Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 9622
har lenge lurt på om det er mulig å komme seg rundt vg pluss og dagbladet pluss.
er dette mulig?
er ett par artikler jeg vil lese unødvendig å betale spenn for en måned når det er 1 artikkel jeg vil lese.
hvis det fantes et offentlig tilgjengelig hull i paywallen til avisene og det ble delt her på offentlig fora, så kan du banne på at det hullet ville blitt sperret i løpet av et par dager

Tror mao ikke du vil få et positivt svar på dette. Det enkleste et nok å spørre noen du kjenner om å kopiere innholdet av artiklene du vil lese?
Har ikke funnet noe vei utenom dagbladet og vg.. men jeg har en løsning for adresseavisens "pluss" artikler.. kopier linken, gå til google skriv "cache:" så tar du bare "ctrl/v", copy paste.. and bob's your uncle
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nZaal Vis innlegg
Har ikke funnet noe vei utenom dagbladet og vg.. men jeg har en løsning for adresseavisens "pluss" artikler.. kopier linken, gå til google skriv "cache:" så tar du bare "ctrl/v", copy paste.. and bob's your uncle
Vis hele sitatet...
Ja, og kva logiske konklusjoner kan vi trekke av det. Vi veit følgande om googlespideren:
*Useragent
*Støtter javascript
*Reverse DNS peiker til Google.

Kva logiske konklusjoner kan vi dra av dei tinga vi veit, og kan vi utnytte det på eit vis?

(Det er eit retorisk spørsmål frå mi side - eg har i stor grad svaret).
Sist endret av vidarlo; 18. november 2015 kl. 19:26.
Bruk utvidelsen "Adressaway" til Chrome for +tilgang på adressa.no
er jo for dagbladet og vg jeg trenger ikke adressa.no
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, og kva logiske konklusjoner kan vi trekke av det. Vi veit følgande om googlespideren:
*Useragent
*Støtter javascript
*Reverse DNS peiker til Google.

Kva logiske konklusjoner kan vi dra av dei tinga vi veit, og kan vi utnytte det på eit vis?

(Det er eit retorisk spørsmål frå mi side - eg har i stor grad svaret).
Vis hele sitatet...
Kun ett lite tips fra meg.. Jeg er langt ifra noen ekspert..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
er jo for dagbladet og vg jeg trenger ikke adressa.no
Vis hele sitatet...
Dei to krever innlogging, og einaste praktiske måten er nok å spør nokon som har tilgang.