Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1031
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er hjemme om dagen og kan ikke bli tatt for å røyke. Edibles virker mer lowkey, utenom prosessen med å lage de. Er det mulig å legge hasj i en skje med olje, varme dette med lighter til hasjen har smeltet, røre det rundt med en tannpirker eller lignende, så ta det rett fra skje’a? Sånn som med tran. Vil jeg merke det like bra? Hvor lenge burde lighteren være under skje’a? Noen andre tips til bedre resultater?

Kan jo bare låse døra på badet, fikse det raskt, så gå ned å si at jeg legger meg før rusen kicker inn. Virker som en lovende plan
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva med lukt? Går dette vekk med vifta på badet og en rask dusj etter jeg har tatt edible’en?
Høres ut som en særdeles dårlig plan om du ikke er vant til edibles.
Det kan bli ganske villt om du ikke treffer riktig på dosering.

Kan du ikke bare gå ut å fyre en, så gå å legge deg?
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hasj som du deler opp i små biter i en skje, tar olje over og varmer over ett lys eller lighter til det blir flytende og ikke er klumper igjen.
Helst bland det med noe annet for det smaker helt forferdelig.
(s)Kakao, yoghurt, varm melk med honning, fløte, vaniljesaus eller whatever.
Husk også på at skje vil bli varm mens du holder på og helt svart på den siden av skjea flammen treffer, så den bør du rense godt så dine foreldre ikke ser det og tror du sitter å gjør noe helt annet.

Inne kan lukten sitte en god stund avhengig av hvor bra lufting og slikt det er.
Ingen av oss kan gi ett ordentlig svar på hvor lenge det vil lukte på akkurat ditt bad, men du bør beregne minimum en time for å være sikker.

Beste er vel egentlig bare å gå ut en tur og røyke?
Edibles er ikke spesielt "lowkey" og gjør du det riktig vil du bli mer fakka enn du gjør av å røyke en joint, tar bare ett par timer før det kicker inn.
Akkurat det der, har jeg gjort mange ganger. Det er en veldig enkel måte å innta det på.

Som du sier: ta litt olje i en skje, putt oppi 0.25 eller mer om du tør. Varm opp med lighter og rør rundt etter 10-20 sek.
Blås på den for å kjøle ned.

Det smaker veldig Hasj da, noen kan ikke fordra det. Og det blir veldig sand-aktig og tørt. Men jeg synes det er helt ok...
Jeg ville vært sikker på at det er hasj av god kvalitet først.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Akkurat det der, har jeg gjort mange ganger. Det er en veldig enkel måte å innta det på.

Som du sier: ta litt olje i en skje, putt oppi 0.25 eller mer om du tør. Varm opp med lighter og rør rundt etter 10-20 sek.
Blås på den for å kjøle ned.

Det smaker veldig Hasj da, noen kan ikke fordra det. Og det blir veldig sand-aktig og tørt. Men jeg synes det er helt ok...
Jeg ville vært sikker på at det er hasj av god kvalitet først.
Vis hele sitatet...
Det smaker helt jævlig imo. Brekker meg hver eneste gang
Noe av det beste jeg vet, elsker smaken. Gjerne litt sukker på. Num num.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Høres ut som en særdeles dårlig plan om du ikke er vant til edibles.
Det kan bli ganske villt om du ikke treffer riktig på dosering.

Kan du ikke bare gå ut å fyre en, så gå å legge deg?
Vis hele sitatet...
Hva med å ta mindre dose da?
Ser jævlig høy ut når jeg røyker, så vil helst ikke snakke med mamma pga hu lurer på noe eller whatever.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
etter min erfaring lukter det nesten ingenting av å lage edibles. jeg har stått på kjøkken mens andre har vært til stede uten at de har lagt merke til noe. bare ha viften på full guffe og gjerne et vindu åpent så bør du være good.
dette gjelder naturligvis ikke om du har hasj med veldig sterk lukt så klart
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
etter min erfaring lukter det nesten ingenting av å lage edibles. jeg har stått på kjøkken mens andre har vært til stede uten at de har lagt merke til noe. bare ha viften på full guffe og gjerne et vindu åpent så bør du være good.
dette gjelder naturligvis ikke om du har hasj med veldig sterk lukt så klart
Vis hele sitatet...
Den lukter ikke så mye. Er ikke noe vindu på badet, men vifte. Hørt at en dusj også fjerner lukt?
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med å ta mindre dose da?
Ser jævlig høy ut når jeg røyker, så vil helst ikke snakke med mamma pga hu lurer på noe eller whatever.
Vis hele sitatet...
Du kommer til å se mye verre ut etter edibles når du ligger i halvkoma på sofaen og alt snurrer rundt.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kommer til å se mye verre ut etter edibles når du ligger i halvkoma på sofaen og alt snurrer rundt.
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke å legge meg på sofaen i stua heller da. Tenkte å si at jeg skal se en film på rommet før jeg legger meg. Så da er det mørkt på rommet og hvis det blir litt mye, så bare legger jeg meg.

Men som sagt, hva med å bare ta litt i skje’a? Trenger ikke noe syk opplevelse, vil bare chille litt.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med å ta mindre dose da?
Ser jævlig høy ut når jeg røyker, så vil helst ikke snakke med mamma pga hu lurer på noe eller whatever.
Vis hele sitatet...

Jeg får mye rødere øyne av en edible enn jeg gjør av å røyke. Ser også 2-3x fjernere ut.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da er jo løsningen å fikse det kl 21. Det tar 1 time før det virker. Jeg sier at jeg legger meg, og ser bare på en film på laptopen. Hvis noen kommer inn er jeg bare trøtt og ber de ikke om å skru på lyset siden jeg skal sove.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenkte ikke å legge meg på sofaen i stua heller da. Tenkte å si at jeg skal se en film på rommet før jeg legger meg. Så da er det mørkt på rommet og hvis det blir litt mye, så bare legger jeg meg.

Men som sagt, hva med å bare ta litt i skje’a? Trenger ikke noe syk opplevelse, vil bare chille litt.
Vis hele sitatet...
Om du bare vil chille litt så bør du definitivt ta en joint over edibles.
Edibles kan fort bli kraftig og bruker du like mye som du ville gjort i en joint så kan du fort freake skikkelig ut.

Du kan jo ta en titt på denne og høre hvordan det fort kan bli.
https://www.youtube.com/watch?v=cJeUMQ6UUb0
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du bare vil chille litt så bør du definitivt ta en joint over edibles.
Edibles kan fort bli kraftig og bruker du like mye som du ville gjort i en joint så kan du fort freake skikkelig ut.

Du kan jo ta en titt på denne og høre hvordan det fort kan bli.
https://www.youtube.com/watch?v=cJeUMQ6UUb0
Vis hele sitatet...
Har ikke tobakk. Har gleda meg i hele dag så er litt kjipt å droppe det nå

Forstår at man ikke skal ta mye i den. Men hva med 1/4 av det jeg ville tatt i en joint. Er det virkelig sånn at uansett hva dose jeg tar så blir jeg balle?
Neida. Hvis du begynner med 0.1g. Venter 1 time før du tar 0.1g til, så går det fint.

Hvis du ikke har toleranse og spiser 2g, så risikerer du å ikke kunne opprettholde normale kroppsfunksjoner: som f.eks å kunne gå, eller å sitte, eller å holde deg våken. Det hele vil resultere i at du våkner dagen etter og føler at det var helt bortkastet.

Man bygger opp toleranse ganske fort. Jeg pleier å ta 1g, når jeg har har noen dager fri, og blir helt wasted.
Det er riktignok det jeg prøver å bli da.

Men det er noe som heter decarbing.
Dvs at hasjen må ha vært utsatt for en temperatur, over en gitt tid, for at det kan tas opp i kroppen.

Jeg kan ikke så mye om det, men det kan finnes hasj som ikke fungerer så godt når man spiser det, om det ikke er decarbet først.

Så det er noen faktorer i bildet.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har ikke tobakk. Har gleda meg i hele dag så er litt kjipt å droppe det nå

Forstår at man ikke skal ta mye i den. Men hva med 1/4 av det jeg ville tatt i en joint. Er det virkelig sånn at uansett hva dose jeg tar så blir jeg balle?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke uansett dose, men det skal som oftest veldig lite til i forhold til når man røyker.
5-10mg thc er ofte anbefalt som nybegynner dose
(1g standard cannabis inneholder ca 100mg thc, hasj har ofte litt mer thc enn weed) Så kanskje 0.1, maks 0.2 for å se først.
Start heller med for lite enn for mye, du kan alltid ta mer men du kan ikke ta mindre.

Det kan være du treffer helt riktig og merker en god effekt, det kan være det blir skikkelig overkill og du bare blir dårlig og kvalm, det kan også være at du sovner og våkner dritfjern i morgen.
Effekten kan ta alt fra 1-3 timer før den starter og kan vare 12 timer med ettereffekter som varer i hele 24 timer etter inntak, så husk på at du kan se skikkelig fjern ut i morgen når du våkner og en stund etter også.
Så ved mindre du har planer om å døgne hele natta så kan det fort også være du kaster bort mye av rusen du vil oppnå.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, ikke uansett dose, men det skal som oftest veldig lite til i forhold til når man røyker.
5-10mg thc er ofte anbefalt som nybegynner dose
(1g standard cannabis inneholder ca 100mg thc, hasj har ofte litt mer thc enn weed) Så kanskje 0.1, maks 0.2 for å se først.
Start heller med for lite enn for mye, du kan alltid ta mer men du kan ikke ta mindre.

Det kan være du treffer helt riktig og merker en god effekt, det kan være det blir skikkelig overkill og du bare blir dårlig og kvalm, det kan også være at du sovner og våkner dritfjern i morgen.
Effekten kan ta alt fra 1-3 timer før den starter og kan vare 12 timer med ettereffekter som varer i hele 24 timer etter inntak, så husk på at du kan se skikkelig fjern ut i morgen når du våkner og en stund etter også.
Så ved mindre du har planer om å døgne hele natta så kan det fort også være du kaster bort mye av rusen du vil oppnå.
Vis hele sitatet...
Takk for utdypende svar!
Tok veldig lite mtp alle dere som advarte med dosering. Er nå litt over en time siden inntak tror jeg. Merker at jeg er mer sliten enn jeg var for 10-15 min siden. Om dette er placebo eller ikke, idk. Har litt erfaring med edibles før, men dette var kaker. Og da trengte jeg ikke å styre selv med å lage de.

Går for så vidt fint om jeg sover bort 90% av rusen. Var såppass lite, at det koster meg ikke noe særlig. Kan heller bare prøve det igjen senere. Tror kanskje jeg merker det litt nå. Håper virkelig ikke det tar 3 timer.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er formen nå?

Tror nok ikke det vil ta hele 3 timer før du merker noe, det er forskjeller ifra person til person så noen merker det før andre.
Det er på en måte ingen direkte fasit på det.
Men ja, om du synes det du tok var for lite, så går det fint å prøve med litt mer neste gang, sånn fortsetter du egentlig bare til du finner sweetspotten din.

Kan være du våkner med en liten hangover/føler deg litt mer sliten (tror nok du slipper siden du ikke tok så mye)