Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2631
Hei Freaks!
Har en kamerat som jobber på en Narvesen sjappe. Vi to har tenkt oss på diverse festivaler i sommer, og i den sammenheng fortalte en kollega av han en metode og få tak i gratis billetter. Kameraten min slår inn en billett i kasse systemet, og trykker inn på kontant betaling. Billetten skrives deretter ut. Kassereren ringer deretter brukerstøtte og forklarer at han har trykt feil, og at de må refundere beløpet for billetten. De refundere deretter beløpet.
Konklusjon; Kassereren har en billett, billettservice har gitt ut en gratis billett, og eieren av kiosken taper ingenting.

Spørsmål; Er det noen som har noen kunnskap med de ''scannerene'' de bruker på slike festivaler? Vil den oppdage at denne billetten er annulert? Kollegaen til kameraten min påstod at hun hadde gjort det en gang, men hun husket ikke om billetten ble scannet. Men hun sa det gikk knirkefritt.

Takker for svar på forhånd!
Jeg kan banne på at det ikke kommer til å funke.
Det kommer ikke til og funke, kontrollnummeret på billetten vil bli annullert når kjøpet blir hevet.
Sitat av jester Vis innlegg
Det kommer ikke til og funke, kontrollnummeret på billetten vil bli annullert når kjøpet blir hevet.
Vis hele sitatet...
Var dette jeg også tenkte.
Noen som vet hvor vanlig disse ''scannerene'' er på litt større festivaler o.l?
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Var dette jeg også tenkte.
Noen som vet hvor vanlig disse ''scannerene'' er på litt større festivaler o.l?
Vis hele sitatet...
Med mindre du skal på Trekkspillfestivalen i Øvre Ingenting, så kommer det ikke til å funke. Systemene til festivalen og Billettservice snakker sammen, og alle billetter blir sjekket.
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Var dette jeg også tenkte.
Noen som vet hvor vanlig disse ''scannerene'' er på litt større festivaler o.l?
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at billettene mine alltid har blitt scannet når jeg har vært på festivaler. Har aldri tenkt noe over det, så er selvfølgelig ikke 100 % sikker.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at billettene mine alltid har blitt scannet når jeg har vært på festivaler. Har aldri tenkt noe over det, så er selvfølgelig ikke 100 % sikker.
Vis hele sitatet...
Jeg var på Norsk Militær Tatto i Oslo Spektrum på fredag og da ble billettene sjekket/scannet.
Sist endret av øyvind95; 11. mai 2014 kl. 16:58.
tenk på at din kompis på Narvesen risikerer jobben sin for at dere skal spare noen luskroner..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har vore på arrangement i t.d. Grieghallen der det ville fungert. Der var bilettkontrollen å sjå på den, og rive litt i arket for å markere at den var brukt. Har vore på andre arrangement, der dei har scanna QR-koden for å sjekke. Så eg tipper det kjem an på arrangementet, og kor stor innsats dei har mot sniking. Det er nok gjerne funksjon av publikum. Det er antakeleg fleire som vil snike seg inn på festivaler enn på konsert med filharmonien...
Regner med den annulerte billetten må legges ved kasseoppgjøret, ev. sendes inn til Billettservice.
Mitt beste tips ville være å selge biletten, og forklare til kjøperen at biletten er ulovlig, og at han derfor får den for halv pris. Nå som kjøperen er villig til å bryte loven vil han derfor bli straffet for og prøve å komme inn. Dersom han faktisk kommer inn, så har du tjent penger, han har tjent penger, du er helt trygg for noen straff, og ingen penger er tapt.
Sist endret av Relevant; 11. mai 2014 kl. 20:04.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Mitt beste tips ville være å selge biletten, og forklare til kjøperen at biletten er ulovlig, og at han derfor får den for halv pris. Nå som kjøperen er villig til å bryte loven vil han derfor bli straffet for og prøve å komme inn. Dersom han faktisk kommer inn, så har du tjent penger, han har tjent penger, du er helt trygg for noen straff, og ingen penger er tapt.
Vis hele sitatet...
Nei, du er ikke trygg for noen straff. Å selge billetter man med viten og vilje vet er falske er ulovlig uansett om du opplyser om det. Dersom kjøperen blir tatt for å bruke en falsk billett, anmeldt for forholdet og finner ut at han skal samarbeide med politiet er du screwed.

Uansett hvor fikse ideer man har så er dette en høy risiko med latterlig liten belønning dersom man slipper unna. Skal man først være kriminell får man gjøre noe bedre as, dette er bare tåpelig.
Meld dere som frivillig! Det varier en del fra festival til festival, men er som oftest en veldig bra måte å oppleve en festival på (pluss at det blir gratis og dere får litt mat).

Edit: Forøvrig enig med de over om at det mest sannsynlig ikke kommer til å funke, og at hvis det skulle bli oppdaga mister vennen din jobben.
Sist endret av fustercluck; 11. mai 2014 kl. 20:35.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan gjerne nevne at vedkommende gjennomførte planen, å det gikk helt smertefritt for seg
[COLOR="Silver"]<ironi>[/COLOR]Billettservice imponerer med gode tekniske løsninger gang på gang![COLOR="DimGray"]</ironi>[/COLOR]
Sist endret av fustercluck; 20. august 2014 kl. 23:14.
Billettene kan annuleres via kassen, så de ringer ikke inn. Men kan godt være mulig om de ikke skjekker billettene opp mot databasen.
Varer som blir slått på retur, skal legges ved i oppgjøret (Kvitteringen)- så du får håpe den som styrer med oppgjøret ikke er alt for nazi på det.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Varer som blir slått på retur, skal legges ved i oppgjøret (Kvitteringen)- så du får håpe den som styrer med oppgjøret ikke er alt for nazi på det.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. På ene kiosken jeg jobbet ble det ikke praktisert i det hele tatt.