Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1239
jeg er på urinprøve på skolen hvor jeg stort sett har slått ut på hasj. det har ikke hatt noen konsekvenser. jeg vet at man kan nekte urinprøve på skolen men politimannen som tar urinprøver på skolen min har truet med å ta meg med på politistasjonen for å ta urinprøve der hvis jeg nekter.

det jeg lurer på er egentlig om det skjer noe som f.eks. bot hvis jeg slår ut på la oss si kokain hos politiet?
Anonym bruker
"Tilfreds Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
urinprøver på skolen? høres ut som en pedo purk
Sitat av hobbyknarker Vis innlegg
jeg er på urinprøve på skolen hvor jeg stort sett har slått ut på hasj. det har ikke hatt noen konsekvenser. jeg vet at man kan nekte urinprøve på skolen men politimannen som tar urinprøver på skolen min har truet med å ta meg med på politistasjonen for å ta urinprøve der hvis jeg nekter.

det jeg lurer på er egentlig om det skjer noe som f.eks. bot hvis jeg slår ut på la oss si kokain hos politiet?
Vis hele sitatet...
Hvorfor tar du urinprøver? Er det endel av en ruskontrakt du har inngått med politiet for å slippe straff? Hvis dette ikke er tilfellet er det ingen grunn til å avlegge urinprøver. Politiet kan ikke kreve det, enten du er på skolen eller på stasjonen.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvorfor tar du urinprøver? Er det endel av en ruskontrakt du har inngått med politiet for å slippe straff?
Vis hele sitatet...
jeg har ikke noe ungdomskontrakt og har ingenting på rulleblade hos politiet. jeg er på pissings fordi jeg fikk mye fravær før sommeren så jeg fikk beskjed om at jeg kunne begynne på pissings og komme inn på skolen til neste år(altså i år) eller nekte å ikke komme inn.

kan godt hende det er snakk om en pedo-onkel, han liker ikke å bli kalt det i ihvertfall også ganske sikker på at en god del av politiet her er sosiopater

Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Politiet kan ikke kreve det, enten du er på skolen eller på stasjonen.
Vis hele sitatet...
sånn jeg har forstått det kan politiet kreve urinprøve så lenge de har mistanke, vet ikke helt om det stemmer
Sist endret av hobbyknarker; 24. januar 2019 kl. 17:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er dette snakk om VGS eller ungdomsskole? Og er den offentlig eller privat? Synes dette høres veldig spesielt ut, og langt utenfor grensen for hva som burde være greit.

Forøvrig, politiet kan ikke kreve urinprøver bare sånn helt uten videre. Det krever en viss sannsynlighetsovervekt, og mye fravær er ikke en grunn til at de kan kreve noe som helst. Som det står på linken jeg la til, de kan spørre, og fremstiller det ofte på en ugrei måte, men du kan si nei, og det må de akseptere.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv opplevd at en hel klasse har blitt urintestet.

Har i etterkant spurt om hvorfor, men de aller fleste svarer at de ikke vet, men at de blei fortalt at det var tilfeldig trukket.
Det jeg vet er at den klassen hadde minst 2 folk som distribuerte cannabis, og flere som røykte både nærme skolens lokaler og hjemme.

Mest sannsynlig noen som har snitcha og sendt inn en omsorgsmelding eller noe sånt.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette var VGS, vel og merke.
Sitat av hobbyknarker Vis innlegg
jeg har ikke noe ungdomskontrakt og har ingenting på rulleblade hos politiet. jeg er på pissings fordi jeg fikk mye fravær før sommeren så jeg fikk beskjed om at jeg kunne begynne på pissings og komme inn på skolen til neste år(altså i år) eller nekte å ikke komme inn.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager... Hva slags skole er dette egentlig? Hva skjer om noe slår ut på urinprøven?

Det er vel uansett samordna opptak som avgjør hvorvidt du kommer inn på skolen eller ei, basert på karakterer?

Dette høres uansett fullstendig sprøtt ut. Du bør ta kontakt med Elevorganisasjonen og forklare situasjonen for dem.

Sitat av hobbyknarker Vis innlegg

sånn jeg har forstått det kan politiet kreve urinprøve så lenge de har mistanke, vet ikke helt om det stemmer
Vis hele sitatet...
Vel, da har du forstått feil. Politiet kan ikke kreve urinprøve av deg. Urinprøver kan være en del av en kontrakt, men du sier jo at du ikke går på en slik kontrakt. Uansett om du nektet å avlegge urinprøve mens du gikk på en slik kontrakt ikke gitt politiet rett til å tvinge deg til å pisse. Det ville vært brudd på kontrakten, men du trenger uansett aldri pisse.

I noen tilfeller der det er mistanke (feks. mistanke om ruskjøring) kan politiet kreve og tvinge deg til å ta blodprøve, men aldri urinprøve.

Hele historien din høres helt absurd ut, forresten. Hvis dette stemmer bør du som sagt kontakte Elevorganisasjonen eller noen "voksne" hos den lokale Kommunen din.