Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6890
Hei, jeg er en gutt som er snart 18, og har skikkelig lust å dra på fest, men vet ikke hvordan. Jeg har vært på par fester, men det var engangstilfeller. Føler jeg har gjort mange dårlige valg, av f.eks vgs. Jeg flyttet til Bergen for å gå på vgs. Pga større skole, og tenke det blir betre sosialt liv. Men det var ikke akkurat sånn som jeg hadde tenkt. Har blitt skikkelig godt venn med par stykke, men ingen av dem er fest typer. De snakker alltid om hvem som har festet, men drar aldri på fest selv. Og jeg kjenner ingen andre, så jeg føler jeg er litt stuck, og vet ikke hvordan jeg kan få et bedre sosialt liv, og komme meg ut på fest. Hva kan jeg gjøre?
Det beste viss du vill feste er å prøve å finne noen som liker å feste, disse kan du enten finne på skolen din eller via fks idrett i området. Om du blir russ til neste år så er nesten problemet løst, slik jeg opplevde det var alle venner og inkluderende under russetiden! Eventuelt så kan du jo avholde et vorspiel hos deg og invitere venner og be dem ta med en ekstra, bli en liten gjeng og dra på fest.
Trådstarter
95 2
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Det beste viss du vill feste er å prøve å finne noen som liker å feste, disse kan du enten finne på skolen din eller via fks idrett i området. Om du blir russ til neste år så er nesten problemet løst, slik jeg opplevde det var alle venner og inkluderende under russetiden! Eventuelt så kan du jo avholde et vorspiel hos deg og invitere venner og be dem ta med en ekstra, bli en liten gjeng og dra på fest.
Vis hele sitatet...
jeg har også tenkt på det, men jeg kan ikke arrangere noe. har rett og slett ikke mulighet
Hvorfor ikke bare gå på byen alene så treffer du nye folk der.
Det er slik jeg har måtte gjort det da ingen på jobbene mine heller har vært festmennesker.
Ser ut som han er 17, snart 18 så da blir det vansklig å komme seg på byn. Dette endres jo så snart han blir 18 da.
Prøv yodel, appen. Inneberer å hive seg litt ut av comfort sonen men.. Lykke til
Finnes også flere festsider på facebook hvor folk arrangerer åpne hus osv
I min mening, så er det viktigeste tiltaket for å komme seg på fester å få kontakt med nye folk. Dess flere du kjenner, det flere fester burde du få høre om.

Dette gjør du som Knarkellerknips sier, og kom deg ut av komfortsonen din. Prat med nye folk du ikke kjenner, overalt! På bussen, butikken, tbanen, trikken, skolen, og egentlig nesten alle andre steder. Det er veldig skummelt å gjøre dette de første gangene, men dette blir "second nature" etter en liten tid. Det verste som kan skje deg er at noen snur ryggen til deg, og ikke vil prate. Da har de nok ikke noe interessant å si uansett

Heldigvis, så er de aller fleste glade for å slå av en prat, og du møter mye spennendes folk. Mitt "største" funn hittil er en MDMA dealer randomly på bussen, etter å ha forsøkt å funnet en i månedsvis uten hell.

Å kunne prate komfortabelt med fremmede mennesker er en av de beste sosiale egenskapene jeg har tillegnet med de siste årene, og kan åpne uante dører for deg i alle situasjoner.
Trådstarter
95 2
Sitat av slappegodt Vis innlegg
Finnes også flere festsider på facebook hvor folk arrangerer åpne hus osv
Vis hele sitatet...
Hva hetter slik sider?
Sitat av Fobian Vis innlegg
Hva hetter slik sider?
Vis hele sitatet...
Her i området heter de f.eks. :
"Hvor skjer det idag"
"Lokale fester"
"Åpent hus"
Søk deg frem på facebook, finn en sikker fest og dra med deg en kompis.
Trådstarter
95 2
Sitat av Blixus Vis innlegg
Her i området heter de f.eks. :
"Hvor skjer det idag"
"Lokale fester"
"Åpent hus"
Søk deg frem på facebook, finn en sikker fest og dra med deg en kompis.
Vis hele sitatet...
Takk, skal prøve å søke litt. Men hvis noe vet om slike sider i bergen sleng på et link elns
Nå vet jeg ikke hvordan det er i Bergen, men her i Oslo har vi et fenomen som gjerne oppstår på de siste buss/trikk/tbane linjene på lørdag, altså såkalt fylla trikken fyllabussen osv, spesiellt om man reiser langt, alle som har vorset slenger seg på og det er full rulle ned mot sentrum.

Flere ganger har jeg dratt alene ned mot byen for å møte venner, men faktisk endret plan og slått meg ned med noen randoms på fyllatrikken og joina dem ut istedet. Noen av disse har blitt mine beste venner, og fikk mange festkontakter, så det kan være en metode på å skape et nettverk, ellers sjekk ut appen jodel
Sitat av Fobian Vis innlegg
Takk, skal prøve å søke litt. Men hvis noe vet om slike sider i bergen sleng på et link elns
Vis hele sitatet...

Her er 2 slike sider i Bergen

https://www.facebook.com/groups/407738535955340/
https://www.facebook.com/groups/431185423652508/