Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4647
Heisann!

Jeg har planer om og trykke noen t-skjorter med bilder og tekst på, men jeg vet ikke hva som er billig og dyrt. Kan godt bestille noe fra china/utlandet med et skal være av kvalitet. Ikke sånn som går bort etter en vask. Ønsker seriøse kommentarer ikke bare "søk på google! noob". Maks 60 kroner pr stykk.

-Quea
Kvalitet? Da er silketrykk det beste, men det koster som oftest endel, da det må lages nye maler kun for deg osv. Hvor mange t-skjorter er det snakk om?

Bortsett fra det har du vel kun print-og-stryk-ark som den beste muligheten i forhold til pris, koster som sagt endel å trykke kvalitetstrykk på kun et par t-skjorter hos et trykkeri.

Om du ikke skal ha farger, så kan du "trace" motivet ved å strekke t-skjorta over et plastlokk, med motivet imellom, for å så sette ei kraftig lampe bak. Så er det bare å bruke en vannfast tusj og tegne etter motivet, dette forutsetter at du er noe stø på hånda og at motivet ikke er alt for innviklet.
Trådstarter
76 2
Kan du fortelle litt mere om det print-og-stryk-ark ? Hvor får jeg tak i dette ?
-Rar på fulltid.
Sitat av Quea Vis innlegg
Kan du fortelle litt mere om det print-og-stryk-ark ? Hvor får jeg tak i dette ?
Vis hele sitatet...
SØK PÅ GOOGLE N00B!!!!111!!!!!

Neida, du bruker en printer, og printer ut det du skal ha, drar av arket på baksiden, der er det et "lim". Du legger dette oppå t-shorta på ønsket sted og stryker.

Vet ikke om noen som selger dette, men stikk innom et kontorvarehus og spør der

Lykke til!
By the way, hva skal du trykke?
Sist endret av djrubber; 17. september 2012 kl. 16:44.
Print-og-stryk-ark(eller t-shirt transfers som det heter) er A4-ark med et spesielt belegg på. Det du gjør, er å printe ut motivet du skal ha på disse arkene, for å så overføre det til t-skjortene ved hjelp av strykejern. (Sjekk instruksjonsboka for der står det akkurat hvordan det skal gjøres.)
Du får tak i det på omtrentlig alle kontorrekvisita-butikker, for eksempel Staples, Clas Ohlson, Biltema etc.

(godverdomme, delvis ninjaed av deg djrubber)
Sist endret av Eplegutten; 17. september 2012 kl. 16:43.
Trådstarter
76 2
Så dette kan holde ? Tenker og kjøpe t-skjortene på cubus, vet de er ganske billige der, 50 kroner.

http://www.clasohlson.com/no/T-shirt...33000#moreinfo
Det er sånn papir ja, akkurat den typer der har jeg ikke prøvd selv. Men du kan jo alltids kjøpe ei pakke, ta ei t-skjorte og test-trykke litt.
Trådstarter
76 2
Kan jeg få linken til det du har brukt ? Noen spesiel måte og "trykke" på ?
hvis du ikke vil gjøre det selv, vil jeg absolutt anbefale spreadshirt.no, koster litt å få det lagd, men absolutt god kvalitet på både trykk og klærna det blir trykket på.
Sitat av Quea Vis innlegg
Kan jeg få linken til det du har brukt ? Noen spesiel måte og "trykke" på ?
Vis hele sitatet...
Nei altså, jeg brukte bare "Canon T-shirt Transfer" og fulgte instruksjonene der. Det jeg har å komme med av tips, er at du bør ta ei gammel t-skjorte som ei testfille og prøve deg fram, slik at du slipper å waste skjorter/ark med ferdig trykk.

Man trenger ikke 20kg trykk slik det står i boka, jeg brukte et strykestativ og pressa på passe hardt(mao, knakk ikke stativet). Det viktigste så ut til å være at du river av overføringspapiret før det blir tørt, hvis ikke får du et helvete med å få det av.
Trådstarter
76 2
Jeg tror jeg går for den "ferdige" løsningen, blir litt mye syr med blekk og kjøping av t-skjorter OSV. Noen som vet om noen billige steder der jeg kan legge inn logo/skrift ?

Ingen som har noen nettbutikk som jeg kan designe t-skjorter ?
Sitat av Quea Vis innlegg
Jeg tror jeg går for den "ferdige" løsningen, blir litt mye syr med blekk og kjøping av t-skjorter OSV. Noen som vet om noen billige steder der jeg kan legge inn logo/skrift ?

Ingen som har noen nettbutikk som jeg kan designe t-skjorter ?
Vis hele sitatet...
spreadshirt.no
Vistaprint.no
Vær obs på at billige ark kan få missfarging etter trykk. Gjorde dette på skolen og da fikk de fleste et grønnskjær i bildet. Spesielt i møre områder. Kan lett danne seg sprekker etter vask også. Jeg ville lagt litt penger i det.
Om du vil lage logo selv og er ivrig på slikt, kan jeg anbefale å laste ned Adobe Illustrator. Et godt program for det formålet
Sist endret av PyroMartin; 20. september 2012 kl. 18:56.