Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2839
Hei, jeg kjøpte en iPhone x fra en på finn, og når jeg fikk den i posten og skulle starte den opp, så jeg at den var låst med iCloud. Er det noen som vet om iCloud låsen blir fjernet om jeg skifter hovedkort, eller noen som vet om en måte jeg kan åpne telefonen på?
hadde satt pris på svar
Sist endret av missdolly; 1. april 2019 kl. 21:53.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Usikker på hva du mener med skifte hovedkort, men det er ikke mulig å åpne en låst iPhone uten den som har passordet til iCloud kontoen. Så du må nok kontakte den du har kjøpt den fra, og høre om de kan hjelp deg
Med mindre det er kommet noe nytt på de siste iPhone oppdateringene, så kan denne slettes og fjerne innhold.

Prøv å google/youtube factory reset iPhone *modell*
Prøv å koble den til PC og gjør det i iTunes. På de eldre modellene var det å holde inne hjem-knapp mens man plugget ledningnen i tlf.
Litt usikker hvordan det blir når de ikke har en trykktast lengre.

Evt kontakt selger og be han fjerne tlf fra sin icloud og FMiP.
Sitat av petterb91 Vis innlegg
Med mindre det er kommet noe nytt på de siste iPhone oppdateringene, så kan denne slettes og fjerne innhold.

Prøv å google/youtube factory reset iPhone *modell*
Prøv å koble den til PC og gjør det i iTunes. På de eldre modellene var det å holde inne hjem-knapp mens man plugget ledningnen i tlf.
Litt usikker hvordan det blir når de ikke har en trykktast lengre.

Evt kontakt selger og be han fjerne tlf fra sin icloud og FMiP.
Vis hele sitatet...
Når en iPhone (og iPod/iPad) er låst med iCloud hjelper det ikke å nullstille innholdet. Låsen vil forbli der. Slik har det vært i noen år nå. Innholdet blir slettet men brukeren vil likevel få spørsmål om å logge inn på iCloud-kontoen før de kan fortsette.



TS trenger enten at tidligere eier fjerner iPhonen fra kontoen sin i iCloud, eller at TS ringer til Apple Care med den originale kvitteringen (hvis h*n har fått den av selger).
Det er en god tyverisikring av nettopp den grunn. Hadde det vært en vei utenom hadde det vært en elendig tyverisikring.
Sitat av SajN Vis innlegg
Når en iPhone (og iPod/iPad) er låst med iCloud hjelper det ikke å nullstille innholdet. Låsen vil forbli der. Slik har det vært i noen år nå. Innholdet blir slettet men brukeren vil likevel få spørsmål om å logge inn på iCloud-kontoen før de kan fortsette.



TS trenger enten at tidligere eier fjerner iPhonen fra kontoen sin i iCloud, eller at TS ringer til Apple Care med den originale kvitteringen (hvis h*n har fått den av selger).
Vis hele sitatet...
For ett par år siden var det mulig å knekke denne "låsen".
Dette gjorde vi ofte for kunder da jeg jobbet med telefoner og iPhones. Kan dog være de har tatt grep og gjort det umulig nå

Fjern FMiP som blir nevnt eller ring apple care er vel løsningen nå