Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2363
Heisann,
tenkte å lufte en idé angående en aldri så liten sofamod. Sofaen min som med mange andre billige sofaer er fylt med skumplast, tenkte derfor å åpne sitteputene, kutte skumputen i to og fylle resten med dun eller noe annet mykt.
Hensikten er jo da selvfølgelig å få en mykere og mer behagelig sofa.
Tror dere at dette kan ha noe for seg eller blir dette bare tull?
Blir ikke alt helt flatt etter en stund da siden man sitter på det?
Ja, det kan jo hende blir et problem. Men hva brukes i myke og gode sofaer, er det bare veldig myk skumplast da eller?
Har selv en sofa med skumplast i selve sofaen. Dun i øverste del av innertekket på sofaen. Forferdelig behagelig sofa
Hadde ikke gjort noe om min sofa også ble forferdelig behagelig Du har altså ikke noe problemer med at dunet blir flatt?
Har hatt sofaen noen år nå. Tar av og til av innertekket med dun, rister litt i det.

Kan ikke si jeg kjenner store forskjellen i komfort. Annet enn vanlig slitasje.
Såvidt jeg vet så er en av forskjellene på billig-sofa og mer kostbare modeller at de mer kostbare bruker forskjellige typer skum i hver pute. Tror de deles lagvis, og at noen lag er fastere og andre lag mykere. Dette gjør at sofaen blir bedre å sitte i, putene mister ikke fasongen og varer lengre. Tror kanskje det var noe slikt som at noen typer skum kan bli nesten helt flate av bruk, mens andre har en annen oppbygging. Closed cell foam eller noe slikt kanskje. Er visstnok også det de gjør når de trekker om og bygger opp igjen bilseter i klassiske biler. Kanskje du finner den type skum på ebay?