Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 10360
Fant noen pakker ramen nuddler i skapet. Har ikke noe mat så vurderer å spise disse. Er det farlig å spise nudler fra 2011? Er jo 2 år siden holdbarhets datoen gikk.
Senest i dag kjøpte jeg nudler til 3 kroner pakka på den lokale Ica, og jeg vet at på Rema 1000 koster det 1.80,- for pakkene der.

Hvorfor vil du risikere å bli dårlig av å spise disse nudlene når de er såpass billige?

Du kommer ikke til å dø, men du blir sannsynligvis kvalm og/eller blir dårlig i magen av dette.

Hvis du spyr eller driter ut alt med en gang går det jo mot sin hensikt å spise disse hvis målet er å få i seg energi.
Kan noen svare, jeg er sulten xD

vell, for det første klokka er 01:21 ingen butikker er åpene.

Nærmeste bensinstasjon er 30 min gåing.
Sist endret av VitoScaletta; 9. oktober 2013 kl. 01:21.
De diskuterer det her: http://chowhound.chow.com/topics/412153. Tråd fra 2007.

Cliffs:
- Så lenge det ikke lukter stygt skal du bare spise.
Sist endret av uaexed; 9. oktober 2013 kl. 01:24.
Så lenge det ikke er muggen og lukter vondt kan du spise det.
Hvis det ikke lukter ille. er det ikke farlig, som uaexed sier! Det er bare å hogge innpå!
synes den lukta litt fancy, men kan liksom ikke finne ut av om det lukter æsj eller lukter nam xD

pleier som regel ikke lukte på maten før jeg lager den da jeg spiser det føre datoen

når jeg tenker over det så lukter de playdoh så tror jeg får bare sulte meg gjennom natten.
Ta det med ro! Jeg har tidligere spist hermetikk og tørrvarer, som har vært over 30 og 40 år gammelt. Hvis dine nudler har vært tørre, er det at fettet har blitt harskt, det verste som kan ha skjedd. Og harskt fett er totalt ufarlig, det bare gir en annen smak. Varer uten/med lite fett eller mettet fett harskner ikke. Det som skjer under harskning, er at dobbeltbindinger i fettsyrene blir løst opp, og det binder seg et hydrogenatom til pr. dobbeltbinding. Så fettet blir mere mettet.

Riktig oppbevart hermetikk og tørrvarer, kan i praksis holde seg i flere 100 år, hvis en ser bort ifra harskt fett. Det er bl.a. blitt smakt på vin, som er over 1000 år gammel, ingen merkte noe rart, og vinen var antageligvis nesten like fin (vanskelig å vite, da ingen i live har smakt den fersk ).
vell disse ramen nudlene har ligget i et skap på rommet mitt ganske lenge og jeg har vist om de hele tiden.. rommet mitt er på ca 23+ hele tiden... merket at de luktet litt rart nesten som playdoh.. ingen åpninger på "esken" heller.
Fortsatt i live?

Hellige jul, bare spis de. Er ikke noe farlig.
Det er bare å sette på vannkjelen!
men faen a, gidder jo ikke ete ting som lukter kitt?

meh, alt som kan skjer er at jeg driter hele natta, brb.
Sist endret av VitoScaletta; 9. oktober 2013 kl. 02:10.
DayZ - Fight for survival!

You can have my beans!



Neida :P Bare å spise
lett for dere å si som ikke skal spise nudler fra 2011 :P


synes enda den lukter litt som playdoh selv med krydderet.
Sist endret av VitoScaletta; 9. oktober 2013 kl. 02:25.
Hva lukter rart, nudlene eller krydderet? Det lukter nok snålt fordi fettet har harsknet litt, men du hadde ikke greid å lukte på det om det virkelig var blitt dårlig.
krydderet luktet rart men smakte som krydderet skulle nudlene lukter playdoh men smaker ganske godt.

så foreløbig er det safe og spise inntil jeg går på dass eller noe da :P
Nudler lukter ofte lekekitt, det er samme type fett. Ikke bekymre deg over dette, jo mer du tenker over det, jo dårligere kan du føle deg.
hadde 2x120g i 1 talerken, har vell spist opp ca halv parten av det, fordi jeg ble mett...

smaken var ganske så god og magen har det godt.


Bluegrot: placebo
Sist endret av VitoScaletta; 9. oktober 2013 kl. 02:41.
Jepp. Jeg har sjelden blitt dårligere enn da jeg trodde jeg burde bli dårlig. Maten din har nok best før-dato i 2011 fordi det er da det begynner å lukte lekekitt av nudlene, ikke fordi de er giftige.
Du virker badass D: ! hadde ALDRI turt å spise for gamle nudler. Lever du enda eller?