Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2813
Hei! Har nå endelig kommet fram til at jeg skal kjøpe meg en ny TV.

Har sett litt på Samsung UE46F8005 og Philips 46PFL8008S.

TV'en skal hovedsaklig brukes til Film, Playstation 4 og litt PC gaming.

Vet dere hvilken av TV'ene som er best til det, eller har dere noen andre å anbefale? Lav responstid og god bildekvalitet er viktig
Lydkvalitet har ingen betydning da jeg allerede har anlegg.
Kjøpte selv denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...d-tv-47pfs7509 da jeg ville ha årets Phillips modell og ikke forrige års modell.

Bildemessig er Samsung og Phillips ganske like. Forskjellen ligger i at Samsung sin "smart-tv" funksjonalitet er bra, imens Phillips kommer med ambilight. Så valget ligger vel mest i om du vil ha ambilight eller ikke.
Trådstarter
57 6
Sitat av Hager Vis innlegg
Kjøpte selv denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...d-tv-47pfs7509 da jeg ville ha årets Phillips modell og ikke forrige års modell.

Bildemessig er Samsung og Phillips ganske like. Forskjellen ligger i at Samsung sin "smart-tv" funksjonalitet er bra, imens Phillips kommer med ambilight. Så valget ligger vel mest i om du vil ha ambilight eller ikke.
Vis hele sitatet...
Er det noe nytte med ambilight eller er det bare en gimmick? Smart TV kommer jeg ikke til å bruke anyways så tror eg går for Philips'en
To gode TV'er! Samsungen synes jeg dog krever en del bildekalibrering, da den har ett veldig feil bilde ut av esken. Hos Philips får du nok også mer for pengene, da TV'ene deres er litt rimligere. Ellers blir det som Hager sier, valget blir mellom Smart-TV eller Ambilight. Jeg selv gikk for Philips i fjor og kommer nok til å gjøre det igjen, rett og slett pga. Ambilight og pris. Og svaret er: Nei, det er ikke bare en gimmick . Jeg synes TV opplevelsen er mye bedre nå. To hovedgrunner:

1. Du lever deg mye mer inn i hva du ser på. Utrolig kult i sammenheng med en actionfilm eller ett spill.
2. Man blir mindre trøtt ved TV-titting.
(og en tredje: utrolig kul show-off om du har Philips Hue ).

En liten sidenote: Hvis prisforskjellen ikke er ett problem, så har TV'en Hager linket til ett nesten like så bra bilde som fjorårets PFL8008s, forbedret Ambilight, nyere (og fungerende) Smart-TV + du får med en trådløs 50W sofa-sub. fra Philips ved kjøp av TV'en hos Lefdal eller Elkjøp (tror veil.pris på den er rundt 2500kr).
Kan få den samsungen brukt av meg for 6 lapper. Bare brukt noen måneder, ellers harn bare stått og støva ned!
Trådstarter
57 6
Sitat av Wolfie Vis innlegg
To gode TV'er! Samsungen synes jeg dog krever en del bildekalibrering, da den har ett veldig feil bilde ut av esken. Hos Philips får du nok også mer for pengene, da TV'ene deres er litt rimligere. Ellers blir det som Hager sier, valget blir mellom Smart-TV eller Ambilight. Jeg selv gikk for Philips i fjor og kommer nok til å gjøre det igjen, rett og slett pga. Ambilight og pris. Og svaret er: Nei, det er ikke bare en gimmick . Jeg synes TV opplevelsen er mye bedre nå. To hovedgrunner:

1. Du lever deg mye mer inn i hva du ser på. Utrolig kult i sammenheng med en actionfilm eller ett spill.
2. Man blir mindre trøtt ved TV-titting.
(og en tredje: utrolig kul show-off om du har Philips Hue ).

En liten sidenote: Hvis prisforskjellen ikke er ett problem, så har TV'en Hager linket til ett nesten like så bra bilde som fjorårets PFL8008s, forbedret Ambilight, nyere (og fungerende) Smart-TV + du får med en trådløs 50W sofa-sub. fra Philips ved kjøp av TV'en hos Lefdal eller Elkjøp (tror veil.pris på den er rundt 2500kr).
Vis hele sitatet...

Takker for godt svar! Har nå bestilt 7509'en og venter spent!
Godt kjøp Du vil nok være fornøyd med den! Finn noen kalibreringsbilder/filmer og få den kalibrert så sitter du med en knall TV! Her er forresten en TEST av TV'en.
Sist endret av Wolfie; 21. juni 2014 kl. 22:00.