Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3772
Kom ikke på noen annen overskrift, men

Idag morgen sto det en politibil utenfor hos meg, en kamerat var innom og hentet webcam'et jeg hadde lånt.
Når han gikk fra meg mot buss-stoppet så fulgte de etter han, stoppet opp litt.. og så kjørte videre. 5 minutt senere, mens han fremdeles ventet på bussen, kom de tilbake.. ventet, og så kjørte videre.

Jeg oppbevarer for øyeblikket litt mer enn vanlig brukerdose med brunt + litt sort på rommet, men ser meg ikke selv som en dealer akkurat. Har solgt bittelitt til bekjente, og har egentlig vanskelig å se for meg at politiet kan ha oppdaget dette. Men likevel, fikk jævli noia. Har jo ikke lyst til å bli tatt, eller få en razzia(???).. spesielt når jeg bor hjemme med foreldre.
Om de stopper meg, eller ber om å sjekke rommet, som jeg selvfølgelig skal renske opp nå, kan de ta meg på urinprøver? Eller kan de i det hele tatt spør om urinprøve?

Arh, kjipe greier.
Sikker på at det ikke bare er du som noier ut? Kanskje noen trekk for mange av pipa i det siste?
Uansett hørtes det jo mer ut som om de spana kompisen din en deg, og kan uansett umulig tenke meg at de har ransakelssesordre på en "vanlig fyr" som deg uten videre. Og du må ihvertfall passe på ikke å slippe dem inn uten det.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
De kan neppe ta deg på urinprøver. Du *Kunne* jo vært i Amsterdam og røyka sokkene av deg, og du ville ikke vært under norsk lov. Uansett: De kan ta deg for stoffene du oppbevarer...

h
jeg hadde iallefall ikke sloppe dem inn vist jeg var deg, det kan virke mistenksomt ja. men vist de først finner noe der så får de garantert ransakelses ordre, om du ikke slepper dem inn så har de ikke noe å komme med for å få den ransakelses ordren. Vist ikke de har filmet deg der du dealer eller noe dah.
jeg tror du skal ta det helt med ro.
tror ikke snuten gidder å spane på en fyr som har en femmer på rommet sitt.

men du vet jo aldri , kan har superuflaks slik som han fyren som var på russetreff i kongeparken og skulle prøve å fyre for første gang , der han tar trekk og kikker opp på onkel.
menne seriøst , tror ikke de spaner på deg/dere.
Trådstarter
rune420: Altså, kameraten min røyker såvidt i det hele tatt, og gjør heller ingen ulovlige ting. Tvilsomt at de skulle spane han egentlig. Får jo selvfølgelig noia når jeg hører det står en politibil utenfor døra, og som følger etter en kamerat av meg som har vært på vinduet og hentet noe, altså webcam'et.

Årh, utrolig noia..

Edit:
Paparoach: Men hvorfor skulle den politibilen stå utenfor da, og t.o.m. følge etter kameraten min?

da er det vell bare en ting å gjøre for å bli kvitt denne "noia".
rensk rottereiret ditt av ett rom for narkotiskestoffer?
Trådstarter
Finnes bare ett narkotisk stoff her, ikke stoffer.
Men selvfølgelig skal det renskes grundig opp.
Jepp, bare en ting å gjøre her: Røyke opp stashen fortest mulig.
Trådstarter
SharQ: La oss si de spør etter urinprøve, og jeg sier nei. osv osv.. Men til slutt blir jeg tvunget til å avgi prøve, og når jeg da sier at jeg var i Amsterdam, eller Christiania å røykte. Kan de ikke spør etter å se billetten, eller andre beviser for at jeg har vært i utlandet?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hvis du ikke takler litt snut, bør du kanskje vurdere å gi opp den hobbyen din, iallefall ta en pause..

Selvfølgelig kan de spørre etter billett, men trenger du å vise den? nei.. Den har du jo kasta. En slik historie er jo lett å gjennomskue, men det er bedre å komme med en røverhistorie som kanskje kan redde ræva di, en å si sannheta. Du slipper ikke billigere unna uansett hva de sier.
De er noen utspekkulerte jævler, så da er det bare om å gjøre at du er enda mer utspekkulert.

Hvis du ikke har solgt spes. mye eller blitt tatt endel ganger før osv. er det vel ingen grunn til at politiet skal ha deg under oppsikt, tror de har viktigere ting fore (bør iallefall ha det). De krever nok ikke uten videre urinprøve, da dette koster de masse penger. Når det gjelder hva onkel har lov til og ikke, så har de ofte et eget syn på dette, så her gjelder det å passe på og vise at du vet hva de har lov til.
Men for all del ikke undervurder våre kjære politimenn, det finnes en del aspiranter og yngre politimenn som ikke har peiling, men noen har vært en del år i dette gamet og kjenner spillereglene og mer til for å si det sånn.

Sist endret av z0p; 23. mars 2004 kl. 00:47.
Jeg sier bare noia.. :P
Hvis politiet dukker opp i nærheten flere ganger, eller åpenlyst spaner på deg kan det være på tide å få litt noia. Som du sier selv så skal det litt til før de i det hele tatt bryr seg om, og ihvertfall spaner på, en "vanlig" fyr som deg. Det skal også veldig mye til å få ransakelsesordre. Så lenge du ikke pleier å ha med deg "noe" når du er ute på byen osv.. eller røyker sammen med mange "tvilsomme" folk, kan det da ikke være noe å bekymre seg for.
Kan garantere deg at snuten ikke er veldig ute etter deg hvis de sitter i en politibil utenfor huset ditt... Kanskje de er ute etter å gi deg litt noia, snuten her gjør det gjerne med "nye brukere" (folk de mistenker for å røyke hasjis...)

Men såklart, man vet aldri... Kommer de igjen og følger etter folk som har vært der så går du ut å spør dem hva de egentlig driver på med. Ville jeg gjort...
Bare for å klare opp litt, så er det teknisk sett ulovlig å dra til amster og røyke, hvis du fortsatt har sporstoffer i blodet da du går over grensa.
Tviler likevel sterkt på at det holder for politiets side.

Rot bort stashet og spør dem hva som skjer hvis du ser dem igjen
Opprinnelig postet av Tangaalf
jeg hadde iallefall ikke sloppe dem inn vist jeg var deg, det kan virke mistenksomt ja. men vist de først finner noe der så får de garantert ransakelses ordre, om du ikke slepper dem inn så har de ikke noe å komme med for å få den ransakelses ordren. Vist ikke de har filmet deg der du dealer eller noe dah.
Vis hele sitatet...
Vil heller si det er motsatt.....Hvis han nekter de å komme inn har han noe å skjule! Slipper han de inn har han ingenting å skjule.
Slippe de inn for å rote i sakene og så få ransakelseordre?
De kan jo ikke rote i sakene før de _har_ fått ransakelseordre...
Det er veldig lett og få en razzia... En gang jeg var mistenkt for bare noe innbrudd på en skole hvor noen bare hadde tatt en bærepose med tusjer og noe rekvisita piss, så dukket de opp dagen etterpå med ransakelsesordre...
Hadde politi kommet på døren min og spurt om de kunne kikke ville jeg sagt nei,uansett hva jeg har og ikke har.
Det skulle jeg gjerne gjort, men de hadde en jævla ransakelsesordre i hånda, jeg ringte til og med han som hadde skrevet under på den for å sjekke om den var ekte. Hadde selvfølgelig ikke sluppet dem inn "for å være hyggelig" eller lignende idioti.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Enig med deg Mantus, selvfølgelig alle situasjoner må sees ann, men hovedsaklig ville jeg nektet de å komme inn å kikke.
Er det ulovelig å ha røykt da? Trodde det bare var ulovelig å oppbevare\selge\kjøpe narkotiske stoffer? Eller har jeg blitt feilinformert?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Du har blitt grundig feilinformert. Bruk, oppevaring, kjøp og salg er alle ulovlige.
ALT er ulovlig.
Husk det
Opprinnelig postet av SharQ
De kan neppe ta deg på urinprøver. Du *Kunne* jo vært i Amsterdam og røyka sokkene av deg, og du ville ikke vært under norsk lov. Uansett: De kan ta deg for stoffene du oppbevarer...

h
Vis hele sitatet...
Du er fortsatt under Norsk lov i utlandet, så jeg tviler på at det der hadde ført frem..
Opprinnelig postet av kriss
Du er fortsatt under Norsk lov i utlandet, så jeg tviler på at det der hadde ført frem..
Vis hele sitatet...
Tviler sterk på at man er under norsk lov i utlandet
Opprinnelig postet av Vadder
Tviler sterk på at man er under norsk lov i utlandet
Vis hele sitatet...
Man er det... Ta f.eks. en pedofilisak i Thailand for noen år siden. Det ble en ganske stor sak ut av det, og de personene det gjalt ble dømt og staffet ut av Norsk lov når de kom hjem. For noe de hadde gjort i Thailand.

Skal se om jeg finner noe på lovdata o.l. om dette.

Kriss
Enkelt og greit... Purken trur at du selger dop (kansje) Derfor var de utfor huset ditt... Så følger de etter kameraten din for å se om han begynner å røyke noe.. Viss han hadde gjort det så hadde de trodd at det kom fra deg... Da hadde du nok fått en razzia
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Hvis du ser dem igjen, så kan du jo gå ut og spørre om hvorfor de følger etter kompisen din?
Fikk svar på no.fag.jus. Her er svarene jeg fikk:

nr 1.

"Ja for noen lovbrudd. Se straffelovens § 12:

http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-003.html

(til og med utlendinger kan straffes etter norsk lov selv om
handlingen har foregått i utlandet)"

2.

"Kortsvaret er: Ja.

Men det er varierende i forhold til lovbrudd etc. Fartforbrytelse kan
forfølges videre i Norge (man har prøvd det tror jeg uten å vite
resultater). Besøke coffeeshops i Nederland og dra en negert Clinton
(I _did_ inhale) likeså. "Sexturisme" til for eks Sverige (lavalder 15
om jeg ikke tar feil) kan også gi uante konsekvenser. Vet ikke om
dette gjelder generelt, men vil tro at det ikke er akseptabelt med
dobbeltstraff og om du har blitt bøtelagt i for eks. Tyskland for
fartsoverskridelse (som i Norge er så grov at lappen ville røket) vil
du etter hva jeg tror ikke kunne miste lappen om man får snusen i
dette. Er i slike saker en fordel å akseptere på stedet og gjøre opp
før hjemkomst hvis jeg har rett."
Ja og helt uten videre ville de sagt "vi følger etter kameraten din fordi vi tror han selger dop, lov og ikke si det til bestevennen din slik at han rekker å bli kvitt dopet sitt, ok?"...Eller hva, KaldBlod?
FUCK FUCK FUCK THE POLICE.. FUCK FUCK FUCK THE POLICE .. sitat fra en very good sang =) ..

Hvis purker får noen grunn til å ta pisseprøve av deg? (ALTSÅ hvis du gjør noe ulovlig som de har bevis på og som kan ha sammenheng med cannbis / marihuana å gjøre.. ) så kan de ta pisseprøve.. men de kan for faen ikke komme helt uten videre og si: kom her! Nå skal vi ha pisseprøve av deg.. hadde du sagt ja da hadde jeg ledd.. Purken MÅ følge loven. men gjør alt for å lure deg hvis de har grunn til det.. Ellers er det vel ingen ting og være redd for?
Trådstarter
Cannabis slash marihuana? Cannabis dekker marihuana, men uansett så har jeg ikke noia nå lenger.
Bare la denne tråden dø heller *skammer meg over supernoia*
Så la være å oppbevare/bruke sånn dritt davel, så slipper du å være noia!
Triball: Les reglene for rusmiddelforumet.

Ser det gang på gang at folk poster noe som "dop er ikke bra, slutt" og sånne ting i rusmiddel forumet, i sammenhenger hvor dette egentlig er helt uvesentlig. Det er selvfølgelig flott om folk som av erfaring, eller gjennom kunnskap generelt, kan advare folk mot bruken av en spesifik type dråger og dokumentere dette på en eller annen måte, men kommentarer av den nevnte typen kan vi vel spare oss for? Jeg tror faktisk alle som har brukt/bruker dråger har hørt noe lignende x-antall ganger tidligere likevel, og at en fattig liten ubegrunnet kommentar på et internett-board skal kunne få en til å endre mening har jeg vanskeligheter for å tro.

Vi ser helst derfor at dere sparer dere (og oss) for slike kommentarer i fremtiden
Vis hele sitatet...
Jeg svarte og ga min mening om innlegget og det må vel være lov...eller?
Sist endret av Triball; 30. mars 2004 kl. 14:26.
Nei, det er ikke lov. Les regelen over så skjønner du hva jeg mener.
He-he...merkelig forum dere har her! Jeg får ikke komme med min mening, men han duden som startet tråden, forteller at han driver å selger litt dop her og der...?
Det er da vel hans sak. Hvis du har en begrunnet kommentar å komme med er det greit, men det står helt klart at det ikke er lov å komme med sånne meningsløse poster i rusmiddelforumet. Hvis du skal komme med en advarsel eller lignende får det være noe du vet av erfaring eller en episode osv.. du vet om.

På tide å close tråden?
tenk på stakkars beistet som må se den bli dratt opp igjen og igjen på forsiden :P
Ha-a...ja, close it!
▼ ... over en uke senere ... ▼
tviler på at det var deg de spana på men uansett bør du finne et bedre sted til stashet ditt og passe litt mer på i fremtia

peace out