Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1141
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er opiatavhengig, og nå har jeg 12 stk oxycontin på 10 mg, 9 oxynorm på 5 mg og 20 tramadol på 50 mg.

Er det noen veldig snille folk her inne med peiling som kunne ha hjulpet meg med en nedtrappingsplan på dette som vil gi minst mulig abstinenser?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg tar veldig ulike doser for tiden. Kan i løpet av en dag ta 100 mg oxycontin på det meste, og 100 mg tramadol på det minste. Jeg gikk nylig 4-5 dager på 2-400 mg tramadol om dagen, og det gikk ganske greit
Anonym bruker
"Lysten Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tar veldig ulike doser for tiden. Kan i løpet av en dag ta 100 mg oxycontin på det meste, og 100 mg tramadol på det minste. Jeg gikk nylig 4-5 dager på 2-400 mg tramadol om dagen, og det gikk ganske greit
Vis hele sitatet...
Da driter du i å trappe ned og slutter cold turkey. Du vil takke deg selv
Det er veeeldig individuelt. Du kan jo prøve å kutte alt, også ser du det an. Blir du veldig dårlig så kan du ta litt, men bare nok til å fjerne det verste. Det skal være ubehagelig, det slipper du ikke unna med dessverre.

Beste ville vært å dratt på et a-senter, eller i hvert fall be legen om litt hjelp. Da får du en skreddersydd nedtrappingsplan og medisiner som demper abstinensene.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du greier å stå på 200-400mg tramadol ville jeg gått ned til det. Helst nærmere 200mg. 3-4 dager med det etterfulgt av minimum oxycontin du greier stå på (10-20mg). Etter det tilsvarende med oxynorm.
Kanskje ikke en behagelig nedtrapping, men når du endelig hopper vil abstinensene i alle fall være mye svakere.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar!

Trodde det var lettere å gå av tramadol enn oxy? Er det ikke bedre om jeg sparer tramadol til slutt?
Nedtrapping er alltid det beste for kroppen, i min mening.
Dette gjelder kun om man har brukt et stoff over lengre tid.

Gjerne bruk et langtidsvirkende Opioid som Buprenorfin og trapp deg ned over noen uker.

Hvis du kun har brukt 200-400 Tramadol i noen dager og følt deg okay så er det mye bedre å bare kjøre cold turkey eller meget lave doser i kort tid.

F.eks:
200mg i 5 dager
100mg i 5 dager
50mg i 5 dager.
25mg i 5 dager eller stopp.
Sist endret av krystallkongen; 7. februar 2023 kl. 12:41.