Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 14905
Hei
Lurer på om det er mulig å kjøpe en duppeditt som kan kobles i sigarettenner og deretter koble en AUX kabel til denne duppeditten for å høre på musikk fra telefonen min i en bil som ikke har AUX inngang på dashbordet originalt.
Dashbordet ser ca slik ut http://images.gtcarlot.com/customgal...r/37943679.jpg
Altså en 2009 Toyota Corolla.
Altså, du får ikke lyd igjennom sigarettenneren. Med mindre det er gjort endel modifikasjoner så er vel det kun strøm ut.
Jeg hadde samme problemet som deg, og har prøvd et hav av såkalte FM sendere, uten spesielt tilfredsstillende resultat.
Jeg endte opp med en tiny audio dab 3, tror det er det den heter, og den funker relativt greit. Hender at den må justeres litt, men det er sjeldent nok til at jeg aksepterer det. Et lite pluss med den er jo at du får dab signaler, i tillegg til aux og Bluetooth.
Du skal slite godt med å finne en FM-sender som ikke gir fra seg irriterende støy.

Gå heller for å skifte spilleren eller kjøpe en AUX-interface. Sistnevnte gjorde jeg selv, enkel installasjon og masse howto guider.

Sjekk ut f.eks transmedia. Send en forespørsel. En slik interface koster ikke mer enn 100,- på ebay:
http://m.ebay.com/itm/Car-MP3-Interf...198?nav=SEARCH

(Første treff, mulig det finnes rimeligere)
Sist endret av reklame; 10. august 2015 kl. 19:24.
Du tar i litt der Reklame, den jeg bruker fungerer rimelig greit. De gangene jeg må justere er hvis jeg er ute på lengre kjøreturer, til hytta f.eks.
Men klart, det definitivt beste er å få en egen inngang på bilen. I de fleste nyere biler er det stort sett et lite prosjekt å bytte spiller, om man ikke har spesielt interesserte for det.
Sitat av Yorke Vis innlegg
Du tar i litt der Reklame, den jeg bruker fungerer rimelig greit. De gangene jeg må justere er hvis jeg er ute på lengre kjøreturer, til hytta f.eks.
Men klart, det definitivt beste er å få en egen inngang på bilen. I de fleste nyere biler er det stort sett et lite prosjekt å bytte spiller, om man ikke har spesielt interesserte for det.
Vis hele sitatet...
Tja. Jeg har ennå til gode å finne en god FM-sender, men nå er det minst 5 år siden jeg sjekket sist.

Jeg har ikke hatt problemer med å skifte spiller på nyere biler derimot. De fleste er vel standarstørrelse med customframes til ulike bilmodeller. Kontaktene er vel stortsett ISO, så det er vel mest plug and play.
De fleste FM sendere fra ca kr. 300 og oppover gir helt grei lydkvalitet - har sjeldent eller aldri opplevd problemer som blir nevnt i forhold til susing/støy sålenge man velger en stabil frekvens.

Alternativt hvis du virkelig ønsker "noe ekstra" for en rimelig penge så kan denne være en bra ting å kjøpe (får også DAB)

https://www.komplett.no/tiny-audio-c...til-bil/761388
Hva er hele navnet på spilleren?

Om det ikke står på den så står det mest sannsynlig i instruksjonsboka under kapittelet om spilleren.
De FM-sendere jeg har erfaring med har gitt dårlig bass/lydkvalitet. Men det skal nevnes at det er lenge siden.

Hvis du finner navnet, så kan man se om det er muligheter for å bevare det rent estetiske, om du er interessert i det.