Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2442
hello bare lurer. Er det noen som har noen gode unskyldninger hvis du tester positivt på en thc prøve???

ps noen som trur om "Jeg satt i et rom med noen andre folk som røyka" funker.
glad for svar
En kompis av meg har blitt tatt noen ganger, en gang sa han at han fant et kakestykke på en strandfest (oppi en kjølebag, flere detaljer=mer troverdig) som han spiste, som senere viste seg å være hasjkake (altså med hasj i deigen).
En annen gang sa han at han var skikkelig sugen på røyk, og snappa en joint ifra noen folk (som han kjente) fordi han trodde det var rullings (også på en fest selvfølgelig), rakk og ta noen trekk før de sa at det var hasjisj.

Vet ikke om foreldrene hans er naive, men disse to har de faktisk godtatt.
<offtopic>

er jeg den eneste her inne som har foreldre som godtar at jeg røyker hasj?

forøvrig er jeg ingen stor fan av det..
zeth: Jeg hadde foreldre som så strengt på det, men etter at moren min så American Beauty sa hun at hun fikk et annet syn på det. Og faren min har egentlig aldri brydd seg noe særlig, da han røyka en del selv før i tida.

Bare kjipt at ikke moren min så filmen tidligere, da jeg enda bodde hjemme; kunne spart meg mye krangel og trøbbel.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg vet om en del foreldre som godtar at deres mindreårige barn røyker hasj. Selv synes jeg dette egentlig er litt dumt, da barna ofte ikke helt hva hasj er enda og hva det innebærer.
Hvis foreldre skal godta at barna deres røyker hasj, bør det iallefall ha et meget godt forhold til de og snakke om det, slik at både barn og forelder lærer av hverandre.
Som med de fleste andre rusmidler har hasj sine baksider, men det er sjeldent disse kommer frem.

Turgon: angående hva du bør si, så kommer vel dette mye ann på situasjonen.
Hvor får dere egentlig tak i hash? Kontakter til kontakter? Random selgere på gata? (vet en kan få tak i det i Kristiania, men det er vel ikke bare å drasse det med på danskebåten?)
rraptor: seriøst ? asså å skaffe tror jeg ikke det er noen som har noen problemer med.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Hasj har negative sider ved seg (som definitivt vil vise seg ved bruk over litt tid), men jeg synes egentlig det er mer sjokkerende at mange foreldre aksepterer (og i blant oppfordrer til) at deres mindreårige barn bruker alkohol.
zeth: Jeg røyker ikke hasj regelmessig, men jeg tror ikke foreldrene mine ville bli så veldig sure hvis de merket oppdaget at jeg hadde gjort det. Moren min har et positivt syn på canabisbruk. Hun er mer negativ til alkohol.

Siste gang jeg røyket komenterte faren min at det luktet canabisrøyk av meg.

Jeg synes egentlig det er dumt med foreldre som ikke bryr seg om barna sine eller bare gir faen i hva de gjør, men hva kan en mor eller far gjøre? Sperre barna inne?
Sende dem til pissing hver mnd feks?
politiet innblandes ikke og foreldrene kan ha kontroll over hva barna deres gjør.
Hadde foreldrene mine "gitt seg faen" vist jeg hadde røyka hasj hadde jeg blitt små irritert og en smule lei meg.
Magnus: Enig. Ville blitt litt skuffet over dem hvis de sa at de ikke brydde seg.
Har vært gjennom samme rulla, men med foreldre uten et snev peil.. det er farli ass, når kidsa gjør akkurat det motsatte av det foreldra vil, bare fordi det er det foreldra vil....pisseprøver manipuleres, det som er farlig er jo at speed er nesten like kult å går ut av kroppen på hva? 2 dager i forhold til 30-45..

Slippe unna? Går utfra at det er når polti banker....? bare en som funker der.."kom hjem fra Danmark for ei uke sida, røyka litt der..!" da kan de ikke si noe
Hadde det bare vært så lett.
Du, som norsk statsborger, har i følge norsk lov ikke lov til å røyke i danmark heller.
Men det virker som om det blir litt oversett av ganske mange.
Orgazmus: Er du sikker på det der?
Jeg har hørt det før, men jeg skal snart på klassetur til England og jeg spurte engelsklærern min om vi var under norsk eller engelsk lov når vi var der.
Han sa at vi var under engelsk lov.
Lol har du stått på cella og sluppet å ta pisseprøve fordi du sier du har vært i danmark? neivel.....muli snuten som ikke kan loven da?
Opprinnelig postet av rraptor
Hvor får dere egentlig tak i hash? Kontakter til kontakter? Random selgere på gata? (vet en kan få tak i det i Kristiania, men det er vel ikke bare å drasse det med på danskebåten?)
Vis hele sitatet...
Det starter vel gjerne med at noen du kjenner røyker, klarer å skaffe, du blir kjent med den han skaffer av, osv.

Men da jeg kom opp til Trondheim helt uten noen bekjente utenom en kompis fra nesodden (som også røyket der), var det verre. På en våt bytur en lørdagskveld (sikkert 1-2 måneder siden vi hadde fyra, vi var despe) klarte vi allikevel å finne en fyr, men han viste seg å bare drive bøff, etterhvert som vi kjøpte mer av ham... Nå har jeg vært her i snart ett år, og begynner å få nok kontakter etterhvert (relativt 'høyt oppe' i næringskjeden), men det har vært et sabla slit!

En ting som er kjipt med Trondheim er at uansett hvor høyt oppe de som selger er, får du ikke ett eneste gram i bonus med mindre du kjøper 50 g eller mer.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Woah, i Bergen får man et gram i bonus allerede ved 4 gram. Syke greier. Men så er det også som oftest skikkelig mandagshasj.
felix:
vel, da du er der er du under engelsk lov, men da du krysser grensa har du fortsatt røyka hasj, noe som er ulovlig for en norsk statsborger
afaik. fucka regler.
Hva er straffa for sånt da....Dessuten bør det nevnes at pisseprøve er en grov krenkelse av menneskerettigheten..
Du kan vist nekte uten problemer til og med å blåse når du kjører bil...stemmer dette?
Trådstarter
15 1
en veninne av meg blei tatt med noen piller. Og for og bevise for mora si. At hu ikke hadde tatt noe av de. Sa hun hun til legen at hu ville ta pisse prøve. Da sa legen

" Er du sikker på at du vill det a du er gammel nok så du trenger ikke"

Hu er 16 er det valgfritt etter du har fylt 16?

ps takk for noen gode unskyldninger
Opprinnelig postet av Lucif3r
Dessuten bør det nevnes at pisseprøve er en grov krenkelse av menneskerettigheten..
Vis hele sitatet...
Så jeg vil tro det
Opprinnelig postet av Turgon


Hu er 16 er det valgfritt etter du har fylt 16?

Vis hele sitatet...

Ja, det er valgfritt når du er fylt 16.
Men.. kva negative konsekvenser har det aa blaanekte aa samarbeide med Onkel viss han ber deg ta aa lette trykket i ein prove kopp?
Antagli kjører de deg på sykehuset, så blir det nål, selv om de egentli ikke har lov til det heller. skal snuten ha prøve har du vært i Danmark helga før.
Opprinnelig postet av Orgazmus
Du, som norsk statsborger, har i følge norsk lov ikke lov til å røyke i danmark heller.
Men det virker som om det blir litt oversett av ganske mange.
Vis hele sitatet...
Du som norsk statsborger har ifølge dansk lov ikke lov å røyke i Danmark heller, bare så det er sagt..
Bananeter:
Poenget mitt er at du i teorien kan dømmes etter norsk lov selv om du satt på en coffeeshop i amster.
Når de fleste polti folk ikke gidder å sjekke når de får dette servert med et litt selv sikkert smil. var ganske sikker på dette og trodde gjeldende autoriteter måtte inblandes, og drtte sier seg selv at ingen gidder å styre med for mistanke om røyking. tar jeg feil, tar jeg kritikk, men det er uansett et stjerne tips som om det skulle bli nødvendig, hvertfall bør testes..