Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 973
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er for de som ikke har tenkt over dette. For å si det enkelt: du kan bruke shitten din en gang til!


Jeg samler som regel alt jeg vaper i en liten boks. Når jeg er ferdig med alt det grønne jeg har, bruker jeg Nutella til å spise opp restene. Tro meg, du får en kraftig funk.
For meg begynner effektene å starte allerede før timen har gått, og det varer i flere timer.

1.
Ta en kopp og legg i et lag med Nutella oppi den. Det avhenger litt av hvor mye AVB (already vaped buds) du skal bruke, men sjokoladen bør dekke hele bunnen og litt til.

2.
Hell opp i par dæsj med melk. Ikke rør om ennå.

3.
Sett koppen i mikrobølgeovnen og la den gå i 50 sekunder. Jeg har den på 900W.

4.
Ta ut koppen og rør om slik at sjokoladen blander seg med melka og blir litt hardere, nesten som yoghurt.

5.
Varm koppen igjen for 40 sekunder.

6.
Ta den ut og hell oppi AVB med en gang. Rør om raskt i 2-3 minutter. Blandingen kommer til bli veldig hard, så hell opp i bittelitt melk igjen slik at det blir mer som yoghurt.

Nå kan bare spise sjokoladen rett fra koppen, eller så kan du blande den inn med noe annet for å gjøre det mer spiselig.
Jeg merker ikke noe til smaken av AVB så jeg spiser bare rett fra koppen. Det blir litt mye sjokolade, men det klarer jeg.

Hvor mye AVB skal jeg bruke?
Det avhenger alltid litt av hvor gode varer du har og hvor mye du har vapet dem (temperatur).

Jeg har opplevd at litt under 1,5 teskje med AVB er det som gir mest funk uten å tippe over til det ubehagelige. En gang tok jeg mer enn 1,5 teskje og da var det et helvete i hodet mitt til effekten begynte å gå litt nedover igjen. Her er det egentlig bare å prøve seg litt frem. Som regel skal litt over en teskje være best. Jeg pleier også å grinde AVB til mer eller mindre pulver.

Hvis du har en annen rask og lettvint måte, så tar jeg gjerne i mot forslag.
Kan du ta bilde av ABVen du bruker som et anslag på hvor vaporisert den er? Har nylig byttet fra mlfb til Pax og får generelt mye mørkere, mer vaporisert, abv. Har tidligere hatt suksess med å spise en spiseskje abv med en spiseskje peanøttsmør, ekstrem, grusom smak, sterk effekt i ca 16 timer. Anbefalt. Men vaporiseringsgraden på abv var da mye lavere enn den jeg har nå.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bær Vis innlegg
Kan du ta bilde av ABVen du bruker som et anslag på hvor vaporisert den er? Har nylig byttet fra mlfb til Pax og får generelt mye mørkere, mer vaporisert, abv. Har tidligere hatt suksess med å spise en spiseskje abv med en spiseskje peanøttsmør, ekstrem, grusom smak, sterk effekt i ca 16 timer. Anbefalt. Men vaporiseringsgraden på abv var da mye lavere enn den jeg har nå.
Vis hele sitatet...
Akkurat nå har jeg ingenting liggende, så får ikke tatt bilde.
Jeg har en Arizer Solo II og pleier ikke å gå over 190 grader. Det gjorde jeg før, helt opp til 210 men ikke etter at jeg fant ut av dette. Som regel starter jeg på ca 175 grader og jobber meg oppover til 185.

Gjorde et google-søk og det pleier å se noenlunde slik ut: https://keytocannabis.com/wp-content...-vaped-bud.png
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Farge på AVB er en litt sånn semidårlig måte å se an funken som er igjen. Fargen kommer an på hvordan fargen var på materialet i utgangspunktet, samt mengde trikomer/olje i materialet. Noen typer blir ikke veldig mørke uansett om de ligger oppi der i en time.

Jeg bruker å helle det oppi en god morgen/musli yoghurt. Etter noen skjeier legger man ikke merke til smaken noe særlig men det kommer nok an på hvor mye man bruker.

Noe enda bedre, synes jeg, er å lage "stem milk" av cooling unit/stem på vaporizer. Det legger seg noe super potent resin oppi der, er det som blir sånn brun-aktig på glass osv. Sist jeg lagde sånn var jeg apeloff i 10 timer.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noe enda bedre, synes jeg, er å lage "stem milk" av cooling unit/stem på vaporizer. Det legger seg noe super potent resin oppi der, er det som blir sånn brun-aktig på glass osv. Sist jeg lagde sånn var jeg apeloff i 10 timer.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg prøvd tidligere, men synes det var litt ekkelt å ha stem i melka for så å drikke av det etterpå, hehe. Jeg pleier bare å varme opp mine stems med en lighter, og så bruke en sånn "stainless stirring tool" fra Arizer til å skrape ut resin. Så bare vaper jeg det.

Men kanskje skal jeg blande det med yoghurt neste gang? Det er en ide.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er effekten noenlunde lik edibles? Aldri prøvd det, men vaper nå og tar vare på restene. Hvordan er avb-rusen sammenlignet med vape/joint? Er det noen risiko ved å spise det?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er effekten noenlunde lik edibles? Aldri prøvd det, men vaper nå og tar vare på restene. Hvordan er avb-rusen sammenlignet med vape/joint? Er det noen risiko ved å spise det?
Vis hele sitatet...

Det er ganske likt edibles ja.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for svar. Betyr det at jeg kan ta det i hva som helst ca? Yoghurt, grøt, kakao? Uten mange kompliserte steg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar. Betyr det at jeg kan ta det i hva som helst ca? Yoghurt, grøt, kakao? Uten mange kompliserte steg
Vis hele sitatet...
Riktig.

Når det er blitt vaporizert så er det ferdig decarbed så da er det klart til å ..blandes med sjokolade/yoghurt/strøs over pizzan whatever.
Hvis du har en annen rask og lettvint måte, så tar jeg gjerne i mot forslag.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker en vape hvor man kan bytte og fylle patron/tank - og det blir dessverre en del svinn når patronene tilsynelatende er tomme.

Disse legger jeg i en liten skål med aceton, vrir og vender på patronene et par ganger før de er helt renset og blir tatt ut av badet så er det bare å dampe vekk acetonen før det er klart til videre bruk.

Pass på at materialene tåler dette løsemiddelet før bruk.
Rene alkoholer er nok å foretrekke av helsemessige årsaker fremfor aceton.
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg bruker en vape hvor man kan bytte og fylle patron/tank - og det blir dessverre en del svinn når patronene tilsynelatende er tomme.

Disse legger jeg i en liten skål med aceton, vrir og vender på patronene et par ganger før de er helt renset og blir tatt ut av badet så er det bare å dampe vekk acetonen før det er klart til videre bruk.

Pass på at materialene tåler dette løsemiddelet før bruk.
Rene alkoholer er nok å foretrekke av helsemessige årsaker fremfor aceton.
Vis hele sitatet...

Kunne kanskje iso fra f.eks. Kjell og company vært ett bedre alternativ?