Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 11400
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg ville frarådet deg fra å gjøre noe slikt, før du har skikkelig grep om hvordan applikasjoner fungerer, og fått en god forståelse av selve språket. Nettleser og alt som ikke kjøres i en liten svart skjerm er GUI. Hvis du ikke har programmeringserfaring fra før, vil jeg nok anbefale deg å holde deg til konsoll et par måneder framover.
Det med webbrowser, Han fulgte denne guiden
http://itpro.no/art/12285.html

Virker lett.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja, det er lett og den guiden fra Itpro suger mildt sagt og frammer vranglære i stor grad. Nå er den guiden skrevet av noen som er født nesten ut i 1992 så hva forventer man egentlig?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av masac
Så det du mener er at det er altså FYSISK umulig å programmere en brukbar kode med VB ? Synes det er voldtsomt mye fordommer rundt dette, og likevel brukes det flittig av mange bedrifter. Flere jeg har diskutert dette emnet med, som faktisk ikke har noen gyldig grunn til å misslike det. De bare gjør det, på grunnlag av at noen andre gjør det.

Jeg sier ikke at VB/C# er best - jeg sier at det er absolutt en verdig aktør på markedet som gjør det veldig effektivt å utvikle applikasjoner både lokalt og mot web.

Så for å ikke spore helt av her - til trådstarter:
Om du vil oppleve hvordan det er å få ting til raskt, og få en følelse av hvordan det er å programmere - ta en test av VB/C# ..du kommer ikke til å angre. Det er absolutt en god start.
Vis hele sitatet...
Jeg tror egentlig ikke noe på at du er i en posisjon som tilsier at du kan uttale deg om hverken hva som er god praksis eller brukt i markedet. Etter at du trakk in "OS koden" til forumet i en diskusjon om nytt design til nFF så har du mistet all kredibilitet i mine øyne.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
masac: Nå referer du også til både vb og c#. Det er VB det her er snakk om som et middelmådig språk, ihvertfall til å starte med.
Årsaken tror jeg er nok at Visual Basic har nådd over sine grenser til hva man kan gjøre når man skal bruke en slik "folkelig" syntax. For å følge med i utviklingen, og å tiltrekke brukermassene har man måtte implementere avanserte funksjoner i en begrenset syntax. Dette har gjort at man ender opp med et litt grautete språk.

Jeg tror ikke Visual Basic, fungerer like godt som det som en gang var tanken bak BASIC. Strengt tatt kan det nok heller slå andre veien om man har planer om å lære seg seriøs programmering.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av |d13m0b
Ja, det er lett og den guiden fra Itpro suger mildt sagt og frammer vranglære i stor grad. Nå er den guiden skrevet av noen som er født nesten ut i 1992 så hva forventer man egentlig?
Vis hele sitatet...
Det faktum at ekstremt mange eg har sett som lærer vb lærer det på det nivået der er antakeleg med på å forsterke mitt inntrykk av det som eit søppelspråk. I tillegg liknar ikkje syntaxet på nokon andre språk eg har sett, og verkar berre rotete dei få gongane eg har sett på det. Om ein lærer seg C-liknande syntax, så vert det nytta meir eller mindre direkte i mange andre språk.

Det er nok mulig å skrive god kode i VB, men vb oppfordrer ikkje til det i samme grad som python....
Sitat av Tias
Jeg tror egentlig ikke noe på at du er i en posisjon som tilsier at du kan uttale deg om hverken hva som er god praksis eller brukt i markedet. Etter at du trakk in "OS koden" til forumet i en diskusjon om nytt design til nFF så har du mistet all kredibilitet i mine øyne.
Vis hele sitatet...
OS, som i Open Source koden ? Hva er så unaturlig ved at jeg trakk den inn i en tråd om redesign av freakforum.nu ? Dette forumet er tross alt basert på en OpenSource kode.

Sitat av z0p
masac: Nå referer du også til både vb og c#. Det er VB det her er snakk om som et middelmådig språk, ihvertfall til å starte med.
Årsaken tror jeg er nok at Visual Basic har nådd over sine grenser til hva man kan gjøre når man skal bruke en slik "folkelig" syntax. For å følge med i utviklingen, og å tiltrekke brukermassene har man måtte implementere avanserte funksjoner i en begrenset syntax. Dette har gjort at man ender opp med et litt grautete språk.

Jeg tror ikke Visual Basic, fungerer like godt som det som en gang var tanken bak BASIC. Strengt tatt kan det nok heller slå andre veien om man har planer om å lære seg seriøs programmering.
Vis hele sitatet...
Det er vel minimalt med forskjell fra C# til VB, i mine øyne i allefall. Poenget mitt var/er at jeg har hatt god erfaring med å starte med VB, synes det vekket interessen for programmering siden det var forholdsvis lett å følge/og forstå eksempler/oppgaver som jeg valgte meg ut. Jeg har brukt det i flere jobbsammenhenger også, og synes forøvrig det har gått utmerket. Det er _DET_ som er mitt poeng. Programmering skal være GØY i starten - ellers finnes det ingen motivasjonsfaktor for å ta tak i tyngre og mer komplekse problemer senere, som kanskje - som flere her har påpekt og dyttet ned i halsen på meg - krever bruk av et mer fleksibelt/tyngre språk enn VB.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av masac
OS, som i Open Source koden ? Hva er så unaturlig ved at jeg trakk den inn i en tråd om redesign av freakforum.nu ? Dette forumet er tross alt basert på en OpenSource kode.
Vis hele sitatet...
Jeg missforsto deg, OS står vanligvis for Operativsystem her på berget. Beklager.

Men når det er sagt så er det en veldig merkelig ting å si. Du har ikke satt deg inn i open source koden? Hmm...
Sist endret av Tias; 14. mars 2008 kl. 12:11.
Sitat av masac
Det er _DET_ som er mitt poeng. Programmering skal være GØY i starten
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg som har fritidsproblemer, men jeg har det artig med C++ selv om det mest hardcore jeg har laget er en addisjonskalkulator...
Programmering er som oftest gøy i begynnelsen, er vel også oftest derfor folk vil lære seg det?

Archj, en addisjonskalkulator er drit kult å lage når man er ny med programmering, i alle fall for meg, så jeg ville ikke sagt du har fritidsproblemer
Sitat av Archj
Kanskje jeg som har fritidsproblemer, men jeg har det artig med C++ selv om det mest hardcore jeg har laget er en addisjonskalkulator...
Vis hele sitatet...
Om man synes det er gøy så for all del, har det gøy med programmering enda jeg, og litt variasjon i språkbruken er egentlig ganske godt. Værste jeg har vært borti var eMVC++ på en ADAM kontroller, og da var det liksom ikke like gøy.. Men føler jeg har mast nok i denne tråden nuh .. trådstarter har sikkert sluttet å lese den uansett

Sitat av Tias
Jeg missforsto deg, OS står vanligvis for Operativsystem her på berget. Beklager.

Men når det er sagt så er det en veldig merkelig ting å si. Du har ikke satt deg inn i open source koden? Hmm...
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er kjent for klønete forkortelser. De ganger jeg har jobbet med Mambo/Joomla og andre CMS systemer har det vært ganske avgjørende for resultatet at jeg i allefall kjenner til de funksjoner som går ut til bruker, og samt hvordan designet er lagt opp til i form av templates/css og evt. andre ting.

Beklager om det var et dumt forslag, men husk det var kun en meningsytring =)
Noen som har erfaring med LearnVisualStudio.Net?

Er en slik tjeneste hvor man betaler feks minstepris ca 250 kr. Og da får man et års medlemskap. Og kan laste ned fritt bland rundt 500 video-tutorials.

http://www.learnvisualstudio.net/AllVideos.aspx

Kanskje noen har hørt om andre slike tjenester også?