Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1441
Statens legemiddelverk har, på grunnlag av vedtak i FNs narkotikakommisjon, bestemt at stoffene 4-MTA, 2C-B, amineptin og zolpidem skal oppføres på den norske narkotikalisten. De nevnte oppføringer skjer fra 22. mars 2004. Legemiddelverket har i tillegg bestemt at soppene Psilocybe cubensis og Panaeolus cyanescens og øvrige sopper med innhold av psilocybin eller psilocin skal oppføres på narkotikalisten. Oppføringene av soppene skjer fra 15. april 2004.

http://www.legemiddelverket.no/nyhet...-endringer.htm


Neste er vel at brennesle blir ulovlig?
Noen kan jo brenne seg på den?
Huff, fra når er denne ulovlig? Skal snart bestille noe av espd~.
Du bor helst kjore chopchop daa.. sto da'kje 15. april? jeez.. eg vil'kje venta heilt te hosten for aa shrooma.. kommer til a verr torke naar eg kjem heim igjen fraa usa..
Argh, dette var dritt. Må si jeg får mindre og mindre respekt for loven jo flere slike tullelover de kommer med.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
C'est la vie. I alle fall i gode gamle Noreg.
Nå vet jeg om veldig mange som blir lei seg!

Meningsløst! Sopp er ingen belastning for samfunnet. Det er ikke noe hardt soppmiljø, hvor gutter og jenter ned i 12 års alderen prostituerer seg for å få penger til sopp. Ikke det jeg vet ihvertfall. Det er mange midler som jeg kan skjønne at de forbyr, men sopp?

Drittland...
Det var bare ulovlig å ha tørket sopp. Fersk blant annet er enda lovlig.
Jeg trodde tørkede hadde vært forbudt lenge jeg. Ihvertfall kjøp og salg av tørket sopp.

Kjipt det med 2-CB også da.
det er forbudt.
"Vi understreker at oppføringen av flere sopparter på narkotikalista kun gjelder for tørket sopp. Fersk sopp og dyrkesett er en lovlig handelsvare innen EFTA."

Fra www.espdb.no
jimking: hva er forbudt?
Ferske sopp er fortsatt lovlig. End of story.

Edit: https://norshroom.ath.cx/ubbthreads/...fpart=all&vc=1
Hva er egentlig forskjellen på tørket og fersk sopp? Er det altså lovlig med sopp, men når den tørker blir den ulovelig??
Hvordan går det å ta med fersk sopp fra England til Norge?
De selger fersk sopp "overalt" i England, men ikke i Norge. Hvorfor er det slik når fersk sopp er lov også her til lands?
Skjønner meg ikke på det ass..
damn så mange dumme lover de kommer med
nei nei nei NEI!!!

H******!. ÅÅÅ!
Nei, at det går an...
Bra at fersk sopp er lovlig fortsatt da...
We must strike back.. Were it hurts the most.
(Scanne inn alle sopp-dyrke-bøkene mine :-))

La oss alle holde 2 minutters stillhet for de tørkede soppene...
Hvorfor roper og skriker dere så jævlig over dette? Tørket fleinsopp har jo vert ulovlig i en mannsalder og er etter min menig mye mye bedre en cubensis.. Fersk sopp er lovlig og denne er jo like potent. Vær glad så lenge vi får beholde den.
Fersk fleinsopp er ikke lovlig.. etter hva jeg vet, men etter en eller anna efta forskrift og eu direktiver. er det lovlig med fersk sopp, er ikke et smuthull da narkotikalista nesten ville bli endeløs hvist de skulle sette opp alt du kan ruse deg på...
Misbruk eller død i vårt tilfelle, fører til at ting havner på "lista" .
Er vel i dag den trer i kraft da? har vært og sett og må inrømme at jeg synes det er litt rart at det er lovlig med forskjellen når begge tørka/fersk inneholder de sammme aktive ingrediensene...
Lucif3r: Er jo ikke så enkelt å bestille fersk fra utlandet, den blir jo fort dårlig, og siden denne soppen ikke vokser naturlig i norge har de gjort det mye mer vanskelig å ruse seg på den.
Man kan allikevel bestille fersk fra utlandet (vet om et par steder tror jeg), men da må man satse på rask leveranse og må vel nesten konsumere med det samme den ankommer. Mye mer stress mao.
Faktisk ikke noe jeg egentlig ikke har tenkt på da jeg ikke har noe tiltro til verken posten eller toll..Hva hindrer de i å vente til det tørker? Uansett er det dyrkesett som er min vei"grow your own"fikk 5 i posten forrige uke de første begynner å komme opp nå..
Og hvorfor dra til utlandet når de kommer å leverer det på døra de? Denne linken er vel posta noen ganger og det vil forundre meg om du ikke har sett'n...Her får dere igjen hvertfall..

http://www.espdb.no/
Lucif3r: Hey! Takk for linken!

Dette blir litt off-topic, men jeg ser de selger Stropharia Cubensis der. Jeg vet ikke mye om forskjellige sopper, men etter et raskt Google søk, fant jeg denne:
http://nepenthes.lycaeum.org/Plants/.../cubensis.html
Er Stropharia bare et annet navn på den berømte Psilocybe Cubensis?
Offtopic;
Genialt!
Takk for linken