Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 5665
Herre min hatt så jævlig elendig YouTube har blitt det siste halve året! Samme hvor jeg surfer fra, være det seg hjemme, på jobb, via mobil eller nettbrett, Firefox eller Chrome - YouTube virker jo helt ødelagt om dagen. Ofte skipper en film helt til slutten uten å ha vist noe som helst, andre ganger kommer det opp en feilmelding.

Etter å ha søkt rundt på nettet viser det seg at dette er et svææært vanlig problem, likevel har det ikke kommet (så vidt meg bekjent) så mye som et pip fra Google angående problemet.

Veldig, veldig merkelig at et så stort selskap som Google ikke klarer å rette på et såpass tilsynelatende enkelt problem, som åpenbart rammer flere tusener på nettet.

First world problem, jeg veit, men irriterende. Er det noen som har funnet ut av en god løsning, annet enn - å bruke proxy, sette opp videokvaliteten, oppdatere browser, oppdatere flash, sjekke at man ikke har to versjoner av flash installert - de har jeg alle prøvd, uten hell.
Like jævlig som buffringa.

Samma faen om du sitter på 1Gbit eller 12Mbit, du buffrer fortsatt like tregt.
Og alle kommentarene som forsvinner.
Tips; start streamingside.
Twitch har så dårlige servere og omtrent alle lagger. Virker som de ikke vil oppgradere det heller.
Noen har tilogmed startet med egen streamingtjeneste, pga problemene.
Tvert de får en konkurrent, så er de ute av markedet.
Jeg leser om folk som har problemer, jeg har ingen. (Ihvertfall ikke hjemmefra)
Sist endret av meitemark; 26. september 2013 kl. 00:52.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Ja, finnes det egentlig noen gode alternativer til YouTube? Har brukt litt DailyMotion tidligere, videoene er i det minste stabile, men selve sida bærer litt preg av å være, tja, hva skal man si, litt sånn "cheap ringtone chat-room answer a survey wait 25 seconds ad.fly"-ish.
Vimeo er da veldig bra synes jeg, både utseendemessig og kvalitetsmessig på det som blir lagt ut. (Altså i form av exportering og opplastingen også.)
Sist endret av Bruskork1; 26. september 2013 kl. 01:04.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Vimeo er da veldig bra synes jeg, både utseendemessig og kvalitetsmessig på det som blir lagt ut. (Altså i form av exportering og opplastingen også.)
Vis hele sitatet...
Helt klart, men har en følelse av at det blir brukt mer av kunstnere, ikke så mye for f.eks. dokumentarer eller cat-videos, hehe.
Ja, det er jeg enig i.

Dog vil jeg si at det er ganske greit, er utrolig masse flotte videoer der, kjedelig om det skulle blitt proppa full av cat-videos og sånt.
Bruker du Chrome bør du bruke dette:
https://chrome.google.com/webstore/d...kfpphniapiiifn

Helt fantastisk!

Finnes vel sikkert også lignende til Firefox osv.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Sitat av sRe Vis innlegg
Bruker du Chrome bør du bruke dette:
https://chrome.google.com/webstore/d...kfpphniapiiifn

Helt fantastisk!

Finnes vel sikkert også lignende til Firefox osv.
Vis hele sitatet...
Hadde vært veldig kjekk, den, om YouTube faktisk fungerte. Alle videoer jeg forsøker å se på i kveld skipper bare til slutten.
For ikke å snakke om all reklamen. YouTube er på vei dit nittitallsgigantene Yahoo!, IRC og GoogleGroups befinner seg.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
For ikke å snakke om all reklamen. YouTube er på vei dit nittitallsgigantene Yahoo!, IRC og GoogleGroups befinner seg.
Vis hele sitatet...
Hvor mye betaler du for YouTube?
Funker helt fint for meg, sett bort ifra at den automatisk velger 360p, selv om linjen min skal streame 1080p uten problemer. Noen quickfix på dette?
det siste halvåret? Slettes ikke bare det siste halvåret. Jeg synest youtube-layouten har gått til helvete de siste 3 årene, etter at de forbanna google-tullingene overtok i 2007. Går jo ikke an å se en video uten å få en reklame i trynet, til og med på privatvideoer. Dette beviser at de google-folka ikke nødvendigvis er ett hakk bedre enn Apple.
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
det siste halvåret? Slettes ikke bare det siste halvåret. Jeg synest youtube-layouten har gått til helvete de siste 3 årene, etter at de forbanna google-tullingene overtok i 2007. Går jo ikke an å se en video uten å få en reklame i trynet, til og med på privatvideoer. Dette beviser at de google-folka ikke nødvendigvis er ett hakk bedre enn Apple.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt sikker på at dersom du legger noen hundre millioner på bordet, så får du et helt reklamefritt YouTube. Frem til da, så kan du heller se deg fornøyd med å kunne se verdens største video-bibliotek helt uten kostnader.
Sitat av Mirriran Vis innlegg
Funker helt fint for meg, sett bort ifra at den automatisk velger 360p, selv om linjen min skal streame 1080p uten problemer. Noen quickfix på dette?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Auto HD For YouTube fra Google Chromes nettbutikk, det er en gratis addon.
Den spiller av alle filmer i max kvalitet og i største vindu, ikke fullskjerm. Dette er spesielt behagelig etter det nye designet der vindustørrelse og kvalitet er på samme knapp.

Enjoy!
Helt enig, før var youtube enkelt og gøy, nå sitter jeg bare å irriterer meg enten over buffring eller reklame.
Noen som har forklaring på at det ikke går å spole uten å buffre?
Når man har 0.1mb linje hadde det vært fint å sluppet å laste alt på nytt heletiden!
Er det bare jeg som ikke ser noe reklame på youtube?
Sitat av Beis Vis innlegg
Er det bare jeg som ikke ser noe reklame på youtube?
Vis hele sitatet...
Du har AdBlock
Sitat av Beis Vis innlegg
Er det bare jeg som ikke ser noe reklame på youtube?
Vis hele sitatet...
Nei, det kalles Adblock.
Adblock + Auto HD = Awesome youtube experience (Anbefales)

Må også nevne at jeg ikke har generelt store problemer med youtube, enn de skjeldne videoene (ca 1 - 2 i vids i måneden) som ikke vil buffre. Men det fikses for min del med å vente en time eller to før jeg prøver på nytt
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Noen som har forklaring på at det ikke går å spole uten å buffre?
Når man har 0.1mb linje hadde det vært fint å sluppet å laste alt på nytt heletiden!
Vis hele sitatet...
Jeg har også grublet litt på dette. Fiksa problemet ved å installere YouTube Center addon til ff og deaktivere Dash Playback.

Nå bufrer den ikke lenger alt på nytt om jeg skipper til en del som allerede er bufra, men merk at om du skipper til en del som ikke har vært bufra fra før så vil den fortsatt bufre hele greia på nytt. Så det løser bare halve problemet
Kan aldri huske å hatt noe problem med Youtube. Alt buffrer som det skal og reklame blir man lett kvitt med adblock. Hvis du virkelig erger deg så mye over reklame så tar det 1min å installere.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Adblock Pro redder dagen... når det gjelder det nylig ødelagte grensesnittet går det kanskje an å håpe på at noen lager en extension/userscript el. som gjør innstillingene litt lettere tilgjengelig.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Nei, det kalles Adblock.
Vis hele sitatet...
Ja, men trodde dette ble brukt i større grad enn det blir. My mistake!

Sammen med antimalware er adblock det første jeg installerer.
Sist endret av Beis; 26. september 2013 kl. 14:02.
Sitat av Beis Vis innlegg
Ja, men trodde dette ble brukt i større grad enn det blir. My mistake!
Vis hele sitatet...
Det er faktisk overraskende mange som ikke vet at det er mulig å blokkere reklame på nettet. Det er ikke som IRL der den sniker seg nedi postkassa uansett hvor jævlig mange adblock klistermerker man har på den.
Nå ser jeg at de har fjernet Google+ accounten min så nå er jeg under fullt navn på YouTube.
Elendige dritt side.
Bortsett fra den forbanna reklamen så du funker det utrolig nok fint på fillelinja jeg har.
narsissist-nihilist
Jeg har helt slutta å streame video på YouTube, og går heller for nedlasting (extensions finnes til alle nettlesere, såvidt jeg vet). Da slipper man reklamene, og eliminerer problemer med bufringen.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg vet ærlig talt ikke hva det er med YouTube for tiden, men noe skjer. Hørte om grusomme bufringstider for en stund siden, og nå, sist uke har jeg også vært så "heldig" å få dette. Sammen med feilmeldinger og andre problemer.
Er dette for å spare serverne eller noe? Har YouTube vokst seg for stort?

Og hvorfor maser den så utrolig mye om at jeg skal bruke mitt fulle navn, i stedenfor brukernavnet mitt?
Det var ikke reklame før da
Jeg opplevde også problemer forrige uke og tidligere denne uken. Flere av videoen mine ville ikke laste, og ble avsluttet før de i det hele tatt hadde begynt, som trådstarter nevner. Aner ikke hva som skjedde, annet enn at de nå tilsynelatende funker igjen, etter en uke eller så "ute av drift".
Installer youtube center. Dette fjerner reklame og laster videon i HD, har du treg linje kan du bare pause videoen, så laster den ned allikavel. Ikke slik som youtube standaren, hvis du pauser videoen så pauser du buffer.

Husk å klikke på den nye tannhjulet du får opp og velg spiller, der endrer du settingsen dash avspilling til å ikke være avhuket.

Kilde
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
det siste halvåret? Slettes ikke bare det siste halvåret. Jeg synest youtube-layouten har gått til helvete de siste 3 årene, etter at de forbanna google-tullingene overtok i 2007. Går jo ikke an å se en video uten å få en reklame i trynet, til og med på privatvideoer. Dette beviser at de google-folka ikke nødvendigvis er ett hakk bedre enn Apple.
Vis hele sitatet...
Nå slet vel "youtube-folka" med å tjene penger på modellen sin. Skjønner at du mest sannsynlig er forbanna og har hue kjørt opp i ræva pga. du ikke får din dose "lolcatz", men det koster faktisk en del å drifte en slik side.

/rage

Sitat av Zaloz Vis innlegg
Installer youtube center. Dette fjerner reklame og laster videon i HD, har du treg linje kan du bare pause videoen, så laster den ned allikavel. Ikke slik som youtube standaren, hvis du pauser videoen så pauser du buffer.

Husk å klikke på den nye tannhjulet du får opp og velg spiller, der endrer du settingsen dash avspilling til å ikke være avhuket.

Kilde
Vis hele sitatet...
Pauser ikke bufferen hvis du pauser videoen -- ihvertfall aldri gjort det her.
Ikke noe bufring her, men jeg irriterer meg grønn over at så mange videoer har reklame nå.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Jeg har nå installert og ellers fulgt alle tips i denne tråden, men YouTube er fremdeles fullstendig ubrukelig for meg på min stasjonære PC, jobb-PC'en og min samboers bærbare PC. Elendige greier, helt utrolig at det ikke finnes noen som styrer skuta som tar tak og fikser dette. Verdien til YouTube må nødvendigvis stupe med tiden, om dette skal fortsette.
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
Jeg har nå installert og ellers fulgt alle tips i denne tråden, men YouTube er fremdeles fullstendig ubrukelig for meg på min stasjonære PC, jobb-PC'en og min samboers bærbare PC. Elendige greier, helt utrolig at det ikke finnes noen som styrer skuta som tar tak og fikser dette. Verdien til YouTube må nødvendigvis stupe med tiden, om dette skal fortsette.
Vis hele sitatet...
Visst du bruker Chrome kan du lage den en felles bruker som du logger inn på hos alle. Da syncer alle extensions seg. feks adblock
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Visst du bruker Chrome kan du lage den en felles bruker som du logger inn på hos alle. Da syncer alle extensions seg. feks adblock
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Chrome med samme bruker hjemme og på jobb, men det gjør ingen forskjell. Det eneste som til dels fungerer er å kjøre YouTube gjennom en proxy, denne for eksempel;

http://nl.proxfree.com/
Sitat av Beis Vis innlegg
Er det bare jeg som ikke ser noe reklame på youtube?
Vis hele sitatet...

Prøv å se litt videoer med opphavsrett så kommer reklamen kjapt nok.

De eneste gangene jeg får reklame på youtube er når gullungen skal se Spesial Agengen Oso
wtf is up w youtube now?? får opp dette:

500 Internal Server Error

Sorry, something went wrong.

A team of highly trained monkeys has been dispatched to deal with this situation.

If you see them, show them this information:
HlDvJjCpl0EEMK5kRlrK6Rx3Z6IhA3jG2DLwAeUW2q_2-ovJ3QGwCsCDtARd
MwzHpI0k7OkBQtYALGZ4VrzOU35EwOwNwM_8KyqDNLoHiklS_kOHtwY_qwvl
fO2bgUnnJIm35WywF4j8FaOfQVYe6JpPJSXUxmuN1JBusvRRtLlAeUu4e5Rv
rZT7pWPlPkw4R6qQOAIw-H7CMUskmVWrgwT9CobYwv0xphy80GSd1rJg3HfC
noy7Cy8fP2ss9cVgxn1jYuQjo8hETzfEW1HjubbXPk-XcN628kTIFyGlg_94
63xSK8JjKiEjcPxvY1rQNYuUgR36ieqIfjm9bJF-XxmnLUMbGXjVjUCNFp9k
tqnQcRYY3L5Tl_3f_nekVREFX1Cd5OHpkyecgDZWMdbacpqZggGypDp43d3v
Fo9nG8BvXCayH4JMP3l7tOObE6fldby1b9Kyb2yPLKlM37Kq9EPdhC3leMRF
4O6kHmtkMX3B2hmoiFeVJ2FuugQLFlFrwybWMFnLHhsJj31dTeHcw5mUSxWj
0UlBM3oLCX_tUCfMfhWr8w4F_C5JZYDKkoamNrk89QKhpDdWVmfxvbdNrmdu
dbAdnh4O3vUN8LfKb5HdMl_8kupQnO7i3nvRs8n-R6azTEqvDqjH3InjaaQz
SYEISwPENw9hL_7JiSIi49EuB1bo7ARvsO62IwfSx2RcG8LiEWCN6WEP1470
zzkYZx3BVpK-PGSogr7t9uTJGypXelo93CzbfSBjhKFQlYi5YXZpzwxQs1kt
fYQoFMYel0GtrFKTYkrdRXqis8VXaFz4U6tSNaDJDNfRQO8ANDwts5obrvMz
adQbnr8PBvK7hsnDRKSzcU6y-ljvXia5KkYRdCh4NsFrWvdHwXa9gVKbWgkx
xwjh9vlvjBAnNVS3tppJF9uSoBRIvBIdJkXN12jR5JPH06LM77CDnrq9LRzX
1ou5AezzKx7DvyWQmfWWa5Nezc0hFQQD2RpRLzMdCuw2iqwEIaR_ygP9Nh5K
I8VUEMjo5e9wLuWGflDgv5LTq8Qj1oz_gmUAqcCNrsWgWdVPMHJb3H4jbeo4
FtQGCwRqiMkSKamJ2NDWt_KTsTd-L5Rq3eBZOOHsZOP5pV8QoD7oYSdhet9y
HAmwgNYdvDhsrf5EhRiq6KniYQZLXerBCTSKqfqt2667tFgq2Knec0wR-LJ4
S-AeMGgNEcv3mZ35uiY8V7b7BItULpRyEJ1jgDZtG3XPeiAQToxgtt_R8uCI
vz6ddhUkLRUMRPrxEQ_9SBd6lqW7CFjpm0IqCQ7Ioti2goKlPEQODBN7oSWz
Aer7RezCJm3LbJNfoWRrQ45LSjDM6htZqyuuIU4gzTu4AGYXIvIxfhNM1Ddm
ANygZgpEBj4qlL0JeGS-d8jawpO9gPMJFyLMIuMOqPzCrEg_qkUJP7eRoBtt
nHhtRNiaQlCvRx3U4yX1P08jkG_zJfZFMP3s3Q6BCLQ9vzqxRl96J2reywtc
IavcObRIGNrRuvaA6NpPCroTTBTfM_HmdYtmVHclfUM2ikEBoT3PabqdIuD3
syvOElTTlcECq4K6veuBS-I8uVNcdVW3wAznOOdEOpAk01Bkyi8wI2Vta5SG
jZtFaxS3nm0LdcdxQpLSNsX4J20Nm2JUgQdNx77z5puO23JzJ4-i85ah_z-o
xMY6wNOX5Xf1u2tuL70RBhau-5uJwSVLfsV_6D1UiBHsnITSuh1K3egVBAL3
_OgWF6k2dm-pa-m0ovanQw3uvjzBrLDrGgoVzx1FqbN_3aFTVUJCux-S20b-
FAblNExULZZMauDW0uE6S-XfJg8ZtGDlOAhyjIvunx5CJDslr4t4AO5RVVDf
XvcmRG_WcsUBdM65AT0OwDLRqdExE5rvqaYTqtb059oRfoaW46FWRJO3fL_I
yO2-niUFXTAx-ubCk3z41qhqoW1Vx6L9glRyAFD9Cj6ZBbI7TC3pOgcFxKSz
Vet ikke om pcen/nettet mitt er mongoloid, men når jeg skal google ting så funker det ca 2 av 3 ganger, så må jeg faktisk, ja, jeg må bruke yahoo og bing.
Sitat av vamvam Vis innlegg
Vet ikke om pcen/nettet mitt er mongoloid, men når jeg skal google ting så funker det ca 2 av 3 ganger, så må jeg faktisk, ja, jeg må bruke yahoo og bing.
Vis hele sitatet...
Da er vi to. Det har vært slik i flere uker hos meg, på alle pcene i hjemmet. Har du GET eller?

Når det kommer til youtube får jeg opp samme server error her også. Vi får satse på at de godt trente apene gjør jobben sin.
Sist endret av Proggy; 4. oktober 2013 kl. 18:17.
Sitat av Proggy Vis innlegg
Da er vi to. Det har vært slik i flere uker hos meg, på alle pcene i hjemmet. Har du GET eller?

Når det kommer til youtube får jeg opp samme server error her også. Vi får satse på at de godt trente apene gjør jobben sin.
Vis hele sitatet...
Jeg har Telenor.
Har ALDRI hatt problemer med værken twitch eller youtube. Buffringa er rask, og ingen problemer med skipping elns. Vet faktisk ikke hva dere snakker om! ;D