Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1594
Vurderer å sette opp en fotball-stream for en krets for venner utenfor Norge som ikke har tilgang til fotball på TV. (Grunnet tidsforskjeller og sendetid osv).

Min hovedbekymring er kopirettigheter.
Kan jeg bli straffet for dette, hvis jeg blir tatt?
Hvis jeg kan bli straffet, hvordan kan jeg unngå å bli tatt uten å tape store hastigheter på streamen?
Overskuddsmateriell
Hvis du klarer holde ett begrenset antall som du stoler 100% på så er det ikke noe "problem". Ulovelig er det klart men så lenge ingen andre vet om det så er det heller ingen som

Selv streama jeg tippeliga kamper til foreldrene mine mens det var Altibox som hadde de rettighetene.
Brukte da Slingbox
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Hvis du klarer holde ett begrenset antall som du stoler 100% på så er det ikke noe "problem". Ulovelig er det klart men så lenge ingen andre vet om det så er det heller ingen som

Selv streama jeg tippeliga kamper til foreldrene mine mens det var Altibox som hadde de rettighetene.
Brukte da Slingbox
Vis hele sitatet...
Nå fikk jeg to ytterlige spørsmål. La oss si at det hadde vært 1000 stykker som så på streamen, hvorfor er dette et problem? Er det et problem fordi da blir streamen rapportert på siden og stengt derifra? Eller er det et juridisk problem?
Sitat av salvatrix Vis innlegg
Nå fikk jeg to ytterlige spørsmål. La oss si at det hadde vært 1000 stykker som så på streamen, hvorfor er dette et problem? Er det et problem fordi da blir streamen rapportert på siden og stengt derifra? Eller er det et juridisk problem?
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke sikkert, men jeg antar dette er ren statistikk. Jo flere brukere, jo større sjanse for at noen rapporterer det til relevante myndigheter. Det er større sjanse for at en av 1000 er snitch, enn én av 20, naturlig nok. Mulig trafikken spiller inn også, men det er bare en gjetning.
Sist endret av Hedges; 10. februar 2015 kl. 13:33.
Overskuddsmateriell
kun sjangsen for at noen rapporterer det ja
Tja, hvis du faktisk bare skal gi et par kompiser mulighet til å se noen kamper så bør du klare å dukke pent unna.

Da kan du sette opp en stream kjører på din datamaskin, på din egen nettlinje og legge et passord på streamen. Da er sannsynligheten for at du blir tatt ca. null.

Om du derimot skal streame til et større antall mennesker så er du avhengig av å bruke en eller annen streamingtjeneste for å klare å fordele streamen. Ingen legitte streamingtjenester vil la en piratstream rulle og gå. Da er du dømt til å bruke de som er litt mer i gråsonen, der følger retighetshaverne med, og følgelig er det noen som vil prøve å ta deg. Da kan du bli tatt og straffet, det er vel ingen som er dømt for piratstrømming i Norge, men noen må jo bli den første ;-)
Jeg vet at noen tjenester har automatiske funksjoner for å stoppe denne typen kompiss-streaming. Lurer på om det var twitch en kompis ble autobanna fra for å streame en fotballkamp til meg, etter max. 10min.
Overskuddsmateriell
Det å streame igjennom eks Twitch eller Youtube etc er jo idioti, må jo sette opp en UDP eller http stream der kun ett fåtall kjenner url'en
Bruker en streamingside som tilsynelatende har andre kanaler som streamer andre TV-kanaler live døgnet rundt, og andre sporter. Jeg har ikke enda funnet en mulighet til å passordbeskytte streamen etter jeg har embed den inn på nettsiden min, passordbeskyttelsen funker kun når man er PÅ kanalen på selve streamingsiden.
Hva med å bruke et P2P-streaming program da? Som ace stream eller lignende?
Sitat av salvatrix Vis innlegg
Bruker en streamingside som tilsynelatende har andre kanaler som streamer andre TV-kanaler live døgnet rundt, og andre sporter. Jeg har ikke enda funnet en mulighet til å passordbeskytte streamen etter jeg har embed den inn på nettsiden min, passordbeskyttelsen funker kun når man er PÅ kanalen på selve streamingsiden.
Vis hele sitatet...
Da er det vel bare å passordbeskytte websiden også da så er du i boks?