Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 6690
Lurer på om det er noen som vet om narkobikkjer greier å lukte knips.
Jeg har hørt at bare noen få hunder er trent opp til det, men det virker litt rart siden de fleste knips inneholder amf. og det lukter jo hundene.

Håper å få svar fra noen som vet det, og ikke bare tror.
De bikkjene som var med på rassiaet hos en jeg kjenner lukta seg frem til noen knips som lå i en komode og noen hundre rohypnoltabletter som var gjemt et annet sted.
Sist endret av Trippa; 20. februar 2008 kl. 15:55.
Du kommer rett og slett med svaret selv
men det virker litt rart siden de fleste knips inneholder amf. og det lukter jo hundene.
Vis hele sitatet...
Ja, narkohunder klarer og lukte seg frem til det...
Hundene til politit, eller egentlig alle hunder kan trenes opp til og lukte hva som helst!
Saa en dokumentar her om dagen hvor politiet hadde trent opp en bisje til og lukte brenne cd'er, siden er var saa stort problem med pirat virksomhet hvor de var.

Var faktisk skuddpremie paa hode til den bisja
Sitat av Kastrup
Hundene til politit, eller egentlig alle hunder kan trenes opp til og lukte hva som helst!
Saa en dokumentar her om dagen hvor politiet hadde trent opp en bisje til og lukte brenne cd'er, siden er var saa stort problem med pirat virksomhet hvor de var.

Var faktisk skuddpremie paa hode til den bisja
Vis hele sitatet...
Leste dette flere plasser, men etter kjapt googlesøk kom jeg først fram til DETTE
Kastrup: Spiller ingen rolle hva de i teorien kan trenes til å lukte. Det viktige er hva majoriteten av bikkjene er trent til.
Hva med lsd i papir?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tviler sterkt i og med at:

Kode

                                 PHYSICAL DATA
 DESCRIPTION: TASTELESS, COLORLESS AND ODORLESS CRYSTALLINE SOLID.
I og med at dosene er i microgram tviler jeg på at det har mye lukt å gi fra seg (lukt er jo i grunn små partikler fra gitt stoff som blir innhalert via nesen).

Kilde: http://www.erowid.org/chemicals/lsd/...ta_sheet.shtml
Sist endret av Dodecha; 22. februar 2008 kl. 14:46.
Sitat av krakaren
Hva med lsd i papir?
Vis hele sitatet...
Nei. Ingen narko hunder er trent opp til å lukte LSD.
Er det lukt på lsd i heletatt?
Så det er med andre ord fri import av LSD?
Sitat av nikita
Så det er med andre ord fri import av LSD?
Vis hele sitatet...
Ja noe sånnt. Men det er ikke akkurat ett gatemarked for LSD men brukt i lukkete grupper.

Men la oss ikke gå offtopic Narkohunder og lukting!
Veeeldig variabel kvalitet på de bikkjene tho, fant ikke pot eller kola hjemme hos meg..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av hideout
Veeeldig variabel kvalitet på de bikkjene tho, fant ikke pot eller kola hjemme hos meg..
Vis hele sitatet...
Dette fordi politiet ikke alltid er like ærlig med hvilken type hund du får besøk av.
Politiet har ofte med seg en "noia hund" eller hva man nå enn skal kalle det for. Det kan være rednings hund, lik hund, vanlig politi bikkje, bombe hund, osv. Et ekstrèmt tilfellet jeg husker fra tenårene, var en politibetjenten brukte sin personlige hund. I håp om at disse personene det angikk skulle røpe hvor de oppbevarte det evt. 'stæsjet politiet trodde var der. I tilegg kan det være noe politiet bruker mot deg, bare for å se hvordan du reagerer.

Jeg vet om endel tilfeller hvor politiet benytter akkuratt slike hunder f.eks på arrangemènter, festivaler osv.
Om politet tror man/flere(type.: gruppe mennesker) er en person som har noe å skjule og fronter deg med f.eks 2-4 betjenter og en bikkje. Vil de nok være obs. på reaksjonene dine, eller til de forskjellige personene det gjelder.
Enkelte lar seg fort stresse, vimse og rote i lommer osv. Når politiet har med seg hund er det da en grunn nok til å ransake deg.
I grunn litt det samme som jobben til tollerne bak speil glassene. Ser etter "mistenkelige personer", stressede eller what ever. De og ikke minst politiet 'tar' deg på grunn lag av hvordan man reagerer i en slik konfrontasjon.
Som oftest hvis politiet kommer med en Schæfer hund, er det mest sannsynelig en hund som er beregnet for andre formål enn, narkotika.
Men selfølgelig, det finnes ingen forsikring på dette. Så jeg skal ikke påstå at det ikke finnes Schæfere også. Men jeg har tilgode å se "en som fungerer"
Men hunder har gode og dårlige dager, akkuratt som oss mennesker.

Uansett, det finnes ikke mange narko hunder i Norge.
Tjaaa, de skulle og ha den hunden med ut i skogen for å finne et hekto med kola, noe den fant etter en times tid..så tror det var ei vanlig bikkje, bare jææævli dårli :P
Nå skal det sies at en god snusehund skal kunne finne et frimerke på en fotball bane...
Det er utrolig gode til å spore opp selv minimale mengder. Er det en godt trent narko hund vil den lukte seg fram til det den er trent til lukte. Uansett hvilket kvanta det er.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
lukter de piller som valium, xanor og rivotril?
useless: som sagt allerede: de lukter alt som avgir lukt, og de finner det de blir trent til
Sist endret av pawsan; 6. juni 2008 kl. 06:51.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Spørsmålet er vel om piller som valium, xanor og rivotril gir fra seg lukt da, og kanskje til og med om det er vanlig at hunder blir trent til det.
psychedelic:

Ja, narkobikkjer lukter knips. Det er faktisk så intens lukt at jeg kjenner den til og med sjøl.
Sitat av Dodecha
Jeg tviler sterkt i og med at:

Kode

                                 PHYSICAL DATA
 DESCRIPTION: TASTELESS, COLORLESS AND ODORLESS CRYSTALLINE SOLID.
I og med at dosene er i microgram tviler jeg på at det har mye lukt å gi fra seg (lukt er jo i grunn små partikler fra gitt stoff som blir innhalert via nesen).

Kilde: http://www.erowid.org/chemicals/lsd/...ta_sheet.shtml
Vis hele sitatet...
Så jeg kan ta med meg en hel koffert med lsd hjem fra utlandet da? OMG!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
twisted shroom: i teorien kan du ta med deg dét og en fin samling av de fleste RC stoffene ettersom de er så nye (og endel av de luktfrie) at ingen narkotikahunder kjenner de igjen.
Visste du at...

...Narkohunder kan lukte partikler helt ned til 2 ppm?
Sitat av Pope
Visste du at...

...Narkohunder kan lukte partikler helt ned til 2 ppm?
Vis hele sitatet...
Det er jo dårligere enn menneskelig luktesans er for div. kjemikalier, så kan ikke si jeg er særlig imponert.

Ethyl acetate 0.006 - 0.686 f.eks..

Men at hundene er bedre enn oss skal jeg ikke si noe på :P
Sitat av Graapho
Spørsmålet er vel om piller som valium, xanor og rivotril gir fra seg lukt da, og kanskje til og med om det er vanlig at hunder blir trent til det.
Vis hele sitatet...

klart det avgir lukt, veldig få ting her i verden som ikke avgir lukt
Sitat av twisted shroom
Så jeg kan ta med meg en hel koffert med lsd hjem fra utlandet da? OMG!
Vis hele sitatet...
Det er jo fortsatt sjangse for at du blir stoppa i tollen da?
Kan jo bli stoppet i tollen, men så lenge du ikke fyller hele kofferten, så er papir på høykant veldig vanskelig å kjenne igjen som noe spesielt med røntgen..
Spørs kos type knips du har, mange bruker blande my shit som: amf, hero osv.

Men reint MDMA gir veldi lite lukt slik at at narkotika hunder som er trent opp for å finne "XTZ" ikke reagerer på de beste knips selv om det er 10centi unna og forpakka i singel klipspose...
Så for å formulere det spørsmålet som folk her egentlig har lyst til å få ett svar på;

Blir majoriteten av narkohunder i Norge trent opp til å lukte MDMA (ikke knips, MDMA!#@)?
Sitat av vict0r
Kan jo bli stoppet i tollen, men så lenge du ikke fyller hele kofferten, så er papir på høykant veldig vanskelig å kjenne igjen som noe spesielt med røntgen..
Vis hele sitatet...
Men husk at feks lsd er et type stoff som for mister potensiale når utsatt for bla. varme/lys/oksygen(?). Hva er best å pakke det i, og hvor mange % fordamper mens du venter på kofferten din?
Vet om noe som kom som vanlig brevpost, bare innimellom et bursdagskort.

Det er lenge siden, men det var liten suksess med de bitene nja. Betydelig svekket etter en tur, i posten - gjennom, ehh, Europa..

Edit : Victor : Tja, si det du ? Blir det fraktet, og om så flytende, eller best på papir? Eller sitter naboen din og lager det, mens vi snakker ? Retorisk, jeg vet ei..
Sist endret av pidget; 6. juni 2008 kl. 20:54.
Hmm, det er jeg ikke så erfaren med, men er sikkert riktig! Hva blir blotterark som oftest fraktet med/i da?
Sist endret av vict0r; 6. juni 2008 kl. 20:40.
Strengt tatt smugler man vel en stor mengde LSD løst i vann, noe som som oftest er langt mindre mistenksomt enn å bære på en koffert full i blottere, deretter dypper man blotterpapir i en utblandet løsning og selger det, når det kommer inn i landet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Kastrup
Hundene til politit, eller egentlig alle hunder kan trenes opp til og lukte hva som helst!
Saa en dokumentar her om dagen hvor politiet hadde trent opp en bisje til og lukte brenne cd'er, siden er var saa stort problem med pirat virksomhet hvor de var.

Var faktisk skuddpremie paa hode til den bisja
Vis hele sitatet...
Dere burde se filmen " Never get cought with marihuana "

Dær viser dem hvordan man trener opp narkohunder til å lukte forsjellige ting.

Først kommer 20-30 hunder på " audition " dær de som er mest KLIKK etter å finne en ball, de som har en " obsession " etter en spesiel ting blir valgt ut. etter det blir " ballen " / tingen.. bytta ut med eventuelt det politiet trenger å trene hunden til opp til og finne, dvs alt forsjellige ting. Mostly Hasj/mariujana.

Treningen er lagt opp på den måten at hundene er gal etter å finne den lukten å når de gjir fra seg det de har funnet får de en reward.



avesst
De finner det de er trent opp til å finne. Så enkelt er det.
Sitat av Alle Er Bjønn
De finner det de er trent opp til å finne. Så enkelt er det.
Vis hele sitatet...
Det vet jo alle, men han lurer jo på om de finner MDMA. Det er litt mer spesifikt enn om de kan lukte det de er trent opp til. Han vil f.eks ha en sikker kilde på at hunder kan/kan ikke lukte MDMA.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Sigurd4u
Nei. Ingen narko hunder er trent opp til å lukte LSD.
Er det lukt på lsd i heletatt?
Vis hele sitatet...
Jeg vet tviler sterkt på at knarke hunder er trent opp til å lukte LSD. Men LSD lukter.
LSD lukter ikke etter at det har trukket inn i blotter papir eller sukkerbiter som har ligget lenge. Men "ferske sukkerbiter" lukter det litt av. Det samme gjelder da LSD i flytende form.
Jeg prøvde nettopp å finne ut av hva det lukter, men det var ikke så lett. Det nærmeste jeg klarte å konkludere med var "Tannlege". Men langt i fra på samme måte som jeg synest Ketamin lukter "Tannlege".
LSD lukter (prøv å forstå meg rett) "Sterilt tannlege". Altså en veldig svak, men alikevel sterk lukt. Søt/steril/tannlege lukt.
Jeg vet at det er veldig dårlig beskrevet. Men ettersom jeg regner med at det kun er LSD som lukter det samme som LSD, klarer jeg ikke formidle det på noen annen måte.

Uansett vil jeg annta at hunder vil kunne lukte det, om LSD hadde vært et så stort problem at Politiet mente de var tjent med at hundene var trent til dette.
speq: Det du lukter er løsemidlet som er brukt, ikke selve LSDen. Til alle praktiske formål kan det trygt regnes med at LSD ikke luktes.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Aye, Good shit!
Det var greit å få avklart, ettsom nesen min gav meg andre svar enn hvilken informasjon jeg i alle år tidligere har fått tilsa.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan skal jeg si dette uten å gå i detaljer.. Jeg har mang en gang sett narkohundene til tollvesenet i aksjon på trening, og folkens, det er ikke no god idè og engang tenke tanken på å lure en veltrent narkohund. Klarer du det er det på slump. Enkelt og greit.
Og jeg har sett de beste smuglerene i aksjon, er ikke nybegynnere det heller :-)
som det blir sagt her, HUNDER KAN LÆRE SEG TIL Å LUKTE ALT. poenget med en hund som gjør ett søk er luktBILDET. dvs i det en hund ankommer ett rom feks, så er den avhengig av ro og jobbe uforstyrret. hunden kan lukte om det feks har blitt røkt hasj der forrige uke. men den kan alikevel pga forstyrrelser ha problemer med å finnne noe som er gjemt unna. personsøk med hund skal etter "boka" gjøres på en person sittende på en stol. hvorfor kan vel de fleste skjønne selv.
hunder på gardermoen gjør stadig søk, og markerer omtrent daglig på flyseter. hvorfor- jo personer som har ting i kroppens hulrom. og ut av det/de hulrom kommer det luft, med eller uten vilje slipper vi ut litt luft av stussen hele tiden. og da kan man jo selv tenke seg hvor godt en hund lukter.
men en hund blir fort sliten og da avtar jo sikkerheten bak søket. to hunder i samme ekvipasje er giftig, da kan en hvile og den andre jobbe.

siste jeg hørte, av sikre kilder ja, er at politiet/tollvesenet nå har 1 eller 2 hunder som kan finne piller. dvs nesten ALLE piller. hvordan, jo de har lært seg til lukte seg fram til bindestoffet i pillene, dvs det som holder ting sammen. det vil da bli funnet masse piller og masse lovlige piller, men også da valium osv osv.

en annen grunn til at hunder før også fant piller er at man ofte har berørt piller med samme hender som har berørt andre skumle saker.. dvs blanding av korta... :=)

får du en hund på besøk (politiet, toll og fengsel samarbeider veldig, og det er ikke så mange av disse gode hundene) og du har ugler i mosen er trikset å avlede hunden. hvis hunden får belønning med ball ved funn, kan du jo tenke deg hvilken furore du lager ved å gi hunden belønning helt uten grunn.. men du vil selvfølgelig få tjenestemennenes fulle oppmerksomhet etterpå da. men mange andre morsomme måter å avlede hund på.

my 2 cent
hmm kanskje litt off-topic men sida hetctoroslo snakka om å avlede narkohunder tenke jeg at jeg kunne åpne kjeften om noe jeg har hørt at virker.

En kompis av meg hadde purken og bikkje på besøk. Han hadde en del greier i kåken sin da, så da han så purken komme strødde han masse pepper (asså ikke amf. tar du feil av det er du jævlig dum) over alt på gulvet i gangen og sånn.
Bikkja fant hvert fall ikke noe hos han...

Om det virker skal jeg ikke si for mye om. Bare kammeraten min som fortalte det. Mulig det bare var en skryte histroie. Gutter liker å komme med sånne.

Når det kommer til om bikkjer kan lukte forskjellig ting, vil jeg tro det, men jeg har egentelig alltid lurt på om de kan kjenne lukta av noe som ligger i en luft-tett beholder?
Jeg mener når den ikke slipper noe luft ut, vil det jo heller ikke komme ut noen lukt. For lukt er jo gasser som fraktes med lufta. Jeg bare tenker logisk, men lurer på om det er noen som virkelig veit om det er riktig..
Det kammeraten din fortalte er nok sant, det eldste trikset i boka er jo og strø litt mekk ved inngangspartiet så bikkja blir forvirra med engang og er udugelig de neste timene! kjenner flere som har smugla rundt i verden i biltaket mens de da har smurt hasj ved ankelen.

en trent nakobikkje kan lukte igjennom en luft-tett beholder. ziplock bags, kaffe, sennep, plast, alt! grunnen er at over tid så siger luft ut fra varen igjennom det varen er lagt oppi. Anbefaler alle og se Berry Cooper - never get busted - der viser han grundig og bra hvordan Canines-hunder reagerer!

klipp: http://video.google.com/videosearch?...b=0&aq=f&aq=f#
Sitat av TheBandit
Hvordan skal jeg si dette uten å gå i detaljer.. Jeg har mang en gang sett narkohundene til tollvesenet i aksjon på trening, og folkens, det er ikke no god idè og engang tenke tanken på å lure en veltrent narkohund. Klarer du det er det på slump. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Hva i helvete er "slump"???
på slump= tilfeldig
En kompis av meg holder på å trene hunden sin til å kjenne igjen lukten av hasj/pot. Er en boardercollie som han belønner med ros og hundesnacks når han tar rett. Han brukte tennisballer først..kjøpte 3 stk å skjærte et hull i den ene å hadde pot i den. Etterhvert han har utvidet med flere og flere tennisballer å hunden finner alltid den med pot i.

For etpar dager siden var vi en gjeng der, å den ene hadde stashet pot i sokken i en stasjpose. Tror du faen ikke hunden får en enorm interesse for høyrefoten hans. Begynner å lukte intenst på foten å grave på den med labbene.

Tror folk undervurderer hunder altså. Ikke at det er så fantastisk at en hund kunne kjenne igjen potlukt, men det var jo etter 3 mnd opplæring av en stoner som aldri har hatt hund før.
Shit, jeg vil også ha en hund som kan lukte pot!
Går ut ifra at kompisen min har en baktanke med å lære hunden sin opp til noe sånt
Tro mulighetene...