. Pengene er også sikret i bank garantier i England.
Vis hele sitatet...
Ja, kjekt det. Det er ingenting i veien for å sette opp en bitcoin bank som utsteder kort heller
Ser ikke noen grunn til å bruke noe annet hvis jeg ikke skulle drive med noe kriminelt. Gjør du?
Vis hele sitatet...
Ja, neteller godtar ikke min business. Og hvis wikileaks skulle begynt å bruke dem da ville nok de blitt blokkert der også. Men det er godt å høre du har funnet noe du er fornøyd med.
Veldig interessant tråd.

Har noen spørsmål;

Så hvordan foregår "mining" av coins? Hvor mye kan man forvente å tjene på det?
Morsom tråd. Dette er det ingen som kan tro på seriøst? Minner meg om pyramidespill forklaringer hele veien. Lol
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Problemet med denne tråden er at TS har gjort en veldig dårlig jobb med førstepost. Vips! Masse folk som er skeptiske pga. presentasjonen. Til neste gang: Folk orker ikke å finne ut av ting selv. De ønsker seg teskjemating (:

Noe som av en eller annen grunn ikke har blitt nevnt i tråden, eller som det har blitt feilinformert om er desimalene; Bitcoin kan etterhvert deles ned til maks åtte desimaler. Ikke null, ikke to, ikke uendelig.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ellers så ser jeg ikke hvordan det skal fungere uten noen sentral server. Noen vil klare å forfalske noen slike coins.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg absolutt ikke lest hele spesifikasjonen til Bitcoin, men da det for det første er et åpent system (i motsetning til så mang en bank og valuta), og det for det andre allerede er mange som har prøvd å knekke dette, har jeg en viss tiltro til det.

AnonX: Mining foregår ved at datamaskiner, din for eksempel, prøver å komme fram til krypteringshasher. Inflasjonen av bitcoin foregår kontrollert, kommer det inn mer CPU/GPU-kraft i nettverket, vil vanskelighetsgraden av oppgavene bli økt. Til slutt vil det være en avveining: Bruker PC-en min mer penger i strøm, enn det jeg klarer å generere i form av bitcoin?

bent hamer: Jo, dette er seriøst. Jeg vil anbefale deg og andre interesserte i å høre på denne videoen fra 41:56.

Edit: 1: Dumt å legge denne under «Undergrunn»
2: «Poenget» er at man ikke legger tillitten sin i én organisasjon, men fordeler den på et helt nettverk. I dette nettverket er historikken av alle betalingene med bitcoin (komprimeres etterhvert. Se video)
Sist endret av Jonta; 24. mars 2011 kl. 10:20.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av bent hamer Vis innlegg
Morsom tråd. Dette er det ingen som kan tro på seriøst? Minner meg om pyramidespill forklaringer hele veien. Lol
Vis hele sitatet...
Da bør det være den enkleste sak i verden og forklare hvorfor ikke dollar, euro eller norske kroner også er pyramidespill, eller hva?

Sitat av AnonX Vis innlegg
Veldig interessant tråd.

Har noen spørsmål;

Så hvordan foregår "mining" av coins? Hvor mye kan man forvente å tjene på det?
Vis hele sitatet...
Det deles ut 50 bitcoin hvert 10ende minutt. Dette vil halveres etterhvert (25, 12,5 osv) og til slutt vil ikke bitcoins lenger bli delt ut. Men så lenge dette fortsetter kan man mine coins. Det fungerer slik:
1. Du bruker prosessorkraft (CPU eller GPU) til å generere bitcoins. Det er umulig å jukse her fordi man er nødt til å løse en "kode" før man får bitcoins, det er altså den som har størst prosessorkraft som vil tjene mest i gjennomsnitt da den klarer å løse flest koder.
2. Du bør bruke GPU (grafikk) da dette i mange tilfeller gir hundreganger bedre resultater enn å bruke CPU. For å være ærlig tjener du ingen ting på CPU, noen få bitcoins etter flere uker hvis du er med i mining pool...
3. Du kan joine et miningpool og på denne måten vil du få bitcoins mye oftere, men mindre summer i stedet for av og til være den heldige "vinneren" av 50 btc.
4. Man måtte før være over gjennomsnittet for å skjønne dette, men nå har noen også laget en GUI (har selv ikke testet den): http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=3878.0

Da bør det ikke være så alt for vanskelig å starte.

Problemet med denne tråden er at TS har gjort en veldig dårlig jobb med førstepost. Vips! Masse folk som er skeptiske pga. presentasjonen. Til neste gang: Folk orker ikke å finne ut av ting selv. De ønsker seg teskjemating (:
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har forklart dårlig i førstepost, men vet du, jeg tror at de som ikke gidder å lese seg opp er håpløse tilfeller uansett. Hvis ikke "desentralisert" og "anonymt" er gode nok stikkord for å bli interessert så spørs det om det er noe håp uansett. Skulle jeg forklart alt i førsteposten hadde disse hoppet av med TLDR uansett.

Noe som av en eller annen grunn ikke har blitt nevnt i tråden, eller som det har blitt feilinformert om er desimalene; Bitcoin kan etterhvert deles ned til maks åtte desimaler. Ikke null, ikke to, ikke uendelig.
Vis hele sitatet...
Vel, dette er faktisk ikke feil. Gavin har selv sagt at dette kan endres dersom det noen gang skulle bli nødvendig, men han kan ikke forestille seg et slikt scenario.
Sist endret av Warz; 24. mars 2011 kl. 13:44.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ellers så ser jeg ikke hvordan det skal fungere uten noen sentral server. Noen vil klare å forfalske noen slike coins.
Vis hele sitatet...
Hvis du blir førstemann som klarer å knekke SHA256, tror jeg ærlig talt du har bedre ting å gjøre enn å forfalske bitcoins. Blir litt som å finne opp en tidsmaskin for å kunne dra tilbake i tid og kjøpe lottokuponger.

Du kan jo lese litt på wikien deres om hvordan peer-2-peer-løsningen fungerer, det er skrevet ganske lettfattelig.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Til dere som tvilte, nå kan dere angre. Bitcoins er oppe i 2,8 USD nå! Var vel 0,7 USD sånn ca. når denne tråden kom. Glad jeg investerte litt ^^
De av dere som bruker bitcoins på online poker, rusmidler, etc. bør begynne å passe på, myndighetene har begynt å få opp øynene for dette:

http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=6652.0
Det ser ut til at dette er i hyppig bruk på de skjulte .onion-tjenestene på Tor-nettverket.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Genial måte å tjene penger på da. Selge en valuta som ikke har noe som helst verdi og egentlig ikke eksisterer. Blir liksom bare kundene i seg selv som hyper det da isåfall, og presser prisen opp...eller? Jeg veit ikke ass, har lite peiling på aksjeverden og alt det der, men jeg skjønner ikke hva som er så flott og hvorfor vi trenger det. Det engelske sitatet skreik TLDR så jeg scrolla videre.
Hva skal vi med dette? Einstein???
Vis hele sitatet...
hele konseptet med papir penger, er slik du nettopp prøvde å forklare.
Både Forbes og Time har artikler om Bitcoin. Bitcoin ser ut til å bli tatt ganske seriøst, av de som skjønner konseptet.

Revbatim: Og ikke minst, veldig greit for de som har hatt GPU-mining gående en stund!
Lastet ned klienten fra bitcoin.org og fikk tildelt en bitcoinadresse.
Hva skjer mine btc om jeg feks. formaterer maskinen min, eller har lyst til å bruke de fra en annen maskin.
Jeg har jo ingen bruker?
Sitat av toolate Vis innlegg
Lastet ned klienten fra bitcoin.org og fikk tildelt en bitcoinadresse.
Hva skjer mine btc om jeg feks. formaterer maskinen min, eller har lyst til å bruke de fra en annen maskin.
Jeg har jo ingen bruker?
Vis hele sitatet...
wallet.dat er en fil du _må_ ha skikkelig backup av. Se Securing your wallet på wikien deres.

The only file you need to back up is "wallet.dat". Ensure that BitCoin is closed, copy this file somewhere else, encrypt it, and put it somewhere safe. Ideally, you would put this file in two places: one nearby, and one 100+ miles away.
Vis hele sitatet...
Så hva skjer da med coins som går ut av sirkulasjon som følge av folk som mister walleten sin?
Det er jo dømt til å skje.
Sist endret av toolate; 3. mai 2011 kl. 00:36.
Nye bitcoins genereres hele tiden, men det går treigere avhengig av antall bitcoins som eksisterer. Derfor vil det at noen mister pengene sine kun gå utover den personen.

Det er hvertfall slik jeg har forstått det.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Nye bitcoins genereres hele tiden, men det går treigere avhengig av antall bitcoins som eksisterer. Derfor vil det at noen mister pengene sine kun gå utover den personen.

Det er hvertfall slik jeg har forstått det.
Vis hele sitatet...
Inntekten genereres som en følge av hvor lang tid som har gått - mengden penger som genereres er en geometrisk følge, som konvergerer. Det blir dermed mindre og mindre penger som genereres og til slutt stopper det opp. Dermed vil en tapt wallet medføre at pengene går tapt siden ingen har tilgang til dem lenger. Hvis dette skjer med noen som har en stor andel penger vil det naturlig nok ofte føre til deflasjon (forutsatt at denne personen var en aktiv aktør og at tapet publiseres)
Det er som ivioynar skriver at pengene vil bli tapt, men det kan være bare midlertidig. Hvis det en gang skulle skje at en eller annen person mot formodning skulle få tildelt samme adresse som personen som mistet lommeboka si, ville han ha arvet alle pengene inn på sin konto/wallet og pengene ville være i omløp igjen.
Sist endret av Moreagain; 3. mai 2011 kl. 10:47.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Jeg vet ikke hvordan dette systemet funker, føler meg ikke "smart" nok til å bruke det

Men vil ikke det være relativt enkelt å endre på wallet-filen?
Absolutt ikke. De har selvfølgelig sikret alt mulig sånt. Lykke til med å bli den første til å knekke SHA-256.
Sist endret av Moreagain; 3. mai 2011 kl. 11:01.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Shansavãri Vis innlegg
Absolutt ikke. De har selvfølgelig sikret alt mulig sånt. Lykke til med å bli den første til å knekke SHA-256.
Vis hele sitatet...
Ok, bare lurte. Men hva skjer når "for mange" mister walleten sin? Jeg mener og ha lest at det kun er 21mill bitcoins, så stopp...

Hva hvis en kar er "rik" på dette, har en 15mill eller noe (er kanskje litt urealistisk men) så krasjer maskinen hans, vil de kunne generere nye (er dette besvart, så beklager jeg, har lest gjennom tråden, men kan ikke huske noe sånt bli nevnt)?
Eneste jeg ikke har skjønt med dette hittil er hvordan mining fungerer. Noen som vil forklare?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Eneste jeg ikke har skjønt med dette hittil er hvordan mining fungerer. Noen som vil forklare?
Vis hele sitatet...
Er en som har laget en mining guide, les den:
http://www.overclock.net/other-softw...ing-guide.html

Sitat av CHooBE Vis innlegg
Ok, bare lurte. Men hva skjer når "for mange" mister walleten sin? Jeg mener og ha lest at det kun er 21mill bitcoins, så stopp...

Hva hvis en kar er "rik" på dette, har en 15mill eller noe (er kanskje litt urealistisk men) så krasjer maskinen hans, vil de kunne generere nye (er dette besvart, så beklager jeg, har lest gjennom tråden, men kan ikke huske noe sånt bli nevnt)?
Vis hele sitatet...
Bitcoins vil fortsette å generere for evig, men siden antallet som genereres halveres vil vi i praksis aldri få 21 millioner bitcoins. Vi vil få 20.999999999999999999, men aldri 21.

La oss si at bitcoin er verdt 1$.

Så mister personen som har 15 millioner bitcoins sin wallet. Da er det 21-15= 6 millioner igjen.

Da stiger prisen på de 6 millionene som er igjen (mest sannsynlig).

Etterhvert forsvinner enda noen millioner, og prisen stiger igjen.

Og enda noen forsvinner, prisen stiger... og sånn vil det fortsette..

Etterhvert vil prisen per bitcoin bli så høy at veldig få (les: ingen) vil miste sin wallet. F.eks, hvor mange mennesker er det som mister milliarder av dollar når huset brenner ned fordi de har pengene under madrassen? Du kan fint ha en 500-lapp liggende hjemme, men 1 million? 10 millioner? Et sted går smertegrensen på hvor mye man kan tape.

Derfor vil folk ta backup av sin wallet.dat den dagen bitcoins er verdt nok for dem (eller at de legger bitcoins i banken) og dermed vil det bli mer eller mindre slutt på at folk mister bitcoins, de blir rett og slett for verdifulle!
Sist endret av Warz; 3. mai 2011 kl. 23:29.
Kan man stjele wallet.dat?
På samme måte som man kan stjele noens fysiske lommebok, kan også den digitale lommeboken stjeles. Det er så vidt jeg har forstått ingen sikkerhetmekanismer innebygd i Bitcoin-systemet som hindrer noen som har tilgang til wallet.dat i å bruke den som en måtte ønske. Derfor er det viktig å hindre andre uvedkommende i å få tilgang til filen. Ser for meg at det i fremtiden utvikles virus som spesifikt angriper Bitcoin-brukere og stjeler lommebøker. Det ville være litt skummelt, men det finnes vel måter å sikre seg på antar jeg. Står mye om å sikre lommeboka si her.
Warz's Avatar
Trådstarter
Vel, wallet.dat er jo bare en fil. Så i praksis kan man stjele den ja. Det finnes mange måter man kan sikre seg på.

Lag en wallet.dat, skriv ned adressen, krypter den med truecrypt, legg den på gmail, på minnepenn, hos en venn. Lag så en ny wallet.dat som du bruker til daglig, når du har en god sum penger sender du de til din krypterte wallet. Det er det som er så flott, man trenger ikke å ha lommeboken fysisk på PCen for å kunne motta penger dit!

Ser for meg at det i fremtiden utvikles virus som spesifikt angriper Bitcoin-brukere og stjeler lommebøker.
Vis hele sitatet...
Og dette har allerede skjedd, det var jeg vitne til. En person hadde laget et program han påsto skulle ta automatisk backup av wallet.dat til din dropbox og gmail. Noen lastet ned programmet og det som skjedde var at det kopierte wallet.dat, sendte det på e-post til tyven og deretter slettet den.

Men tyven var ikke helt smart, så noen på bitcoin forumet fant ut at kildekoden ikke var skjult. Der fant de e-post adressen til tyven samt passordet. De logget seg dermed inn på hans e-post, sendte alle pengene tilbake til dem som hadde mistet dem og fullførte det hele med å stjele tyvens penger, lete etter måter å hacke seg inn i hans systemer (de fant IPen hans), postet bilde, navn osv.
Sikkerhetsklarert
Hva skjer om jeg invisterer et stort beløp BTC og så hevder at jeg har mistet wallet filen. Kursen blir korrigert (satt opp) Og plutselig så finner jeg igjen filen min og selger unna til økt kurs. Har jeg da tjent på dette, eller vil kursen bli justert i det jeg finner igjen wallet? Hvordan kontrolleres antall BTC i omløp?


Er det foresten noen statusindikator i bitcoin klienten som viser hvor mye/fort jeg genererer coins?
Du kan ikke kontrollere kursen ved å miste tilgang til dine bitcoins, kun ved å selge eller kjøpe et stort antall.

I proffe bitcoin miners vises hastigheten du miner i. Hvis du bruker den vanlige bitcoin klienten tror jeg ikke du kan se det, uansett er det waste of time, det vil ta evigheter hvis du bruker CPU'en.
Sist endret av Grix; 4. mai 2011 kl. 22:06.
Sikkerhetsklarert
Hvis hele min saldo avhenger av min wallet.dat. Hva skjer om noen overfører til meg og min klient ikke er online på dette tidpunktet? Hvor lenge ligger transaksjonen i kø?
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hvis hele min saldo avhenger av min wallet.dat. Hva skjer om noen overfører til meg og min klient ikke er online på dette tidpunktet? Hvor lenge ligger transaksjonen i kø?
Vis hele sitatet...
For alltid. Hendelsen er distribuert, den "lagres" ikke i walleten. Wallet består kun av din private identitet, ikke på noen måte en pengeteller.
Warz's Avatar
Trådstarter
Du kan sammenligne wallet.dat med nøkler til en safe. Pengene som blir sendt til deg kommer rett inn i safen, alle kan titte inn i safen din, men for å ta penger ut trenger du nøkkelen som ligger i din wallet.dat. Lommeboken inneholder altså ingen penger, kun nøkler til safen... Så nei, man trenger ikke være online...

Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hva skjer om jeg invisterer et stort beløp BTC og så hevder at jeg har mistet wallet filen. Kursen blir korrigert (satt opp) Og plutselig så finner jeg igjen filen min og selger unna til økt kurs. Har jeg da tjent på dette, eller vil kursen bli justert i det jeg finner igjen wallet? Hvordan kontrolleres antall BTC i omløp?
Vis hele sitatet...
Det samme kan jo skje så lenge du bare sparer pengene dine og aldri bruker dem.. For markedet virker det som om dine bitcoins ikke eksisterer. Det kan føre til at folk er villig til å betale mer siden det er vanskelig å få tak i bitcoins, men samtidig er det viktig å huske på at hvis alle bare sparte pengene sine og ingen kjøp/salg foregår vil verdien gå kraftig ned, derfor er det i din egeninteresse å bidra til et aktivt marked. Det er heller ingen garanti for at prisen vil øke på de resterende ved at du mister dine bitcoins, alt kommer ann på supply/demand.
Sist endret av Warz; 5. mai 2011 kl. 00:15.
Warz's Avatar
Trådstarter
Nå har de første bitcoinsedlene blitt laget! De er utstyrt med en QR kode som inneholder den private nøkkelen til en wallet. Over QR koden er det klistret en hologram. Fjernes denne kan man konvertere seddelen til bitcoins, men det ødelegger også seddelen. På denne måten kan du være sikker på at bitcoinseddelen inneholder det den sier. Faktisk kan dette også sjekket til en hver tid UTEN å fjerne hologrammet ved hjelp av blockexplorer (det holder jo å ha public key for å SE pengene).

Genialt?
http://www.bitbills.com/images/gallery/slide1.png
http://www.bitbills.com/images/gallery/slide2.png
http://www.bitbills.com/images/gallery/slide3.png
http://www.bitbills.com/images/gallery/slide4.png
Vurderte å sjekke hva dette var "all about", til jeg innså at det igjennom hele tråden er en person som har promoted dette opp over veggene. La meg gjette, du er "pool owner" eller hva tittelen heter?
Spør en gang til : Hvor kan du bruke Bitcoin ? Er det for handel på nett? visst så hvilke nettsider?
Sitat av CookieY Vis innlegg
Spør en gang til : Hvor kan du bruke Bitcoin ? Er det for handel på nett? visst så hvilke nettsider?
Vis hele sitatet...
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=424.0
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Noen som vet hva en bitcoin er verd i kroner nå? og hvor man får kjøpt det?

Generater coins hver dag, men har ikke fått noe
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av blueshift Vis innlegg
Vurderte å sjekke hva dette var "all about", til jeg innså at det igjennom hele tråden er en person som har promoted dette opp over veggene. La meg gjette, du er "pool owner" eller hva tittelen heter?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke noen pool owner hvis det er meg du sikter til, og dessutten har prisen femdobblet seg siden jeg startet denne topicen.

Sitat av CHooBE Vis innlegg
Noen som vet hva en bitcoin er verd i kroner nå? og hvor man får kjøpt det?

Generater coins hver dag, men har ikke fått noe
Vis hele sitatet...
Bytt til GPU, man kan ikke tjene noe med CPU. 1 bitcoin er akkurat nå verdt 4.4$, dvs ca 24 kroner.
En BTC er i dag verdt ca 24 kr. Meld deg inn i en pool og bruk GPU om du kan. Da får du litt hele tiden.
kjedelig streiting
Har bitcoin gjort noe for å forhindre at botneteiere tjener seg "rike" ved å la botene sine stå og mine 24/7? Eller vil det gå veldig treigt med average joes data med innebygd gfx?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Har bitcoin gjort noe for å forhindre at botneteiere tjener seg "rike" ved å la botene sine stå og mine 24/7? Eller vil det gå veldig treigt med average joes data med innebygd gfx?
Vis hele sitatet...
Det er en grense for hvor mange coins som genereres, og det går saktere og saktere ettersom tiden går. Tanken er vel at dette skal brukes til å etablere en infrastruktur med beregningskraft som videre kan brukes til å håndtere transaksjoner og ta litt betalt for det.
Hvordan får jeg coins egentlig? Har ikke funnet noen plass å kjøpe?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av IpN Vis innlegg
Hvordan får jeg coins egentlig? Har ikke funnet noen plass å kjøpe?
Vis hele sitatet...
mtgox.com - du kan legge inn via bank eller libertyreserve. Du kan også kjøpe av privatpersoner enten ved å poste i forumet (bitcoin.org/smf) under Marketplace->Buying eller ved å gå til irc (mer info: bitcoin-otc.com)
Sitat av Warz Vis innlegg
Bytt til GPU, man kan ikke tjene noe med CPU.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype? Hvordan bytte til GPU (har sjekket settings i programmet). Og hvorfor skulle det gå bedre å generere mynt med GPU enn CPU?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av 666/212 Vis innlegg
Kan du utdype? Hvordan bytte til GPU (har sjekket settings i programmet). Og hvorfor skulle det gå bedre å generere mynt med GPU enn CPU?
Vis hele sitatet...
Skal ikke se bort i fra at det vil gå 100 ganger fortere å generere med GPU. Grafikk-kort er mye bedre egnet til å gjøre slike hash genereringer. Hvordan du bytter kommer ann på hvilket program du bruker, du kan ikke bruke bitcoin-klienten til å mine med GPU.

Jeg driver ikke med mining selv, men kan anbefale å lese denne guiden (en topic på over 100 sider, men den er nå fjernet så du må bruke google cache):
http://webcache.googleusercontent.co...=www.google.no
samt forumet for mining:
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?board=14.0
Sitat av CHooBE Vis innlegg
Noen som vet hva en bitcoin er verd i kroner nå? og hvor man får kjøpt det?

Generater coins hver dag, men har ikke fått noe
Vis hele sitatet...
Du må bruke en GPU-miner hvis du ikke alt gjør det, f.eks.: poclbm.

Dessuten bør du mine for en pool i stedet for alene, slik at du er garantert inntekter uten å ha råflaks. Anbefaler Eligius pga. lave fees og bra sikkerhet.
Sist endret av gorm; 10. mai 2011 kl. 18:58.
Nå er bitcoins altså verdt over 5 dollars per coin. Så hvis du hadde investert i det når denne tråden ble åpnet hadde pengene dine seksdoblet sin verdi!