Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7664
Hei! Har oppgradert pcen i dag, byttet hovedkort, CPU, GPU, ram og satt inn en M.2 SSD. Skal installere Windows på nytt via CD. Windows pakker ut filer som vanlig, men da jeg kommer til "Starting Windows" reseter alt seg, har vært i bios for å se om det kunne være noe der. Jeg er ikke noe ekspert på bios, men alt så normalt ut for meg i hvertfall. Noe tips på hva det kan være?
Det er forresten Windows 7 Ultimate 64-bit, har blitt oppdatert til Windows 10, men det har vel ikke noe å si?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ville kanskje startet med en oppdatering av bios hvis det finnes noe nyere.
Deretter ram-test, veldig typiske symptomer på dette, men kan jo selvsagt være noe annet også.
My best 2 cents.
Trådstarter
14 1
Er så heldig at modemet har gått til helvete. Så har ikke nett før neste uke. Hvordan kan jeg få oppdatert bios uten at windows er installert? Mulig jeg spør dumt, men har aldri fikla noe særlig med bios.
Sist endret av Airoh; 21. juni 2019 kl. 00:05.
Hei.

Install loop.. Du må fjerne mediet du installerer fra når den teller ned fra 10 og er klar for start.





https://forums.tomshardware.com/thre...-loop.3117845/
Sist endret av MM200; 21. juni 2019 kl. 00:15. Grunn: La med link til løsning.
Trådstarter
14 1
Jeg kommer ikke så langt dessverre, får ikke velge disk jeg vil installere på en gang.

1.Pc starter, får valget om jeg vil inn i bios
2.Kommer til "press any key to boot from CD/DVD"
3.Windows pakker ut filer
4. Svart skjerm "Windows starting" uten noe mer.
Så er det back to scratch... Har prøvd å google i hele kveld, finner ingenting som hjelper :-(
Har du mulighet til å installere fra en usb enhet i stedet for en dvd?

Kan du forklare hvor du har fått installasjonmediet fra?
Sist endret av MM200; 21. juni 2019 kl. 00:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
14 1
Det kan jeg sikkert prøve, men må få Windows over på en usb enhet først.
Det er win10 installasjonsmedie du har?
Trådstarter
14 1
Nei, win7.
Har du hatt win10 og nå skal du ha inn win7 for å oppgradere på ny maskin?
Trådstarter
14 1
Stemmer, har ikke win10 disc. Tenkte å installere win7 for så å oppdatere den til win10. Men kommer jo aldri så langt at win7 blir installert.

Kom over denne: https://www.cnet.com/forums/discussi...n-reboot-loop/
Kan jeg ha for liten strømforsyning? Strømforsyningen er forsåvidt gammel, fra 2013. Corsair TX750.

Dagens specs:
CPU: Intel Core i7-9700K
Hovedkort: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151
RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 32GB (4x8GB)
GPU: ASUS GeForce RTX 2080 DUAL EVO
SSD: Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD
SSD: Intel 520 120GB

Finner begge SSD i bios.
Specs ser deilige ut de.

Det har nok ingenting med strømforsyningen din å gjøre.

Jeg har vær borti knoting med å installere win7 på helt nye rigger før.

Du har kjørt en win10 som er oppgradert fra win7 frem til nå?
Sist endret av MM200; 21. juni 2019 kl. 01:02. Grunn: skriveleif
Trådstarter
14 1
Ja, altså helt frem til jeg tok ut de gamle komponentene og satt inn de nye. Tenkte det var greit med en ny installasjon av windows etter dette. Men som nevnt kommer jeg ingen vei. Har prøvd å boote med den "gamle" windowsen fra da jeg hadde de forrige komponentene i. Men den booter ikke i det hele tatt.
Sett sammen det gamle setupet og lag deg en win10 installasjons usb.

Det kan være så mange grunner til at win7 ikke vil installeres på helt nytt hardware.
Trådstarter
14 1
Hmm, kan det gjøres fra en annen pc. Eller må det være fra akkurat den?
Det kan fint gjøres fra en annen pc. Når du kommer til punktet i installasjonen hvor den spør etter produktnøkkel bare hopper du over. Når du logger inn med Microsoft kontoen din inne i Windows finner den nøkkelen av seg selv.

Bare husk å nappe ut usb når installasjoenen teller ned fra 10. Ellers havner du i en evig boot loop.

Trykk på "last ned verktøy nå" i denne linken. https://www.microsoft.com/nb-no/soft...load/windows10
Trådstarter
14 1
Supert, da prøver jeg det takk! Skal bort i helgen så får nok ikke prøvd før på søndag. Gir tilbakemelding
Bare hyggelig å hjelpe. Om du ikke får det til så bare si ifra!
W7 er ikke kompatibelt på en så ny PC. Husker ikke om det var 7 eller 8ende generasjon intel i5/7 man måtte ha W10.

Legg inn W10 fra scratch så ordner det seg sikkert.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
W7 er ikke kompatibelt på en så ny PC. Husker ikke om det var 7 eller 8ende generasjon intel i5/7 man måtte ha W10.

Legg inn W10 fra scratch så ordner det seg sikkert.
Vis hele sitatet...


Lest hele tråden? Problemet var jo at han ikke hadde tilgang til å få lagt inn win10 fra scratch....

Nå ser det ut som det løser seg med win10 installasjonsmedie på usb lastet ned fra en annen PC.
Sitat av MM200 Vis innlegg
Lest hele tråden? Problemet var jo at han ikke hadde tilgang til å få lagt inn win10 fra scratch....

Nå ser det ut som det løser seg med win10 installasjonsmedie på usb lastet ned fra en annen PC.
Vis hele sitatet...
Sorry.. Litt lese og skrivevansker og hadde ikke fått det med meg
Trådstarter
14 1
Fikk låne en original Windows 10 minnepenn av en på jobben. Ser ut til å funke, har fått velge disk den skal installere på og alt ser normalt ut. Krysser fingrene for at dette går. Igjen, takk for all hjelp!