Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3409
En kompis og meg selv som vurderer å prøve oss på en batch med ice-o-lator. Noen som har noe erfaring med å fremstille det? Og eventuelle tips. Vi er litt nervøse for å ødelegge 50 gram prima kush.

Sånn som vi har forstått det skal man fryse buds, ha i en bøtte med vann med isbiter i.
La det trekke og så bruke en kakemikser for å røre rundt.
Sist så skal man sile det gjennom tøyposer med finere og finere masker.
* Rør godt, og lenge. Deretter rører du litt til. Nevnte jeg at du må røre?
* Silingen tar mye lenger tid enn man forestiller seg, så planlegg det godt. Man blir vassen i armen å stå å holde en pose cannaguffe over en bøtte i et kvarter.
* Tørk det ordentlig. Det er veldig fristende å kna seg en klump av hasjen før alt vannet er ute, men det resulterer i kif som smaker kjetting.
jamrekatt's Avatar
Trådstarter
10 2
Takk for kjapp tilbakemelding

Om det er noen andre som har noen andre tips eller har lyst til å dele erfaringer er det bare å kjøre på!
Sitat av jamrekatt Vis innlegg
har lyst til å dele erfaringer er det bare å kjøre på!
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde det engang, jeg klarer enda ikke se hva jeg gjorde galt, men når grøten lå til tørk så begynte det å gro mugg på toppen.. Huset grøten lå i stinka mugg og produktet vi fikk når vi var ferdige smakte forferdelig.. vi tok ett trekk på bong for så å skylle bort smaken med brus, flere ganger brakk vi oss... Bare å tenke på smaken nå gjør meg kvalm.. Men jeg gjorde mest sannsynlig noe galt da, aner bare ikke hva... Tror ikke det har noe med saken å gjøre, men alle som røyka shiten fikk kort tid etter røyking påvist lungebetennelse hos legen...
Enten så var grøt-laget for massivt, eller så var det dårlig ventilasjon i rommet det lå til tørk. Eller en kombinasjon. Skal ikke være mange mm høyt det laget før det begynner å spire og gro mugg der liksom...

Mugg elsker å gro på weed, så det er viktig å være jævlig nøye om man tilfører vann etc, det må få tørke skikkelig. Pluss, det å røyke våt weed er pain og ingen har lyst til det.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Kanskje greit å prøve framgangsmåten med litt mindre kvanta før du risikerer å kjøre 50g rett i dass?
Skal du nå først gjøre dette så håper jeg du har kjøpt filter poser som er ment til bruken ? og ikke noe hjemmelaga piss!
Jeg har hørt og sett at man ikke fryser budsa først, pga av at bare det at du ser litt for hardt på produktet så detter alle trikomene av. Ha heller romtemperaturprodukt i en bøtte med isvann, der fryser trikomene ganske lett.

Men jeg skulle tro at det er lurt å vente med å røre noen minutter til at alt er passe fryst sånn at ikke det bare gnis utover hele plantematerialet.

just sayin, ikke skyt meg om jeg er på villspor nå..
Ice-o-lator hasj uten bubbleator:
- Bruk fuktig og frossent plantemateriale. Bruker man buds har det ikke veldig mye å si om marijuanaen er tørr, men det er ikke optimalt. Tørt plantemateriale vil smuldre opp.
- Miks plantematerialet med is og vann i ei separat bøtte. Dette hinder at plantemateriale blir presset gjennom filteringsposene.
Hell miksen i bøtta med filteringsposene.
- Ikke bruk kraftige verktøy som miksmaster eller drill. Ihvertfall ikke de første rundene. Ikke "mos" plantematerialet". Teksturen på plantemateriale skal være tilnærmet uforandret etter miks.

Sjekk norcan.org. I KushLova's tråder ser man hvordan man ikke skal gjøre det og hvordan man skal gjøre det.
I tråden "Gumby hasj" (siste sidene) finner du en god del info.
Sist endret av sonmarak; 28. januar 2013 kl. 16:25.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Novice: Det måtte ha vært totalt elendig inneklima der dere tørket dette, sjekk luftfuktighet (ca 30 RH er vanlig i norske hjem)

Jeg har bekjente som ikke akkurat er dreven på rydding, bordet er alltid dekket av ølbokser og askebeger, kjøkkenet er halvfullt med oppvask og søppel (ja, jeg mener halvfullt, som i at halvparten av gulvplassen er borte under søppel).
Han dyrket noen planter og lagde ice-o-lator av noe, vi hadde vel ca et 1cm lag med gugge på noe stekepapir, lot det tørke i ca 24 timer før noen prøvde det.
Produktet var knallbra og smakte himmelsk.
En annen måte jeg har sett for å lage kief (ikke hasj, kan dog varmes og presses til hasj) er å tømme litt trim eller buds i en bøtte, fylle den med litt tørr is og så riste mer enn du makter. Så drar du posen/lakenet over åpningen til bøtta, og snur den opp-ned. Rister du da, vil det falle kief ut av posen/lakenet.

Noen forslag til substitutter for filtreringsmekanismer som er produsert til det formålet?
Vil en t-skjorte eller lignende fungere greit?
Sist endret av Lacertosus; 28. januar 2013 kl. 17:53.
jamrekatt's Avatar
Trådstarter
10 2
Mye bra her. Noen som vet sånn ca hvor mye ice vi får ut av 50 gram?
Går an å gjenomføre basically samme prosess med tørris i stedet for is og vann også. Noen jeg kjenner lagde det, og det var et latterlig potent produkt som tok null tid å tørke.
Sitat av Hedges Vis innlegg
Går an å gjenomføre basically samme prosess med tørris i stedet for is og vann også. Noen jeg kjenner lagde det, og det var et latterlig potent produkt som tok null tid å tørke.
Vis hele sitatet...
Forklarte prosessen to poster over deg.
Tørrsikt produsert ved bruk av tørris gir større avkastning, men potensen er ikke i nærheten av god ice-o-lator hasj. Men det er ikke ofte jeg ser god ice-o-lator.
Ice-o-lator hasjen som selges i Amsterdam er som regel av dårlig kvalitet og den hjemmelagde er som regel fremstilt feil.
De vanligste tabbene er:
- At man ikke bruker fuktig og frossent materiale
- At man mikser plantemateriale med is og vann i den samme bøtta som filteringsposene er i.
- At man er for hardhendt. Bruker miksmastere og driller. Ei god, gammeldags sleiv gjør jobben. Man kan ta i bruk miksmaster eller drill, men man må isåfall gjøre det på de siste rundene (når kvaliteten blir dårlig uansett).

Slik skal god ice-o-lator se ut (plantene er høstet litt for tidlig): ICE-O-LATOR - BILDE

Med 50g marijuana av prima kvalitet ville jeg ha laget "budder":
- How to make budder (youtube.com)

Litt høyere potens enn ice-o-lator, enklere, rimeligere og tørka&cura buds egner seg svært godt.

Du vil få mellom 5-10g avhengig av kvaliteten på marihuanaen. Hvilke maskestr. på filteringsposene har du?
Du bør ha en på 25 mc. eller mindre.
Personlig har jeg en filteringsbag på 220 mc. (bubblelator-machine) og filteringsposer på 160 mc. (plantemateriale), 75 mc. (kvalitet 3), 50 mc. (kvalitet 2) og 25 mc. (kvalitet 1). Det er ikke noen vits i for mange filteringsposer - det vil kun føre til svinn.

Men som sagt, vil jeg hadde vært deg så ville jeg ha laget "budder".

PS! Det ble rotete. 2 poster ble til en post..
Kjøp en buble-a-tor på cropshop. ( "Boble-Tor" )

www.cropshop.no
kjøpte ICe fra fler forskjellige shops i Amster, kan ikke si det levde opp til ryktet. Fikk Kush jeg syntes var MYE bedre, men smak og behag..

Trodde jeg ble "bøffa" på første shoppen, men det gjorde jeg vist ikke..
50 gram er altfor lite til at det er vits for dere å lage gumby hash. Du kommer til å stå igjen med noen få gram hasj av relativt god kvalitet alt ettersom hvor heldig du er, siden det er første gang og du ikke engang vet hvordan så tipper jeg mer eller mindre alt blir waste. Du kommer til å stå igjen med masse vått plantemateriale, en grøt, som du i all desperasjon vil prøve å tørke igjen, men ender opp med masse mugg og dritt, og i prosessen er det også fare for å skylle bort en del terpener som er vannløselige.


Mitt tips vil være å kjøpe en silkeduk eller to, første på rundt en 160 micron og den andre på rundt 80 micron. Eller om du vil raffinere det helt; en siste på rundt 30 micron. Det som havner mellom 30 og 80 vil være kremen av hasj å regne, så lenge det er en 50\50 krysning eller en som lener mot indicasiden, noe nettopp kush er.
Kremen fra veldig sativa-dominerte eller rene sativa-strains vil ligge noe høyere enn 70-80 microns siden trikomene er litt mer avlange og større, dermed vil kremen av kremen ligge rundt 90-100 på sativa.


Fremgangsmåte:

Frys ned budsa.
Gå ut på verandaen eller et annet kaldt sted ute, evt i en stor fryser. Legg noe under, en glassplate er vel ideelt her, eller noe lignende. Ha 30 micronduken i bunn, og så 80, og på toppen 160.
Begynn så å sprette budsa litt på duken. Ikke mye som skal til før trikome-hodene knekker av i kulda. Jo mer forsiktig du er, jo renere produkt vil du få. Dette er en del arbeid, spesielt tidskrevende er det, men jo mer arbeid og tid du legger i det jo finere produkt vil du ende opp med.

På 50 gram vil du IKKE få mye, du ender kanskje opp med 1 gram eller et par, men det ene grammet vil være jævlig nice, og i tillegg kan du røyke budsa etterpå og oppnå fin effekt, dog noe redusert potens. Men det er bedre enn å waste driten i søle-gjørme-vann som gumby blir om ikke gjort riktig.
Sist endret av Norweedian; 1. februar 2013 kl. 19:15.
valar morghulis
skralle's Avatar
Drit i hasjen. Lag heller olje. Det er kjapt, enkelt og koster dere nesten ingen ting. Det ferdige produktet vil være så potent at dere ikke vil tro det!

Det ligger 100 videoer på youtube som tar for seg prosessen seg step by step. Blant annet denne: https://www.youtube.com/watch?v=0pYLXbPQdFM

Bare husk å bruke ren butangass i et ventilert område, helst ute. Ikke kødd med flammer og sigaretter mens du leker med butan!
Sist endret av skralle; 1. februar 2013 kl. 20:50.