Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2944
Hei og god kveld vi er en gruppe på 3 personer som lager kortfilmer med triks og stunt. vi har snart en film klar, men finnes det en støtteordning som kan støtte innkjøp av pc og kamerautstyr slik at vi kan ta filmene til the next step?
eneste vi har nå er bare mobilkamera og fattige pc'er med moviemaker for å redigere. vi trenger liksom noe litt mer avansert for å kunne lage litt mer proffe filmer. vis det er ønske om det kan vi sikkert linke til en video når den blir ferdig.
men kort fortalt så trenger vi støtte for å skaffe utstyr for å fortsette og lage mer pro filmer.
Pant flasker.
Vist det der lager er underholdene skulle man jo tru at dere får masse views på feks youtube. Og får dere det, er det vell mulighet for og tjene penger på det etter en stund. Også bruke pengene dere tjener på utstyr.

Jeg tviler sterkt på at noen vil sponse dere med utstyr.
Stjeler tråden litt:
Jeg og en gruppe har matkurs for barn og ungdom, noe som har gått ganske fint ettersom vi har fått en del sponset og skolene har tatt resten av utgiftene. Nå vil vi ta prosjektet et steg videre, og ta inn en klasse som skal lage en 3-retters middag til foreldrene sine, men mat er jo ikke gratis. Hvor kan man og hvordan går man fram for å få sponset slikt? Trenger vell rundt 3-5,000 kroner tilsammen.

Dette er en del av ungdomsbedrifta våres
Sist endret av Vod0; 5. desember 2013 kl. 20:07.
hvordan kan man tjene penger på videoer som er på youtube sånn egentlig?
en viss vi har en bra video kan man vise den og se om de vil støtte videre utvikling?
Frankrikes Solkonge
Jeg jobber med to andre og lager forskjellige videoer. Vi har vært youtube-partnere noen måneder nå, men lite aktivitet og publisitet gjør at vi bare har tjent inn 10 dollar foreløpig. Men om man får nok publisitet, så får man nok penger inn til slutt.

Eller så er det vel bare å ha en spørrerunde rundt til forskjellige bedrifter. Forklar hva dere gjør, send et spørsmål om de kan sponse dere med noen kroner og gir dere klær med deres logo slik at dere kan markedsføre dem i deres prosjekter. Ikke glem å takke for sponsorhjelp i videobeskrivelsen.
så på frifond men de støtter jo ikke innkjøp av utstyr. bare leie
Sitat av xbox 360 giker Vis innlegg
så på frifond men de støtter jo ikke innkjøp av utstyr. bare leie
Vis hele sitatet...
Bare leie? Da må de ha forandret vilkårene den siste tiden.
Når jeg brukte Frifond for mange år tilbake så fikk vi 5000,- i støtte som vi kunne bruke til hva vi ville - så lenge det var relatert til prosjektet, og at vi dokumenterte innkjøpene.
Sitat av xbox 360 giker Vis innlegg
hvordan kan man tjene penger på videoer som er på youtube sånn egentlig?
en viss vi har en bra video kan man vise den og se om de vil støtte videre utvikling?
Vis hele sitatet...
Få mye views I guess? Har dere lagt noe opp på youtube?
Bergen komune har jo Kjaptsvar vet ikke om det forsatt er noe men husker at en venn av meg fikk penger til kamera
vi har bare lagd en video før og den var for et skoleprosjekt som ikke va rnoe særlig bra siden musikken vi ville bruke var "ulovlig" i følge skolen, så den ble for dårlig til å lastet opp. men nå lager vi en mye bedre en som skal opp på youtube. ferdig om et par dager eller no så kan vis det ønskes poste status på videoen i den tråden her

ingen som har flere tips?? :O
Jeg har jobbet som fotograf i en del år nå, og var på et tidspunkt i samme situasjon som dere er. Bruk heller tiden på å bli flinke med det utstyret dere har. Et godt kamera øker nødvendigvis ikke kvaliteten på innholdet i filmene. Det finnes utallige GRATIS tips på nett som øker produksjonskvaliteten på det dere ønsker å gjøre. Her kan dere finne en del tips:

https://vimeo.com/videoschool/lessons
er nikon 1 j1 et greit kamera forresten? har jo det ligganes pluss stativ så kan jo bruke det. tips til en pc rundt 5k som funker til videoredigering?
Sitat av xbox 360 giker Vis innlegg
er nikon 1 j1 et greit kamera forresten? har jo det ligganes pluss stativ så kan jo bruke det. tips til en pc rundt 5k som funker til videoredigering?
Vis hele sitatet...
Jeg mener om dere så vidt har begynt, og kun har moviemaker for tida. Så er en ny pc til 5k nesten ingen hjelp og bare sløs av penger. Nikon kameraet er nok mer en godt nok i start-stadiet. Så hadde jeg vært dere hadde jeg nok lagt noen videoer først og kanskje lagt dem ut hær for konstruktiv kritikk, mange som kan en del om film her og vil kanskje være litt "harde", men det er nok mest for å hjelpe! Ingenting er verre enn å bruke 5k+ på en hobby dere driver med i kort tid.

Her har du trials til sony vegas (bra redigerings prog.) + extentions(?)

Når man finner en ny hobby er det ofte man blir inspirert av en eller to litt mer kjente personer. Så pass på å ikke kopier for mye, ser ofte folk bruker samme musikk/triks/scener som har blitt brukt før dette blir bare kjedelig.

Du må og huske at det ikke alltid er utstyret som gjør deg god. Øv deg mye, en start kan rett og slett bare være å begynne å tenke mye på myke overganger + musikk som passer til det dere gjør/lager. (Hvis dere bruker musikk)

Gøy om dette er til hjelp, PM om det er noe mer du lurer på. Alltid gøy å hjelpe.
Sitat av xbox 360 giker Vis innlegg
er nikon 1 j1 et greit kamera forresten? har jo det ligganes pluss stativ så kan jo bruke det. tips til en pc rundt 5k som funker til videoredigering?
Vis hele sitatet...
Dere bør kunne komme langt med det kameraet ja, tusen ganger bedre enn mobilkvalitet.
http://youtu.be/VqPVfd9mB2g
resultatet av mobilkvalitet. hva synes dere? kom med kritikk. tar nikon på neste vid
Dersom dere får offentlig støtte til å lage videoer av hopping fra stupebrett og drifting med sykkel, så betaler jeg aldri mer skatt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg får være han sure som drar dere ned på jorden igjen.

Prøv å sett dere i publikums tanker (ikke kompisene deres, men helt ukjente folk) hvorfor skal jeg se på videoene deres?
Videoen viser en molberger fra timeteren, ja det er imponerende og jeg har enda ikke turt å prøve det, og kompisene deres er sikkert imponert, men er det noe vits å vise den så mange ganger om igjen?
Resten av videoen var ikke verdt å se for meg, å skli (drifte) rundt med en sykkel er noe alle kan gjøre, det er ikke noe farlig, krever ikke mye teknikk, og blir dønn kjedelig å se på.

Dere må gjøre noe som gjør videoen verdt å se på for andre, triks som får folk til å droppe haka, eller i det minste bøye seg nærmere skjermen. Det er tusenvis av folk som gjør triks og stunts i både jackass stil og i mer proffesjonell stil (skating, ski, snowboard, sykkel etc), og dette holder desverre ikke mål.

Alle må selvfølgelig starte et sted, akkurat nå har dere for mye fokus på selve filmingen on presenteringen, dere burde konsentrere dere om innholdet.
Sist endret av Dodecha; 9. desember 2013 kl. 11:23.
En dag blir denne filmen et bra barndomsminne.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
En dag blir denne filmen et bra barndomsminne.
Vis hele sitatet...
true story