Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6075
noen som vet div steder i oslo det vokser flein?
Nei jeg skal ikke spise dem, bare for å se på dem siden de er så fine og eting av sopp er illegalt*host*
Ta en titt på jorder, i marka, grøfter osv. Har hørt snakk om at det skal være mulig å finne en del på bygdøy blant annet. Eller så kan man jo da alltids bestille seg litt fersk sopp lovlig fra espdb.no.
Hva gjør egentlig flein med kroppen? :S
ikke noe spess man kan føle seg sliten etter en tripp
men ikke noe spess farlig
ja der sa du det...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
RiffAlven: du bør kanskje sette deg litt mer inn i emnet før du svarer på slike spørsmål. Slik at du kan gi et informativ som er basert på fakta, og ikke din mening.
vel.. vi hadde tette flein i hagen når jeg bodde i Stavanger, og dessuten flytter jeg dit igjen i morra.. Kom over, så kan jeg vise deg mange steder å observere denne flotte soppen..
Opprinnelig postet av z0p
RiffAlven: du bør kanskje sette deg litt mer inn i emnet før du svarer på slike spørsmål. Slik at du kan gi et informativ som er basert på fakta, og ikke din mening.
Vis hele sitatet...
halvt år med erfaringer, div venner som har holdt på lenger direkte kunnskap om sopp osv burde vel holde?
jeg legger til at før jeg faktisk testa sopp leste jeg om div sopp osv i 2-3 mndr
Opprinnelig postet av RiffAlven
halvt år med erfaringer, div venner som har holdt på lenger direkte kunnskap om sopp osv burde vel holde?
Vis hele sitatet...

Halvt år er ingen ting vil nå jeg si.... (gutta på Plata ler av deg...)

Men for å finne sopp kan du jo lure deg opp i Sørkedalen en kald høstkveld(bak kirken og litt lengre inn ved snuplassen til bussene).

Men se etter snut og de fast beboende, de er VELDIG klar over hva som skjer der oppe på høsten.
Halvt år burde være nok til og kunne si hvordan ting har funka på kroppen
Men ang hvordan man er etter sopp *kan* noen bli slitne men har selv aldri opplevd selv eller kjenner eller noen som har blitt det
Opprinnelig postet av RiffAlven
ikke noe spess man kan føle seg sliten etter en tripp
men ikke noe spess farlig
Vis hele sitatet...
JEG VIL GJERNE RETTE MIN FEIL HER SOM Z0P GJORDE AT JEG MERKA DET. SOPP SOM STRAPHORIA CUBENENSIS, CUBENSIS FAMILIEN OG PHILOSOPHERS STONERS ER RELATIVT TRYGGE SOPPER, MEN HOLD DERE UNNA HAWAIIAN OG FLEIN! BEGGE DISSE TO KAN FUCKE OPP HUE DITT GANSKE HEFTIG, TA DET MED RL ,ED SOPPEN IKKE STRESS IKKE OVERDRIV
Råder deg til å roe deg med capslock'n.
Eneste soppen jeg har prøvd er Philosopher's Stone, prøvde den 2 helger på rad. Den første helga (lørdagen) gikk veldig greit, fantastisk tur (trip rapport finnes på forumet). Uka etterpå ble turen helt annerledes, mye sterkere, mye tenking. Nesten ubehagelig, da hadde jeg også vel og merke økt dosen til CA. 3g tørket (tilsvarende 30gram fersk). På nippet til å bli en bad trip.
Opplevde faktisk også "flashbacks", om man kan kalle det det. 3-4 ganger dagen etterpå innbilte jeg meg at jeg så noen "skygger" på veggen. Men ellers, ingenting.

Ser også i andre tråder som er aktive og anngår sopp for tiden at det er en del som bestiller helt uten videre, sopp bør respekteres. Det er ikke noe man tar fordi man har lest en rapport fra en vellykket tur, og tenker "Kult, tenk å få halliser. Kjempetøft, dette må prøves".
LES om soppen, hva som kommer til å skje etter inntak, og hva som evt. kan skje i ettertid. Sopp, selv om det er mildere enn LSD f.eks, er fremdeles sterkt. Respekter det.


Edit: Ble jo egentlig offtopic dette
Vel www.erowid.org everyone read and learn
Men du Beistet greit nok men det er jo bare teit og ta mye mer enn nødvendig det hadde jo holdt med 1.5-2 g sopp
Opprinnelig postet av RiffAlven
Halvt år burde være nok til og kunne si hvordan ting har funka på kroppen
Vis hele sitatet...
Det er jeg uenig i. Det er mange ting som gir langtidseffekter som ikke viser seg før mye over et halvt år. Kommer ikke på noe godt eksempel, men et halvt år er ikke serlig lenge.
Opprinnelig postet av Beistet!!

sopp bør respekteres. Det er ikke noe man tar fordi man har lest en rapport fra en vellykket tur, og tenker "Kult, tenk å få halliser. Kjempetøft, dette må prøves".
LES om soppen, hva som kommer til å skje etter inntak, og hva som evt. kan skje i ettertid. Sopp, selv om det er mildere enn LSD f.eks, er fremdeles sterkt. Respekter det.
Vis hele sitatet...
Respekter soppen, Riffalven tror kansje ikke du har den nødvendige kompetansen etter et halvt år med sopp spising, som første hovedregel for ikke å bli føkka på sopp skal du kun spise det en gang hvert halve år, vil påstå at ingen sopper er så mye farligere en andre, det det går på er din psyke og forhold på tripp.
Har spist mye hawai go den er nok litt sterkere...men så tar du bare et halvt til et gram, spiste ett med hawai på dag en og et med islandsk flein på dag to, skal love jeg ble føkka og merker følelsen på hver tur.
Den føkker deg før du aner det ikke noe tvil om det...

Flein vokser der kuer driter
Opprinnelig postet av RiffAlven
Men du Beistet greit nok men det er jo bare teit og ta mye mer enn nødvendig det hadde jo holdt med 1.5-2 g sopp
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det er veldig individuelt, og kommer mye ann på hvilken type du spiser, men syntes nå at 2 g kan bli litt knapt jeg da. Ihvertfall for en helaften.
Største faren med flein er vel å ta feil sopp.

Tror ikke det er lurt å plukke flein selv viss du ikke har noe erfaring med å identifisere sopper.
Tar du feil sopp får du i beste fall en uhyggelig kveld på dass, i hverste dør du kanskje sakte av at organene drukner i sitt eget avfall.

ps, noen som vet om noen plasser på randaberg som det er mye fleinsopp på. Jeg trålte tre marker i fjor høst, mange ganger og fant bare 7 lusne flein.

Tror jeg kjøper copelandia sopp fra espd, er for utolmodig til å vente helt til høsten med å prøve sopp.
Nå skal jeg være den kjipe moralske karen her. Riffalven, et halvt år med test av sopp er på langt nær erfaring nok til å kunne gi folk råd på deres inngang til psykedelikaens verden. I tillegg så er uansett ikke dette stedet jeg ville rådført meg om bruk av sopp.
www.Norshrooms.org og www.erowid.org er veldig gode steder derimot, og folkens les før dere prøver disse greiene. Les mye!! Som det her også sies av Beistet!! så er ikke dette noe å kødde med, har du latente psykoser, scizofreni (feil skrevet?) osv så kan jeg love deg at ting kan blir mindre morro etterhvert les "Eden Express" av Mark Vonnergut f.eks, et stk meskalin tripp (ja jeg vet at dette er en god del kraftigere, dog likevel) og mannen havnet totalt ute å kjøre, i tillegg en god bok om pyskoser.

Så please folkens, ta det rolig, dette er ikke noe man leker med med mindre man har satt seg godt inn i hva dette innebærer.

Edit: feil boktittel
Sist endret av Ivellios; 22. april 2004 kl. 12:26.
Vel hvis du søker bruker så er jeg medlem på norshroom forumet
Samt som sagt sopp var noe jeg leste mye om før jeg faktisk testa det bla. nettopp på norshroom og erowid. Har også som sagt en del venner som knasker sopp