Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1962
God ettermiddag!

Jeg fikk en parkeringsbot for en ukes tid siden fordi jeg hadde parkert på en parkeringsplass som tilhørte en bedrift uten p-bevis, greit nok jeg tar bota, min feil.

Samme dag fikk en kompis av meg bot fra samme selskap (Green Park Norge) fordi han hadde parkert en plass der det var forbudt, boten hans var på det samme som min, 800kr.

Er dette riktig? Private selskap gjør som de vil har jeg hørt, men å gi meg en like saftig bot fordi jeg sto uten p-bevis kontra en som sto på en meget åpenbar forbudt plass? Jeg sto ikke i veien for noen, det var etter stengetid og parkeringsplassen var stor og så å si tom.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Noen ganger står bøtesatsene på boten du fikk, med mindre du fikk en slik vanlig gul lapp.

Private aktører kan bestemme satsene sine selv, til en viss grad, selv om det er surt.
Når du kjørte inn på plassen skal det være et skilt hvor det står hva en feilparkering koster. Slik at du har akseptert å betale 800,- i dette tilfellet for å parkere der hvis du ikke har gyldig bilett.


http://www.dagbladet.no/2013/08/25/n...oter/28877094/


"Det skal stå på hovedskiltet ved inngangen til den private parkeringsplassen hva som er prisen på en kontrollavgift hvis du bryter reglene på plassen. Hvis du får bot, send bilde av skiltet uten pris"

Sparer jeg deg for 800,- nå forventer jeg kp
Sist endret av Hager; 28. april 2015 kl. 21:33.
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Parkeringen er forbudt for alle uten p-bevis. Simpelt.
Vis hele sitatet...
Joda, har ikke noe problem med å forstå det, syns bare det er litt merkverdig at det er samme sats på de to kategoriene

Sitat av Hager Vis innlegg
Når du kjørte inn på plassen skal det være et skilt hvor det står hva en feilparkering koster. Slik at du har akseptert å betale 800,- i dette tilfellet for å parkere der hvis du ikke har gyldig bilett.


http://www.dagbladet.no/2013/08/25/n...oter/28877094/


"Det skal stå på hovedskiltet ved inngangen til den private parkeringsplassen hva som er prisen på en kontrollavgift hvis du bryter reglene på plassen. Hvis du får bot, send bilde av skiltet uten pris"

Sparer jeg deg for 800,- nå forventer jeg kp
Vis hele sitatet...
Det sto et skilt der ja, men ikke ved inngangen, det skal også sies at det var en veldig stor parkeringsplass hvor av halvparten av den var forbeholdt den bedriften, mens den andre halvparten var til der jeg skulle.
Sist endret av Siilverpants; 29. april 2015 kl. 08:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det må være godt oppmerket slikt at det ikke kan spekuleres i at folk feilparkerer. Ta gjerne bilder så vi får se..
Sitat av thundercat Vis innlegg
Det må være godt oppmerket slikt at det ikke kan spekuleres i at folk feilparkerer. Ta gjerne bilder så vi får se..
Vis hele sitatet...
Jeg skal se om jeg ikke får gjort det ila. dagen