Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3474
Dette er helt sikkert feil sted å putte denne, men for litt siden ble jeg tatt for bruk av Marijuana og fikk utsatt lappen i ett år. Jeg spurte politidama om dette også gjaldt øvelseskjøring, men hun svarte at hun ikke visste det og at hun skulle sjekke det ut. Siden da har jeg øvelseskjørt to ganger, men vet fortsatt ikke om det er lov eller ikke.

Også må jeg ta mørkedemo før 1. feb for å fullføre trafikalt grunnkurs, kan jeg ikke ta det nå? Må jeg vente til jeg ikke har utsatt lapp lenger og så ta TG på nytt?
Hvis det er sperrefrist du har fått, så nei. Grunnkurs vet jeg ikke noe om.
Sist endret av bloodshotEyes; 15. oktober 2013 kl. 11:02.
nei som i at jeg ikke kan øvelseskjøre?
Sitat av Anonymous123456 Vis innlegg
nei som i at jeg ikke kan øvelseskjøre?
Vis hele sitatet...
Riktig titegn
1. Nei, du kan ikke øvelseskjøre.

Såvidt jeg vet, så kan du ikke ta mørkekjøring heller, men du trenger ikke ta hele trafikalt grunnkurs på nytt om du ikke rekker det før 1. februar, du trenger bare å ta mørkekjøring. Det er derimot ingen som tilbyr mørkekjøring på våren/sommeren.
Jeg har sperrefrist, men har hatt kjøretimer fordi om. Blir ikke disse registrert da?
Har ikke nevnt noe om sperrefristen for kjørelæreren.
Hvorfor fikk du utsettelse av lappen når du ble tatt med weed? Kjørte du fjern? ^^
Sitat av LetsMisc Vis innlegg
Hvorfor fikk du utsettelse av lappen når du ble tatt med weed? Kjørte du fjern? ^^
Vis hele sitatet...
Politiet krever edruelighet for førebevis feks; alkoholikere/rusmisbrukere må gå på pisseprøve får å kunne ta/beholde førebeviset.
Ta seg en blås/fest i ny og ne trur jeg politiet ser bort fra (min erfaring).
Sist endret av justastonedhuman; 15. oktober 2013 kl. 13:53.
Javel? Så hvis man blir busta og nekter pissings kan man miste førerkortet?
Stemmer det. Man trenger ikke være i nærheten av en bil engang. Du ser jo disse sakene om ungdommer som politiet mener fester og drikker for mye, de mister jo lappen av den grunn, selv om de aldri har vært i nærheten av en bil mens de har vært beruset.
Sitat av LetsMisc Vis innlegg
Javel? Så hvis man blir busta og nekter pissings kan man miste førerkortet?
Vis hele sitatet...
Nu vet jeg ikke TS sin sak. men du må skille mellom missbruker å kontrollert bruker.
En missbruker vil uansett kjøre i ruset tilstand, en kontrollert bruker som har vært uheldig vil mest sannsynlig ikke mistet førebeviset sitt.
Enhver kan regne ut forskjell mellom missbruker og en frisk samfunnsmenneske som liker og ta seg en poff sjelden gang..
Sist endret av justastonedhuman; 15. oktober 2013 kl. 14:03.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hvis det er sperrefrist du har fått, så nei. Grunnkurs vet jeg ikke noe om.
Vis hele sitatet...
du kan øvelsekjøre med sperrefrist

du må få ett brev fra politiet på at du får lov å øvelsekjøre.

Hilsen en med sperrefrist som har fått lov av politiet og øvelsekjøre.
Jeg er trafikklærer. Du har ikke lov å øvelseskjøre om du har fått sperrefrist, dette gjelder både privat og med skole. Det som står i posten over, høres ut som en "spesial" avtale eller en politi som ikke har peiling.
Mørkekjøring kan du vel ta for der kjører du jo ikke.
Sitat av MrJohnBaloo Vis innlegg
Jeg er trafikklærer. Du har ikke lov å øvelseskjøre om du har fått sperrefrist, dette gjelder både privat og med skole. Det som står i posten over, høres ut som en "spesial" avtale eller en politi som ikke har peiling.
Vis hele sitatet...
Tror nokk ikke du er trafikklærer.

Har både hørt på statensvegvesen og politiet at du kan øvelsekjøre med sperrefrist.

svar fra begge to var ja.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Stemmer det. Man trenger ikke være i nærheten av en bil engang. Du ser jo disse sakene om ungdommer som politiet mener fester og drikker for mye, de mister jo lappen av den grunn, selv om de aldri har vært i nærheten av en bil mens de har vært beruset.
Vis hele sitatet...
Hvilke ungdommer da? Han ene som mistet lappen pga festing, men fikk den tilbake etter noen runder i rettsystemet?

Det å ikke kunne ta lappen pga at man ikke blir sett på edruelig nok til å inneha den er jo ikke akkurat en sperrefrist da den ikke er er pålagt av en dommer, så det jo mindre de samme kravene gjelder for øvelseskjøring skulle man tro politiet ikke kan gjøre så mye så lenge alt annet er i orden.
Sist endret av legalize_it; 22. oktober 2013 kl. 07:29.