Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 11167
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvom han ikke er voldelig ofte og dere ''har det flott etter hver storm'' så betyr ikke det at han ikke er en voldelig psykopat.
Trodde heller ikke eks-stefaren min var en voldelig psykopat før jeg så han voldta mora mi og slå ned søstera mi.
Han bryr seg jo ikke en dritt om dine følelser what so ever og er kun opptatt av å være en umoden drittsekk.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Får oppdatere dere om en måned da, så får vi se hvordan det har gått og om jeg ennå er inntakt. Jeg er jo ikke helt dum, jeg vet jo hvilken type personlighet han har og er, og er fullt klar over at han er manipulativ. Jeg drages vel mot assholes da, kanskje.

Daddyissues
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lukter mer og mer troll av hele greia.
Og om det ikke er det, så bør du ta et skritt tilbake for å lese det som er skrevet til deg, en gang til. Kanskje la det synke litt inn og.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Når jeg leser gjennom alt, så kan jeg forstå at noen tror at det er trolling. Jeg lurer på om det har gått litt langt oppi hodet mitt alt det her.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lukter mer og mer troll av hele greia.
Og om det ikke er det, så bør du ta et skritt tilbake for å lese det som er skrevet til deg, en gang til. Kanskje la det synke litt inn og.
Vis hele sitatet...
Tanken slo meg også, men har dessverre sett litt for mange eksempler på dette i virkeligheten.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ganske sikker på at du er samboeren min.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det tviler jeg litt på...
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
TS: hva er det egentlig du håper på at vi skal gi deg av råd?

Du har fått en hel del, men det ser ikke ut til at det er akkurat de rådene du søker.
Ufattelig mye drittslenging i tråden. Her er en ufullstendig liste over dritt som har kommet fram:
- Sårer / skuffer deg
- Temperament
- Hissig og høylydt
- Maktsyk
- Respektløs
- Egosentrisk
- "Splitta personlighet"
- Manipulativ

Felles for utrykkene er at alle mennesker besitter dem. Hun klarer å se forbi det fryktelige i mennesket og forelske seg i det nydelige. Det burde dere også prøve. Mannen din er ikke et monster, men bør jobbe jævlig hardt for å bevise seg verdig for deg framover.

Lykke til
Sist endret av eublem; 6. april 2017 kl. 11:13.
Sitat av eublem Vis innlegg
Ufattelig mye drittslenging i tråden. Her er en ufullstendig liste over dritt som har kommet fram:
- Sårer / skuffer deg
- Temperament
- Hissig og høylydt
- Maktsyk
- Respektløs
- Egosentrisk
- "Splitta personlighet"
- Manipulativ

Felles for utrykkene er at alle mennesker besitter dem. Hun klarer å se forbi det fryktelige i mennesket og forelske seg i det nydelige. Det burde dere også prøve. Mannen din er ikke et monster, men bør jobbe jævlig hardt for å bevise seg verdig for deg framover.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Nei. De fleste mennesker er ikke notorisk utro uten snev av dårlig samvittighet. De fleste mennesker er ikke voldelige. De fleste mennesker er heller ikke spesielt manipulerende. Mange mennesker kan såre folk og oppføre seg dumt, men felles for dem er at de eier nok selvinnsikt eller empati til å kunne se at de har gjort noe galt.
Sitat av eublem Vis innlegg

Felles for utrykkene er at alle mennesker besitter dem. Hun klarer å se forbi det fryktelige i mennesket og forelske seg i det nydelige. Det burde dere også prøve. Mannen din er ikke et monster, men bør jobbe jævlig hardt for å bevise seg verdig for deg framover.
Vis hele sitatet...
Det er ingen mennesker som er monster, og alle har positive sider. Det betyr IKKE at man skal bli i et undertrykkende og voldelig forhold. Du har rett i at alle har noe av disse egenskapene, men dette er en fyr som rett ut mener at han skal ha rett til å gjøre hva han vil med hvem han vil mens hun ikke har lov, han utøver fysisk vold mot henne og får henne til å tro at det er hennes skyld fordi hun er sjalu og emosjonell. Han er selvsagt ikke et monster, men dette er et usunt forhold. Det er godt dokumentert at det er veldig skadelig.
Sitat av eublem Vis innlegg
Ufattelig mye drittslenging i tråden. Her er en ufullstendig liste over dritt som har kommet fram:
- Sårer / skuffer deg
- Temperament
- Hissig og høylydt
- Maktsyk
- Respektløs
- Egosentrisk
- "Splitta personlighet"
- Manipulativ

Felles for utrykkene er at alle mennesker besitter dem. Hun klarer å se forbi det fryktelige i mennesket og forelske seg i det nydelige. Det burde dere også prøve. Mannen din er ikke et monster, men bør jobbe jævlig hardt for å bevise seg verdig for deg framover.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Typen puler rundt som det passer seg selv.

Holder det til at han er en kukk. Snill, eller ei.
Sitat av eublem Vis innlegg
Hun klarer å se forbi det fryktelige i mennesket og forelske seg i det nydelige. Det burde dere også prøve.
Vis hele sitatet...
Se forbi det fryktelige i mennesket og forelske seg i det nydelige... sånn helt ærlig gir ikke den setningen mening. TS har ikke poengtert en eneste god eller positiv ting med mannen sin annen enn at han "edruelig er en soleklar 10er."

Jeg tror at mennesker i bunn og grunn er full av kjærlighet og det er disse egenskapene vi må dyrke og bringe inn i et forhold. Dersom du som person ikke er bevist på hvordan du emosjonelt påvirker motparten hvor du stadig vekk stikker kniver i hjertet og river det fra hverandre dyrker du ikke akkurat lojalitet, tillit, kjærlighet eller lyst. Dersom man ønsker et fint forhold må begge parter gi, og man må gi ubetinget. Det typen hennes gjør er å ta, ta, ta, noe som er veldig egosentrisk og er med på å dyrke et ubalasert forhold.

Jeg tror definitivt ikke at mannen hennes er en komplett psykopat, jeg tror bare at de to sammen ikke er en optimal match. De har mistet respekt for hverandre, mens hun prøver og han gir faen. De gikk sannsynligvis inn i et forhold sammen uten nok erfaring eller selvinnsikt til å gjøre ting bra fra starten av. Ting har foråtnet seg over årene og er nå kommet så langt at det letteste rett og slett er å ta med seg all visdom og erfaringer, være singel en stund og komme seg videre. Hadde mannen elsket henne hadde han aldri oppført seg slik mot henne. Jeg tror TS virkelig tror hun elsker han, men jeg tror hun er mer forelsket i hva han kunne ha vært, hva de en gang hadde eller hvordan ting kan bli dersom ditt og datt.

Vi trenger ikke godta alle mennesker i livene våre. Det er ikke alle som fortjener å få en bit av hjertet. De som tar hele kaka om du gir de et stykke kan man like gjerne holde seg unna. Det er mange nydelige mennesker der ute som ikke har en helt forjævlig overflate eller et tonn av negative egenskaper man må grave seg igjennom. Man skal selvfølgelig gi alle en sjanse, men ikke sjanse på sjanse på sjanse på sjanse. Tillitt dyrkes og bygges, og man gjør seg fortjent til det gjennom gjensidig respekt. Jeg er stor fan av at mennesker må fikse seg selv, og at man derfor vil finne en partner som matcher hvor man selv er på livets reise mentalt. Selvsagt kan et rødt flagg her og der være en liten bagatell, og noe som aldri vil gjenta seg om man dater et menneske som er reflektert og selvbevisst, men når det kommer flagg på flagg på flagg på flagg tror jeg like gjerne man kan la skipet seile sin egen sjø og hoppe på ferga til selvstendighet.
Sist endret av kn^tte; 6. april 2017 kl. 12:59.
Jeg vil bare komme med noen tanker jeg har rundt saken din. Det kan være veldig vanskelig å se en slik sak som en burde. Han har helt sikkert gode egenskaper, og ingen på forumet kan se saken fra dine øyne, vi ser jo bare alt det fryktelige. Jeg forstår også det. Men psykologien bak det er ganske godt dokumentert; det gode han gjør vil også bli forsterket og husket bedre i dine øyne. En forelder som er både avvisende og støttende blir ungen mye mer avhenig av og glad i enn en forelder som er kun støttende (ihvertfall når det gjelder aper, men jeg har sett det hos folk ellers også.)

Når man blir behandlet som dritt gang på gang, og mister selvrespekten og ting blir ''ok'' vil det bare fortsette i denne banen. Man kan unnskylde og tolerere veldig mye. Samtidig blir en jo også påvirket av dem man er med. Det man får av å være i et slikt forhold er at en mister all selvrespekt, og man tar etter deres trekk. Se på deg selv, du er utro og sender snaps til andre, planlegger sex utenfor forholdet. Dette er et resultat av forholdet du er i nå.

Uten selvrespekt står det ikke lenger skam av å holde på slik. Og jo mer en holder på slik jo mer vanlig blir det og jo vanskeligere blir det å komme seg ut av. Man blir hjernevasket og vil derfor ikke engang ut av forholdet. Kanskje det er best for deg å avbryte forholdet før du ender opp patetisk, uten selvrespekt eller empati for andre, det ser ut til at du er på veldig god vei og innerst inne vet du selv at du er bedre.

Du må forøvrig ikke ta noen av svarene i denne tråden personlig, ingen her kjenner deg, vi ser bare en situasjon av en fremmed og ser naturligvis derfor helt unbiased på det.
Jeg håper forholdet ender godt. Det er motivet mitt og det er målet til TS.

Håper ikke hun synker på hans nivå og er utro. Finn en annen lærepenge. Han skal kjenne på skam, ikke sinne for deg.

En liten sjalabais og utestenging på verandaen, er tydeligvis grov psykisk og fysisk vold - mange som lever på bomull her og forlater de man elsker, uten spørsmålstegn. Det viser at mennesker ikke er fulle av kjærlighet.
Slik det blir framstilt så er typen kontrollerende, eublem.

Man stenger ikke ut samboeren sin på verandaen sånn uten videre. Man tar heller ikke grep på en person med hendene bak ryggen. "Normale" mennesker gjør ikke slikt.

Har hatt mine krangler med samboeren selv. Har hendt seg man får dårlig samvittighet fordi man presterer si noe mindre vettugt i sinne, men aldri har man stengt ute noen, eller brukt fysisk vold. Jeg er kjapp med en unnskyldning selv når man ser at man kanskje har tråkket over streken. Krangel er normalt i et forhold, men det får være måte på.

Forholdet til TS tok slutt da typen var utro. Enkelt og greit. Da har ikke vedkommende respekt for personen man er sammen med. Da har det gått så langt at man ikke er glad i hverandre slik det burde være. Da er det like greit slutte av.

Kommer det dit en gang at man selv skulle være/vurderer være utro, så ville jeg avsluttet forholdet før det kom så langt. Eventuelt etter man har vært utro. Er ikke mye trakte etter når man ikke har et åpent forhold rundt andre sexpartnere.

Et forhold uten respekt for partneren er ikke et forhold det er noe trakte etter.
Sitat av eublem Vis innlegg
En liten sjalabais og utestenging på verandaen, er tydeligvis grov psykisk og fysisk vold - mange som lever på bomull her og forlater de man elsker, uten spørsmålstegn. Det viser at mennesker ikke er fulle av kjærlighet.
Vis hele sitatet...
Å kalle utroskap og det å bli lagt ned i bakken og få armen brytt oppover ryggen av personen som står deg nærest og du elsker ''en liten sjalabais'' og børste det av som ingenting er kvalmende og smakløst.
Det er to mennesker som har vært i lag i 6 år og det har oppstått 1 hendelse av betydning (hånd på rygg)+utroskap (dritkjedlig, men dritnormalt)...

Det er på ingen måte en lost case og det er masse håp for at forholdet deres kan blomstre

What doesn't kill you makes you stronger
Sitat av eublem Vis innlegg
Det er to mennesker som har vært i lag i 6 år og det har oppstått 1 hendelse av betydning (hånd på rygg)+utroskap (dritkjedlig, men dritnormalt)...

Det er på ingen måte en lost case og det er masse håp for at forholdet deres kan blomstre
Vis hele sitatet...
Men det er jo enda mer sannsynlig at han kommer til å være utro igjen. Og bruke vold. Igjen. Hvordan har denne fyren gjort seg fortjent til å få flere sjanser?

Sitat av eublem Vis innlegg
What doesn't kill you makes you stronger
Vis hele sitatet...
Det skal jeg si neste gang jeg møter noen som er permanent lenka til rullestolen grunn av ulykker. Eller, du vet, grov vold.

Men helt alvorlig, det argumenet kan jo brukes til å rettferdiggjøre alt - inkludert det stikk motsatte av din konklusjon. "Det er kjipt å bryte opp et langvarig forhold, men verden er stor og livet fullt av muligheter! Gi deg i kast, prøv! - what doesn't kill you makes you stronger!" See?

Noen ganger er det fint å vende det andre kinnet til og tilgi, men det er jo ikke helt heldig å redusere seg selv til en dørmatte heller.
Sist endret av Myoxocephalus; 6. april 2017 kl. 14:59.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men det er jo enda mer sannsynlig at han kommer til å være utro igjen. Og bruke vold. Igjen. Hvordan har denne fyren gjort seg fortjent til å få flere sjanser?

Det skal jeg si neste gang jeg møter noen som er permanent lenka til rullestolen grunn av ulykker. Eller, du vet, grov vold.

Men helt alvorlig, det argumenet kan jo brukes til å rettferdiggjøre alt - inkludert det stikk motsatte av din konklusjon. "Det er kjipt å bryte opp et langvarig forhold, men verden er stor og livet fullt av muligheter! Gi deg i kast, prøv! - what doesn't kill you makes you stronger!" See?

Noen ganger er det fint å vende det andre kinnet til og tilgi, men det er jo ikke helt heldig å redusere seg selv til en dørmatte heller.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om en alkoholisert konebanker, som står til fare for å skyte seg selv eller andre. Det er snakk om to unge mennesker med hver sine problemer hvor begge parter tydelig har et ønske om å fortsatt leve i lag. La oss hjelpe dem, shall we?

Sitatet passet inn i innlegget mitt og poengterte at de kan ende med et veldig sterkt forhold.
Sitat av eublem Vis innlegg
Det er to mennesker som har vært i lag i 6 år og det har oppstått 1 hendelse av betydning (hånd på rygg)+utroskap (dritkjedlig, men dritnormalt)...

Det er på ingen måte en lost case og det er masse håp for at forholdet deres kan blomstre

What doesn't kill you makes you stronger
Vis hele sitatet...
Jeg og min samboer har vært sammen i 14 år og det har ikke oppstått en slik hendelse som du mener er normalt. Etter 6 år er det normalt med hånden på ryggen? Etter 6 år til, hva er normalt da? Albuen i feil/motsatt vinkel?

På en annen side har jeg aldri sett naboene stående ute på verandaen utestengt heller. Hvor normalt er dette?
@Jens1
Det har heller ikke hendt i min familie, mye værre ting har skjedd. Også i din.

Ingen forhold er perfekt, ingen er normal. En familie på hver side full av inntriger. Sårte hjerter, utroskap og utallige basketak på fest. Ville ikke vært mye Jens om alle skulle forlatt hverandre over dritt, ville det? Hvem er forsåvidt du til å dømme hva som er normalt?

@TS
For å gi ham skikkelig skam er det kun kreativiteten som stopper. Med litt planlegging og hjelp er tipsene mine fult gjennomførbare og effektive:
- Se noen triste og ekte filmer som viser utroskap og vold, skru av mitt i en voldsepisode og si kjapt at ta takler du ikke å se. Tårer her ville satt et punktum.
- Ring lokalradion og hør om at de kan gjøre et opprop til en utro mann - skru opp lyden litt før (uten navn selvfølgelig) ..Få de til å spille av "How would you feel" - Ed sheeran
- Få en kompis av han på besøk, få han til å si noe skikkelig utydelig som: "visste dere at gorillaer har fortrolig med andre bakpå ryggen". Og du blir forskrekket og forakt. (Poenget her er å få karen din til å sitte som et spørsmålstegn og kun hørt ordene, gorilla, fortrolig bak ryggen). Gå hent kaffe hvis han spørr om gjentakelse og få kompisen til å snakk seg bort.
- Spill love songs når han er i nærheten - Det har nemlig nå blitt din nye låt: "How would you feel" (samme som radion)
- Glem en graviditetstest en plass han vil legge merke til den (men gjemt. Vil gi en tankevekker)
- Forlat PC-n oppe med en nettside med brudekjoler og litt senere en VG-artikkel som "Siktet for vold mot kone".
- Fortsett sånn hver dag, men ikke med alt for mange hint. Det vil avsløre deg. Hvis han blir sint er det et godt tegn, da vet du at løgnene hans er avslørt. Lat som ingen ting, spørr om hva som er galt osv. Gjerne også si: du har jo blitt helt vrangforestilt.

Du kan hjelpe han med små tegn for å få hjernen til å tenke. Han må ALDRI få vite det. Det skal være hans valg å forbedre seg.

Et annet tips om han noen gang aser seg skikkelig opp bruk hans eksakte ord tilbake.
- Du er ei jævla fitte
- Du føler jeg er ei jævla fitte
Sist endret av eublem; 7. april 2017 kl. 00:16.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av eublem Vis innlegg
Det er to mennesker som har vært i lag i 6 år og det har oppstått 1 hendelse av betydning (hånd på rygg)+utroskap (dritkjedlig, men dritnormalt)...
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke 1 hendelse når det har skjedd flere ganger?
Må spørre.

Har mods sjekket om det er trolling som foregår i tråden? Minner mye om en tidligere lignende tråd.