Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 603
Heisann.

For en liten stund siden kjøpte jeg en WD Ekstern harddisk. Husker ikke akkurat navnet på den, men det er ihvertfall den hvite på 500g.
Det jeg fant ut med denne var at det ikke fulgte med en usb-kabel til den, og den trengte en male-male kabel.
Jeg tok deretter å lette over land og strand for å finne en slik kabel, men uten hell. Så jeg bestilte en i fra Korea, eller rettere sagt, jeg bestilte en M-M adapter og en skjøtekabel.

Det tok ganske lang tid før jeg fikk kablene, men i dag fikk jeg endelig alt. Men når jeg kobler det til skjer det ikke en ting, ingen respons på at harddisken har blitt koblet til. Så jeg begynner egentlig å bli ganske forbanna.

Er det noen som har noen tips om hva problemet kan være?

Takk.
Er denne ment å bli drevet kun på USB strøm eller har du strømkabel koblet i også?

Male male ?

Mener du da Male-A til Male-B ? (Flat til firkantet).
Den er koblet til med strøm også. Den trenger en Male-a til male-a.

Du kan jo se på bildet av den. http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=347

Glemte å legge til at den kan koblet til via en nettverkskabel også, men da kan jeg ikke laste ned ting direkte på den, eller installere ting på den, noe som er forbanna irriterendes, for det er dette jeg i hovedsaken bruker harddisken til.
Sist endret av BigFigWasp; 9. september 2008 kl. 16:10.
Napp ut strømmen, sett den inn og prøv å trykke på den runde knappen? : p
Hm, eneste hvite jeg fant er denne Studio Edition for Mac.

http://www.wdc.com/en/products/produ...eid=374#jump66

Den har mini-usb inngang \ firewire inngang og e-satainngang.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Male A til Male A? Nope, da har du plugga feil!

Garantert.

Du skal ha enten Male A til miniusb eller Male A til Male B. Sjå om det ikkje finst fleire porter på disken...
Ingen reaksjon. Kan det være at den ikke liker at jeg har koblet en skjøtekabel til en male-a til male-a adapter? For hvis det er det som er problemet er denne harddisken bortimot ubrukelig for meg og herved lagt ut for salg.


Til atx og slash: Se på linken jeg har lagt ut, så kan dere begge se hvordan den ser ut, og den viser alle innganger.
Sist endret av BigFigWasp; 9. september 2008 kl. 16:14.
Du burde lese manualen da.

World edition er _KUN_ nettverkversjon, USB_inngangen_ er for å koble på flere eksterne harddisker på denne som et NAS.
Sitat av AtXbYeA
Du burde lese manualen da.

World edition er _KUN_ nettverkversjon, USB_inngangen_ er for å koble på flere eksterne harddisker på denne som et NAS.
Vis hele sitatet...
Ja, men da var problemet løst, dette var da egentlig noe de burde informert meg om i butikken, spesielt når jeg var innom og lurte på hvorfor det ikke fulgte med en USB-kabel.

Men jeg får stikke innom Lefdal en gang å sjekke hva mulighetene er for å få bytta denne harddisken inn med en normal harddisk, denne har jo såvidt vært i bruk og så.
Sist endret av BigFigWasp; 9. september 2008 kl. 16:22.
høyreklikk på min datamaskin > koble til nettverksstasjon > velg bokstav og mål (adresse), og vips, den ligger som en disk i min datamaskin, klar til å lastes direkte ned på
Sitat av VivaLatrina
høyreklikk på min datamaskin > koble til nettverksstasjon > velg bokstav og mål (adresse), og vips, den ligger som en disk i min datamaskin, klar til å lastes direkte ned på
Vis hele sitatet...
Ah, fantastisk. Ser ut til å fungere bra, men jeg ringte Lefdal, og de sa at sjansen for at jeg fikk bytta til en annen er ganske stor. Så jeg får en vanlig WD disk på 1 terra til nesten samme pris som denne.