Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3611
Hei alle sammen!

Vinteren er sakte men sikkert i anmarsj, og jeg lurer på hva dere ser på som det lureste valget når det kommer til strømavtaler om man tenker 12-24 måneder frem i tid.

Jeg har Agva Kraft.

Bruker mellom 150 og 250 kWh i måneden. Maks 3000 i året.

Leilighet på 40 kvadratmeter.
Enslig.
Bruker definitivt mest strøm på matlaging, klesvask og oppvarming.

Har kikket litt på Tibber og det virker som en god deal

Hva tenker dere er en smart strategi fremover? Finner ingen fastpris-avtaler, hvor kan jeg finne dette til en såpass liten leiljghet med lite forbruk?
med dagens strømpriser er spot-avtale det lureste, fastpris avtaler vil du ikke finne uten at du taper stort på det i det lange løpet.

jeg har selv tibber. det er helt ok, eneste plagsomme er at de ikke gjennomfakturerer nettleia, slik at den kommer på egen faktura fra nettselskapet.

edit: hvor du bor har jo selvsagt stor betydning nå omdagen.
Sist endret av DSlhm; 16. august 2022 kl. 16:44.
Vil starte med å gjøre alle oppmerksomme på at noen priviligerte få tjener seg rike på alle oss i underklassen. Sånn er det alltid.

https://frifagbevegelse.no/ntb/statk...465.928821259b

"Strømpris
Statkraft-sjefen får høyere bonus for dyr strøm
Jo høyere pris Statkraft får for strømmen – sammenlignet med markedspris – jo høyere bonus får sjefen i Statkraft.

Når Statkraft-sjef Christian Rynning-Tønnesens bonus skal utregnes, er et av kriteriene «merverdi fra den norske vannkraftporteføljen».

Måloppnåelsen beregnes ifølge avisen ved å måle hvor mye høyere pris Statkraft greier å oppnå enn prisnivået i markedet. Jo dyrere Statkraft selger strømmen – sammenlignet med markedspris – jo bedre slår det ut for Rynning-Tønnesens bonus.

Dette reagerer stortingsrepresentant Sofie Marhaug (Rødt) sterkt på.

– Å gi bonus for å ha solgt dyrt til kraftkunder, er en hån mot fellesskapet. Ingen skal belønnes for å selge kraft dyrt, sier Marhaug til Dagbladet, som mener regjeringen bør bruke makten sin og stoppe praksisen.

For 2021 fikk Rynning-Tønnesen en bonus på 802.000 kroner, som ble utbetalt i år. Øvrig lønn inkludert naturalytelser, var drøyt seks millioner kroner. For 2020 var bonusen hans 1.158.000 kroner.
"

Og gutta som er med i klubben hjelper hverandre. Klør hverandres rygg.

------

Vil ikke fastpris lønne seg dersom det blir så jævlig mye dyrere som det er spådd? Har hørt tall så drøye som 600% økning til vinteren! Da blir min lille leilighet som jeg bor alene i like dyr som et to etasjers hus med familie på 6. Nesten.

Hva mener du med Tibber?

Jeg får også egen faktura av Elvis for nettleien, litt ekstra pes, men det går fint. Tar 20 sekunder å betale når jeg får fakturaer i nettbanken

Lurer på om jeg skal bytte altså, men jeg har så lite peiling.

Noen fler med noe konstruktivt å skyte inn?


Morsom lesning:

https://www.tu.no/artikler/strompris...tirsdag/521451

https://e24.no/naeringsliv/i/1O1w4G/...riser-er-forbi

"Tidligere sentralbanksjef mener tiden for lave strømpriser er forbi
Tidligere sentralbanksjef Øystein Olsen mener vi bare kan glemme å få billigere strømpriser i fremtiden.
"

https://www.aftenposten.no/norge/i/k...r-til-vinteren

"Kraftanalytiker frykter mer enn doble strømregninger til vinteren

Det kan komme konkurser, og arbeidsledigheten vil kunne øke betydelig, både i Norge, Norden og Europa, sier Volue-analytiker Tor Reier Lilleholt.
"
Sist endret av krystallkongen; 16. august 2022 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trist lesning ass.

Men til saken, og jeg har ikke peiling, men en tidligere gårdeier i Oslo sa man burde velge en strømleverandør som ikke holder til i Oslo. Jeg hadde Hafslund og byttet så til Kraftriket og opplever fortsatt det som et billigere alternativ. ++ For at de er et mindre selskap med fantastisk kundeservice.
Fuck Hafslund eller Fjordkraft eller hvafaens koselig navn de har fått seg.
Med så lite forbruk så spiller det vel ikke så stor rolle så spotpris burde være greit.
Hvis man antar at strømstøtten vil gjelde gjennom vinteren så vil det vel bare være snakk om rundt en 100 lapp i måneden i differanse når strømprisen er 70 øre kontra 5 kr.

Nettleie vil jo være det samme uansett hvilken leverandør du velger å kjøpe strøm fra.
Jeg har nettopp bestilt Vibb nå, venter på å bli overført.

De sier selv at de har 0 i påslag og 0 i fast avgift. Det dem tjener penger på er en valgfri plussversjon av appen sin, og noe andre valgfrie greier. Dem garanterer prisen i 3 år var det vel..
Er heldig nok til å bo i Nordland fylke og jeg har personlig bundet på 29 øre kW/t i 3 år. Har et stort tømmerhus som er dårlig isolert og forrige Mars hadde jeg et forbruk på 3400 kWh og det uten å holde alle soner i huset varmt.